Tävlingar 2010

Sv: Inför säsongen 2010

Har sett fram emot att ha ett mega-SM med alla på plats, hur nyttigt som helst för alla inblandade.

Finns väl inte så många anläggningar som kan plocka in alla 3 nivåerna??:confused:

Nä, det blir nog ett delat SM

YR-SM kan väl gå på Strömsholm och juniorerna och seniorerna på Segersjö tillsammans med 6 års BT på segersjö.

Det hade passat mig utmärkt :p

Mycket bättre! det hoppas vi på, eller Segersjö förstås :laugh:

Mycket bättre! det hoppas vi på, eller Segersjö förstås :laugh:

Fast jag tror det är svårt för Segersjö att få ihop banan till att ha både */** och ***.

Men banbyggaren finns ju här på forumet så han kan väl kanske komma med en kommentar :idea:

Jag har redan bokat in det, nån x-tra klass och ryttare till gör varken till eller från utan bara roligt speciellt om det är ett SM:D.

Sv: Tävlingar 2010

*kl*

Nu har vi även dressyrdebuterat för i år, antagligen den enda starten i den disciplinen i år...det brukar inte bli fler, det är ju så tråkigt med dressyrtävlingar på den nivån! :angel:

Q skötte sig helt ok, nån flashig dressyrhäst är han ju inte men fick rättvisa poäng med bra kommentarer. :bow:
Var nog iaf tre ft-ryttare från Sthlm i startlistan. :)

då var det klart!

YR-SM 17-19 sept
o ponny-SM 1-3 oktober - allt på Runsten.
Det ska bli roligt att få vara med o arrangera!

Attans att man a) inte är YR längre och b) inte har någon häst som går **-ig nu när SM råkar ligga på min födelsedag :angel:

Kanske skulle ta och slänga upp en häst på den nivån då :D undrar om jag ska ta den nyss inhoppade 5-åringen, den halvt inridna 3-åringen eller den lätt galna 8-åringen? :angel:

Synd att gammelman inte går längre :( hade varit kul att rida lite större klasser än regionala tävlingar.

..någon typ av black-out :confused: , ryttaren glömde programmet lite för ofta med ute som resultat, suck.... en ny erfarenhet
Snäll domare fortsatte dock att sätta siffror i protokollet på en ritt som blev mer o mer stressad av felridningarna. Mer mental träning behövs....
Vi fick glädja oss åt att träningen dagen innan var SUPER :laugh:

då var det klart!

YR-SM 17-19 sept
o ponny-SM 1-3 oktober - allt på Runsten.
Det ska bli roligt att få vara med o arrangera!

Får inte juniorer och seniorer plats på Runsten oxå???

Om Segersjö håller på "sitt datum" och lägger SM där den helgen, är väl "alla höjdare" i USA ??????????

hM:confused:

Senast ändrad:

Jag var också där :D.

Inte för att resultatet är något att berätta om men det var nyttig staketträning. Hästen var övertygad om att farliga funktionärer lurade utanför banan och domaren uppträdde också hotfullt när han reste sig och hälsade :angel:.

Men vi försöker passa på att jaga bort dressyr-staket-spökena nu på vintern när det finns goda chanser att inte bli bortlottad :p.

Får inte juniorer och seniorer plats på Runsten oxå???

Om Segersjö håller på "sitt datum" och lägger SM där den helgen, är väl "alla höjdare" i USA ??????????

hM:confused:

Fast det var ju längesedan alla höjdarna var på plats på ett SM, det är ju alltid någon annan tävling som går före.

Men hur blir det med Lag-SM om Segersjö har "vanligt" SM helgen innan? Känns liiite tajt!

Synd att gammelman inte går längre :( hade varit kul att rida lite större klasser än regionala tävlingar.

Jag förstår preciiiiis hur du tänker :p Hille är ju 18 men är ju hur fräsch som helst och skulle lätt kunna gå alla roliga större tävlingar i landet i år med mig, men jag kommer inte ha råd att tävla båda hästarna och så får jag väl dra mitt strå till stacken för att gynna återväxten inom ft så han blir juniorhäst i år och YR - häst nästa år bara bromsen funkar i terrängen för junioren, annars blir han min häst igen :devil:

Och jag , ja jag får ha roligt i debutant och lätt klass i år vilket känns skönt då man slipper vara nervös :D

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 080
Senast: zarmino
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 338
Senast: fixi
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
760
Senast: miumiu
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2
Svar
34
· Visningar
1 397

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka