Tävlingar 2010

Sv: Tävlingar 2010

*kl*

Vet inte om jag ska skratta eller gråta?:D:cry:

Enligt tävlingsterminen har vi fyra tävlingar i skåne. Tre i maj och en i oktober..... :eek: Nu räknar jag bara tävlingar som är för oss glada amatörer (100) ej Ribban!

Nåja, vi har ju DK att kolla in med, lär väl bli ett par vändor dit om inte annat.

Kan det være sandt at der ikke er tävling i Tågarp i år?
Og Hermanstorp?
:confused:

Juni och juli går bort i vilket fall som helst för dottern som då är på Irland och gör praktik. Men augusti och september kunde gott bjuda på några tävlingar i närheten...

SCHAAAA

Varför ligger alla tre skånetävlingarna precis efter varandra? Går det verkligen inte att korrigera?
Vi får haka på er till Danmark........:)

...och Tågarpare ....blir det ingen tävling...:grin:

Dom också :eek:

Så då blir det 4 tävlingar i maj i skåne hmmm...kan inte kommitten påverka så det sprids lite bättre eller är det ingen som vill ha i juni eller juli .....

Eeh vad är det för klasser och vad är D och B- staevne? :confused:

Utveckla :D

B tror jag är typ vår nationella nivå,
D borde alltså vara lokal/regional.

Naestved brukar ha B och det är bra mkt svårare banor i en 90-100 än vad det är på en D i t ex Haslev i samma klass.

Är inte helt 100 på detta, ni får gärna korrigera :cool:

Dom också :eek:

Så då blir det 4 tävlingar i maj i skåne hmmm...kan inte kommitten påverka så det sprids lite bättre eller är det ingen som vill ha i juni eller juli .....

Vi vill ju ha tävlingar i augusti & september oxå ju!!! Inte FYRA på raken i maj!!!:eek::eek:

Vi vill ju ha tävlingar i augusti & september oxå ju!!! Inte FYRA på raken i maj!!!:eek::eek:

Det är bara att hoppas på att det finns ekipage till alla tävlingar nu så ingen behöver ställa in. Sydslätten fick väl ställa in sin förra året om jag inte minns fel??

Men med hoppkvalen borta så kanske det blir ett uppsving på ekipage i år :)

Jag kommer nog definitivt få frångå min princip i år om att inte rida mer än två tävlingar på raken och vila mer i veckorna, eller så får man rida 2 helger vila 1 helg, 2helger vila 1 helg då jag inte vågar att inte anmäla mig till tävlingarna med risk att dom man anmäler till ställer in pga för få starter och dom man inte har anmält till är fulla :crazy:

Senast ändrad:

Hoppas på uppsvinget.:banana:
Dock är jag rädd för att någon blir utan med fyra tävlingar i skåne samma månad. Hoppas, hoppas någon/några kan flytta sin tävling .........

Eeh vad är det för klasser och vad är D och B- staevne? :confused:

Utveckla :D

Vi ved ikke, hvilke klasser der kommer til tävlingen. Propositionerne er ikke klar. Men det er normalt sådan (hestklasser):

Ringsted 90 + 100
Haslev 90 + 100
Næstved 90, 100 + 1*
Søborggard 90, 100 og måske 1*

Stævne/tävlings kategorier i DK:
D = Klub/lokal tävling
C = Distriktsstævne/regional tävling
B = Landsstævne /national tävling
A = Elite stævne/tävling

Såg nu att Plönninge lagt in en tävling 24-25 april Så där blir debuten, sen tranemo...sen får vi se om de blir gärds också kanske...Finns ju ingenting direkt för mig i juni såg ja :(

Sv: Inför säsongen 2010

Sämsholm ställer in SM ! Oerhört trist fast jag förstår reaktionen, speciellt tråkigt om det bara finns Segersjö som alternativ, inte bra att det går på samma ställe för mkt heller..

Skittrist !!! men denna gång går det i alla fall inte att skylla på annat än FEI-strul
Tar Segersjö det andra också?(alltså inte bara seniorerna)Eller blir det "huggsexa" på det nu?

Skittrist !!! men denna gång går det i alla fall inte att skylla på annat än FEI-strul
Tar Segersjö det andra också?(alltså inte bara seniorerna)Eller blir det "huggsexa" på det nu?

Har sett fram emot att ha ett mega-SM med alla på plats, hur nyttigt som helst för alla inblandade.

Finns väl inte så många anläggningar som kan plocka in alla 3 nivåerna??:confused:

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 080
Senast: zarmino
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 338
Senast: fixi
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
760
Senast: miumiu
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2
Svar
34
· Visningar
1 411

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka