Sv: Tävling och vardag... (bildtråd)
Du har inga bra tips på hur man får en icke vit häst (som ska var vit) vit igen??? du verkar ju veta hur man gör i alla fall..
*imponerad*
Tips? En guldtvätt på Statoil!
Nä, vid tävling så brukar jag se till att han får gå med täcke några dagar innan, och då börjar putsningen med torrschampo också. Under den varma delen av året så är det enkelt att tvätta av dem, men nu när det är kallt har vi ingen möjlighet till det tyvärr.
Försöker att tvätta svansen i några dagar innan dock, och sen flätar jag upp den för att skydda den/använder svanspåse.
Benen brukar jag svampa av på tävlingsdagen och använder även lite schampo då.
Brukar försöka använda glansspray på de delar av hästen som inte är under täcket några dagar innan, då fäster smutsen inte lika lätt.
Ja, det är väl ungefär så jag håller på. Börjar man att ge sig på och putsa några dagar i förväg så brukar det gå ganska enkelt, då är man lite förberedd och står inte med hela h*vetet samma dag som man ska iväg
Det värsta som har hänt mig på morgonen innan tävling var när min vita häst (som jag så praktiskt ställde upp vid en vägg med falu rödfärg..) var färdigputsad, vi skulle precis till och lasta, jag gick bakom hörnet i några sekunder för att hämta en sak. Och när jag kom tillbaka var hela hästen RÖD!!
Då hade eländet passat på att klia sig lite, då snackar vi matte med panik!!
Så det allra hetaste tipset är att hålla hästen borta från alla rödmålade hus, för det är inte lätt att få bort! Börjar man att tvätta på det röda har man snart en gris skär häst istället....