Tävling och vardag... (bildtråd)

Sv: Tävling och vardag... (bildtråd)

Du har inga bra tips på hur man får en icke vit häst (som ska var vit) vit igen??? du verkar ju veta hur man gör i alla fall..:idea:
*imponerad*

Vet du..häromdagen när jag satt och kikade runt i lite butiker på nätet så kom jag och tänka på dig.....för jag såg ett par lila boots :D

såg jag här om dagen oxå... dom hade jag tänkt å köpa... men har ju ingen häst att ha lila på kvar... är ju bara mina låne hästar jag använder lila på.. (i time events) så då blir det lite för dyrt.. men dom var jätte snygga för dom som gillar lila!!

Du har inga bra tips på hur man får en icke vit häst (som ska var vit) vit igen??? du verkar ju veta hur man gör i alla fall..:idea:
*imponerad*

vill gärna oxå veta det då jag har en med höga vita strumpor.....*suck*

*imponerad*

Tips? En guldtvätt på Statoil! :D

Nä, vid tävling så brukar jag se till att han får gå med täcke några dagar innan, och då börjar putsningen med torrschampo också. Under den varma delen av året så är det enkelt att tvätta av dem, men nu när det är kallt har vi ingen möjlighet till det tyvärr.
Försöker att tvätta svansen i några dagar innan dock, och sen flätar jag upp den för att skydda den/använder svanspåse.
Benen brukar jag svampa av på tävlingsdagen och använder även lite schampo då.
Brukar försöka använda glansspray på de delar av hästen som inte är under täcket några dagar innan, då fäster smutsen inte lika lätt.
Ja, det är väl ungefär så jag håller på. Börjar man att ge sig på och putsa några dagar i förväg så brukar det gå ganska enkelt, då är man lite förberedd och står inte med hela h*vetet samma dag som man ska iväg :devil:

Det värsta som har hänt mig på morgonen innan tävling var när min vita häst (som jag så praktiskt ställde upp vid en vägg med falu rödfärg..) var färdigputsad, vi skulle precis till och lasta, jag gick bakom hörnet i några sekunder för att hämta en sak. Och när jag kom tillbaka var hela hästen RÖD!! :eek: Då hade eländet passat på att klia sig lite, då snackar vi matte med panik!! :D Så det allra hetaste tipset är att hålla hästen borta från alla rödmålade hus, för det är inte lätt att få bort! Börjar man att tvätta på det röda har man snart en gris skär häst istället....;)

Hm, dina tävlingsbilder är väl från Rättvik i somras om jag inte ser fel... :D
Stod inte ni bredvid en silverfärgad Toyota RAV4 med bojtransport efter med fjording och en liten svartbrun häst i??? :angel:

Tips? En guldtvätt på Statoil! :D

De kanske man skulle testa..:idea:
Brukar oxå börja tvätta flera veckor i förväg, men de blir endå aldrig riktigt vitt...:( Har ju "bara" en gul häst med vit man och svans, med de är nog så jobbigt endå...

De där med röda väggar ska jag nog endå lägga på minnet...:D

Ja, inte är det lätt att hålla färgen på ljusa hästar, de envisas alltid med att ändra sin färg, vissa dagar är min grön, andra röd, brun eller den klassiska "piss-skäcken", matte slutar aldrig att förvånas... :D

Har nog inga andra bra tips...jo, jag brukar byta täcken ofta! Smutsen torkas ju av på dem, så jag har flera nytvättade täcken som får byta av varandra, på så sätt inbilar jag mig att hästen blir renare. Beror iof på vad för typ av täcken det är. Glansigare material fäster ju inte smutsen så bra på, men matta material suger åt sig massor! In i tvättmaskinen och på med nästa! ;)

Hm, dina tävlingsbilder är väl från Rättvik i somras om jag inte ser fel... :D
Stod inte ni bredvid en silverfärgad Toyota RAV4 med bojtransport efter med fjording och en liten svartbrun häst i??? :angel:

Jo visst är det från Rättvik:)
Tjao det kan säkert hända kom inte riktigt ihåg vilka som stod bredvid oss:D Var du där alltså?
Så du oss?:bump:

Jo visst är det från Rättvik:)
Tjao det kan säkert hända kom inte riktigt ihåg vilka som stod bredvid oss:D Var du där alltså?
Så du oss?:bump:

Japp, jag var med som hästskötare till fjordan och den lilla svartbruna... :angel:
Det måste jag ha gjort eftersom du var med i haltern och det var min kompis också... ;)

På tävling.......:angel:

IMG_0294.jpg

Det ser du väll att det är på Greva;)

Japp, jag var med som hästskötare till fjordan och den lilla svartbruna... :angel:
Det måste jag ha gjort eftersom du var med i haltern och det var min kompis också... ;)

Ah just ja det pratade vi ju om en sväng förut:idea: visst var det den bruna hästen som kom 3a i showmanshipen? Vi kom ju 4a där:)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 206
Senast: Bison
·
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 897
Senast: starcraft
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 330
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 715
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar