Tävla med toestoppers?

M

-moa-

Jag funderar på att inköpa ett par "toestoppers" men är inte säker på om man får tävla med sånna? eller liknande..

Tror man får det i fälttävlan (?) men i hoppning vet jag inte, och samma med sressyr, har ingen aning.
Ok dom är ganska fula men jag har blivit släpad en gång och det var inte kul, alternativt köper jag "barnes buckle" men ett par toestoppers var intressanta också tyckte jag som alternativ.

Nån som vet?

Sv: Tävla med toestoppers?

Det är ju dåligt egentligen om man inte får det eftersom det faktiskt är en bra säkerhets sak, även om det är fult haha!

tack!

Verkar som att jag hade fel i föregående inlägg. Kan inte hitta något i TR som säger att det inte skulle vara tillåtet.

"Sadling och betsling är i princip fri. Stigbygeln måste hänga fritt, fäst i stigbygelkrampan och på
utsidan av sadelkåpan. Det är inte tillåtet för ryttaren att på något sätt knyta, direkt eller indirekt,
någon del av sig själv till hästens utrustning."

Ahhh ok, tja då borde man ju få det dock kan jag tänka mig att alla kanske inte gillar det på ex. dressyrtävlingar men aja...

Visste faktiskt inte att man inte får ha under kåpan, har jag aldrig men ändå.

Man lär sig nåt nytt varje dag som man säger :)

tack för info.

raderat pga. dubbel inlägg (hur raderar man helt!?)

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 019
Senast: lizzie
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 864
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 598
Senast: Grazing
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 065
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar