F
flashlight
Sv: Tävla höga klasser och rida ut, en omöjlig kombination?
Men det får jag verkligen hoppas att det inte är så att ridhästar bara rids i ridhus/ridbana tills de är 5-6 år Unghästar är väl de flesta i alla fall överens om att de bör tränas allsidigt
Numera tror jag nog de flesta vet också att man inte ska låta en häst gå i hagen tills den är 4 innan man rider in den, det är föråldrat hoppas jag. Det där med "sent tagen" är ju inte så positivt som det ansågs för 15-20 år sen......
KL
Sen NÄR folk tycker att man kan börja träna "ensidigt" ja, vad tycker ni som bara rider i "sandlådan"
jag tycker det blir lite fel att jmf med travhästar då dom körs efter vägarna redan som 2-åringar, det är ju deras verklighet och dom känner inte till någon annan. mens ridhästar kanske enbart vistas på bana/ridhus tills dom är 5-6 år, många rids ju inte ens innan dom fyllt 4... då har travhästen redan två års erfarenhet av omvärlden, som den dessutom har fått i en tid då den ännu inte var "färdig", mao lättare för att acceptera nya saker.
men sätt den i ett ridhus så är den nog inte så lugn...
Men det får jag verkligen hoppas att det inte är så att ridhästar bara rids i ridhus/ridbana tills de är 5-6 år Unghästar är väl de flesta i alla fall överens om att de bör tränas allsidigt
Numera tror jag nog de flesta vet också att man inte ska låta en häst gå i hagen tills den är 4 innan man rider in den, det är föråldrat hoppas jag. Det där med "sent tagen" är ju inte så positivt som det ansågs för 15-20 år sen......
KL
Sen NÄR folk tycker att man kan börja träna "ensidigt" ja, vad tycker ni som bara rider i "sandlådan"