I
Idasagare
Sv: Tävla höga klasser och rida ut, en omöjlig kombination?
Jag vet en elitjunior (hopp) som "rider ut". Då menar de en slinga som går i en hage, ca 500 m.
Där cantras hästarna och det är "uteritten".
Förresten:
En tant som bor en bit härifrån som tävlar dressyr på ELIT-nivå rider nästan aldrig på dressyrbanan. Hon rider ute i skog och mark och där tränar hon också.
"En häst som inte går att rida ut på är inte en välutbildad och välmående häst" är en av hennes favorituttryck. Målet måste vara det enligt henne.
"Tanten" är Ulla H så hon har ganska stor erfarenhet.
*kl*
Jag läste om en elitponny i hoppning som inte heller reds ut - det gick inte. Fast det går ju bra för det ekipaget ändå.
Vet inte om det finns några rätt eller fel i den här frågan, det beror nog på vem man frågar
Jag vet en elitjunior (hopp) som "rider ut". Då menar de en slinga som går i en hage, ca 500 m.
Där cantras hästarna och det är "uteritten".
Förresten:
En tant som bor en bit härifrån som tävlar dressyr på ELIT-nivå rider nästan aldrig på dressyrbanan. Hon rider ute i skog och mark och där tränar hon också.
"En häst som inte går att rida ut på är inte en välutbildad och välmående häst" är en av hennes favorituttryck. Målet måste vara det enligt henne.
"Tanten" är Ulla H så hon har ganska stor erfarenhet.