Jag kan det mesta om laser!
Storleken har inte så stor betydelse. Färgerna och djupet har betydelse
Jag håller på att lasra bort två tatueringar, och det tar tid. Tror visserligen att det kan vara lite olika beroende på utrustning?
Har gjort tre gånger hittills, med minst två-tre månaders mellanrum. Jag har inte bråttom, så senaste var i juni. Kroppen bestämmer hur lång tid det tar, eftersom det är mycket "inte process" att rensa ut och det syns när tatueringen är redo för nästa omgång. När processen är "aktiv" så blir den typ lite glansig och som vanligt är läktiden individuell.
Det gör ärligt talat svinont att lasra bort tatuering.
Jag tål smärta ganska bra, men alltså när sadistlasermannen drar på lite högre effekt så spottar och fräser och svär jag långa ramsor.
Det sjuka är att det inte känns något alls när det är på vanlig hud utan bläck. Och det är MYCKET behagligare att bli tatuerad. Lasersmärtan går att jämföra med att någon smätter dig med ett gummiband – fast ashårt, många gånger och på liten yta.
Det är svårt att få bort tatueringen så att den inte syns alls, vet inte ens om det är möjligt? Mina är svarta och grå och efter tre gånger är de avsevärt blekare än vad de var från början, men jag kommer att behöva göra minst två gånger till. Efter andra gången går det lite snabbare, mellan första och andra gången märktes det inte så mycket. Efter tredje gången är det tydlig skillnad. Jag har lagt upp två bilder (trodde att det var fler...) på insta, om du söker på #lisaslaser så kan du se hur det ser ut direkt efter och några dagar efter. Jag ska dit igen på tisdag, kan ta fler bilder då
Hade jag bott söderut i landet så hade jag gått till A bushel and a peck i Malmö.