Har sett nån foundation annars som täcker oerhört bra om den nu skulle synas fortfarande efter laser.
Inte ens tänkt på. Men det är ju helt klart ett alternativ. Eller Photoshop på all bröllopsbilder sen tack för tipset!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har sett nån foundation annars som täcker oerhört bra om den nu skulle synas fortfarande efter laser.
Jag har inte tatuerat mig själv på mässa men jag har varit och besökt Stockholm ink bash flera gånger. Nej det brukar inte direkt vara mässpriser, inte hos de tatuerare jag känner i alla fall. Alltså personligen skulle jag inte ens tatuera mig på en mässa. Jag tycker miljön är sjukt ofräsch och skulle bara vara rädd för infektioner.Jag har funderingar att gå på Tattoo Mess Sälen 13-14 januari. Är det nån som har varit på tatueringsmässa? Brukar det vara "mässpriser" på tatueringar (brukar ju vara det på andra mässor tänkte jag ).
Har hittat ett par som jag hade vart intresserad av att bli tatuerad av. Den ena från Stockholm å den andra från Örebro. Har inte långt alls till Örebro (ca 12 mil) så jag funderar om det är värt att fråga efter en tid i Sälen, eller om jag lika gärna kan boka en tid på ordinarie ort så att säga...
Okej, tack för input om priser, då kan jag ju lika gärna boka tid i Örebro som dessutom egentligen är närmare än Sälen Haha ja miljön är ju ett fundera en vända på. Dock gjorde jag en pytteliten tatuering på Falsterbo horse show för två somrar sen och det gick bra, men den tog ju typ 5 minuter och är några streck baraJag har inte tatuerat mig själv på mässa men jag har varit och besökt Stockholm ink bash flera gånger. Nej det brukar inte direkt vara mässpriser, inte hos de tatuerare jag känner i alla fall. Alltså personligen skulle jag inte ens tatuera mig på en mässa. Jag tycker miljön är sjukt ofräsch och skulle bara vara rädd för infektioner.
Jag var på Ume Tattoo Fest i slutet av september Jag upplevde inte att det var billigare än när jag tatuerat mig i studio. Jag tyckte faktiskt att det var riktigt roligt! Och jag håller inte med om att det är ofräscht på något sätt, båda tatuerarna jag var till var väldigt noga med allt, precis som i en studio. Visst att det är en större folkmängd, men det är ju inte som att någon annan går och kladdar på tatueringarna eller utrustningen. Däremot skulle jag säga att det är viktigt att man inte tycker det är jobbigt med mycket människor omkring, för det är väldigt många som kommer och kikar! Och ytterligare en viktig punkt är att boka tid med tatuerare i tid innan mässan, åtminstone i Umeå var det så otroooligt många som kom förbi under mina sittningar och ville göra jättestora grejer utan att ha bokat tidJag har funderingar att gå på Tattoo Mess Sälen 13-14 januari. Är det nån som har varit på tatueringsmässa? Brukar det vara "mässpriser" på tatueringar (brukar ju vara det på andra mässor tänkte jag ).
Har hittat ett par som jag hade vart intresserad av att bli tatuerad av. Den ena från Stockholm å den andra från Örebro. Har inte långt alls till Örebro (ca 12 mil) så jag funderar om det är värt att fråga efter en tid i Sälen, eller om jag lika gärna kan boka en tid på ordinarie ort så att säga...
Tack för din input Ja jag har förstått att vill man vara lite säkrare på att få tid hos den man vill tatuera sig hos bör man boka tid innan. Jag vet inte hur mycket pengar jag lyckas spara ihop till mitten av januari, är ju inte så fasligt långt dit, men jag hade nog gärna försökt få till typ 2 tatueringar iafJag var på Ume Tattoo Fest i slutet av september Jag upplevde inte att det var billigare än när jag tatuerat mig i studio. Jag tyckte faktiskt att det var riktigt roligt! Och jag håller inte med om att det är ofräscht på något sätt, båda tatuerarna jag var till var väldigt noga med allt, precis som i en studio. Visst att det är en större folkmängd, men det är ju inte som att någon annan går och kladdar på tatueringarna eller utrustningen. Däremot skulle jag säga att det är viktigt att man inte tycker det är jobbigt med mycket människor omkring, för det är väldigt många som kommer och kikar! Och ytterligare en viktig punkt är att boka tid med tatuerare i tid innan mässan, åtminstone i Umeå var det så otroooligt många som kom förbi under mina sittningar och ville göra jättestora grejer utan att ha bokat tid
I snitt har de två jag gjort större saker hos kostar 1000-1200 kr timmen. Hos den jag var till flera gånger och gjorde påfågeln hade 6000 kr för en heldag (11-18) annars 1200 kr timmen. Min lilla jag gjort som tog typ 10 min kostade 600 kr.Hur mycket kostar en tatuering egentligen?
De jag har gått till brukar ta ca 1000-1200 kr/h. Men då ska man tänka på att de också tar betalt för att skissa upp tatueringen, för färg, nålar osv Jag vet att vissa tar 500 kr för första timmen, i fall det skulle vara så att kunden vill göra något mindre. Det finns också tatuerare som tar 500 kr i bokningsavgift, vilket då kan täcka den första timmen eller en del av denHur mycket kostar en tatuering egentligen?
Min sambo (tatuerare i Stockholm) tar 1000 kr/h med ett minimipris på 1000 kr oavsett hur litet du vill göra. Då ingår att han skissar upp efter önskemål, nålar, färg osv.Hur mycket kostar en tatuering egentligen?
Hur stort är motivet? En sleeve eller back piece hade jag nog undvikit. Men är motivet mindre hade jag förmodligen gjort ändå men varit noga med att täcka över den om jag vistas i solen.Åhhh. Min tatuerare har speciallördag med insamling till barncancerfonden.
Finns ett motiv jag så gärna vill göra, men åker utomlands den 11/12... hur hade ni gjort?
Hur stort är motivet? En sleeve eller back piece hade jag nog undvikit. Men är motivet mindre hade jag förmodligen gjort ändå men varit noga med att täcka över den om jag vistas i solen.
Jag hade inte gjort det, skulle tycka att risken för att tatueringen blir skadad är alldeles för storDrygt en decimeter ungefär (en fjäder) hade velat ha den på underarmen eller insida överarm..
Gud vad svårt, tycker det är så jobbigt att gå och tänka på att skyla den hela tiden :/
Jag hade inte gjort det, skulle tycka att risken för att tatueringen blir skadad är alldeles för stor