Tatueringstråden, del 4

Hur bleks färg? Jag fick nån tanke igår om en röd/brun tatuering, alltså inget svart men så tänkte jag att den bleks och då kanske antar en annan färg? (rosa)

Jag har röda rosor på låret som har ett gäng år på nacken nu. Jag minns faktiskt inte exakt när jag gjorde den, men minst 13-14år sen.. Jag fyllde i den för några år sen, då den började bli lite oskarp (mörkröda linjer - realistisk stil på tatueringen). Jag upplever att färgen absolut blir lite mer dämpad, jämfört med när den är nyläkt, men har hela tiden upplevt den som just röd. Den har aldrig blivit brun, lila eller rosa liksom. Mer dämpad snarare än blekt.

Jag hittade min tatuerare av en slump. Hon jobbade på studion när jag skulle göra min första (2009). Sen följde jag efter när hon öppnade eget inte långt därefter (letade upp stället och bokade). Sen hade jag ju ett gäng år när jag inte gjorde något nytt, men hittade henne på Instagram och hennes stil nu passar mig så himla bra. Plus att det fortfarande kändes toppen att gå till henne när hon fyllde i mina äldre för några år sen. Så när det blev dags för nytt igen kändes hon som ett självklart val! Både på ett personligt plan och när det gäller både stil och skicklighet.
 
Senast ändrad:
Jag har röda rosor på låret som har ett gäng år på nacken nu. Jag minns faktiskt inte exakt när jag gjorde den, men minst 13-14år sen.. Jag fyllde i den för några år sen, då den började bli lite oskarp (mörkröda linjer - realistisk stil på tatueringen). Jag upplever att färgen absolut blir lite mer dämpad, jämfört med när den är nyläkt, men har hela tiden upplevt den som just röd. Den har aldrig blivit brun, lila eller rosa liksom. Mer dämpad snarare än blekt.

Jag hittade min tatuerare av en slump. Hon jobbade på studion när jag skulle göra min första (2009). Sen följde jag efter när hon öppnade eget inte långt därefter (letade upp stället och bokade). Sen hade jag ju ett gäng år när jag inte gjorde något nytt, men hittade henne på Instagram och hennes stil nu passar mig så himla bra. Plus att det fortfarande kändes toppen att gå till henne när hon fyllde i mina äldre för några år sen. Så när det blev dags för nytt igen kändes hon som ett självklart val! Både på ett personligt plan och när det gäller både stil och skicklighet.

Va bra 🙂 det är lite det jag hoppas på att färgen mer dämpas än att just ändra färg.
Men jag tänker jag får bolla de med den eventuella tatueraren.
Kul! Känns lovande 😁

Nu får gärna tipsa om tatuerare på pm!
Vill ha ganska tunna cleana linjer och sen är de främst natur tatueringen kommer bestå av 🙂
 
Nu har jag tagit kontakt med min tatuerar om att göra nr 4
En fågel Fenix på höger skuldra.
Typ så här (fast hon får fria händer designa om denm vill inte ha de riktigt så massivt svart)
 

Bifogade filer

  • Fenix.png
    Fenix.png
    16,5 KB · Visningar: 41

Liknande trådar

Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
44 45 46
Svar
912
· Visningar
29 316
Senast: Unafraid
·
  • Låst
Tjatter Startar ny tråd då den gamla är låst.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
97 254
Senast: pepp
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 219
Senast: Marita73
·
Kropp & Själ Ni glömmer väl inte... I år är jag hemma så inga problem med en handduk och de lila syrénerna kommer precis att ha slagit ut. Jag kommer...
Svar
10
· Visningar
443
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Födda 2022
  • Annonsera mera VII

Omröstningar

Tillbaka
Upp