Tatueringstråden, del 4

Hur bleks färg? Jag fick nån tanke igår om en röd/brun tatuering, alltså inget svart men så tänkte jag att den bleks och då kanske antar en annan färg? (rosa)

Jag har röda rosor på låret som har ett gäng år på nacken nu. Jag minns faktiskt inte exakt när jag gjorde den, men minst 13-14år sen.. Jag fyllde i den för några år sen, då den började bli lite oskarp (mörkröda linjer - realistisk stil på tatueringen). Jag upplever att färgen absolut blir lite mer dämpad, jämfört med när den är nyläkt, men har hela tiden upplevt den som just röd. Den har aldrig blivit brun, lila eller rosa liksom. Mer dämpad snarare än blekt.

Jag hittade min tatuerare av en slump. Hon jobbade på studion när jag skulle göra min första (2009). Sen följde jag efter när hon öppnade eget inte långt därefter (letade upp stället och bokade). Sen hade jag ju ett gäng år när jag inte gjorde något nytt, men hittade henne på Instagram och hennes stil nu passar mig så himla bra. Plus att det fortfarande kändes toppen att gå till henne när hon fyllde i mina äldre för några år sen. Så när det blev dags för nytt igen kändes hon som ett självklart val! Både på ett personligt plan och när det gäller både stil och skicklighet.

Senast ändrad:
Jag har röda rosor på låret som har ett gäng år på nacken nu. Jag minns faktiskt inte exakt när jag gjorde den, men minst 13-14år sen.. Jag fyllde i den för några år sen, då den började bli lite oskarp (mörkröda linjer - realistisk stil på tatueringen). Jag upplever att färgen absolut blir lite mer dämpad, jämfört med när den är nyläkt, men har hela tiden upplevt den som just röd. Den har aldrig blivit brun, lila eller rosa liksom. Mer dämpad snarare än blekt.

Jag hittade min tatuerare av en slump. Hon jobbade på studion när jag skulle göra min första (2009). Sen följde jag efter när hon öppnade eget inte långt därefter (letade upp stället och bokade). Sen hade jag ju ett gäng år när jag inte gjorde något nytt, men hittade henne på Instagram och hennes stil nu passar mig så himla bra. Plus att det fortfarande kändes toppen att gå till henne när hon fyllde i mina äldre för några år sen. Så när det blev dags för nytt igen kändes hon som ett självklart val! Både på ett personligt plan och när det gäller både stil och skicklighet.

Va bra 🙂 det är lite det jag hoppas på att färgen mer dämpas än att just ändra färg.
Men jag tänker jag får bolla de med den eventuella tatueraren.
Kul! Känns lovande 😁

Nu får gärna tipsa om tatuerare på pm!
Vill ha ganska tunna cleana linjer och sen är de främst natur tatueringen kommer bestå av 🙂

Nu har jag tagit kontakt med min tatuerar om att göra nr 4
En fågel Fenix på höger skuldra.
Typ så här (fast hon får fria händer designa om denm vill inte ha de riktigt så massivt svart)

Bifogade filer

• Fenix.webp
    Fenix.webp
    11,7 KB · Visningar: 80
Har gjort en deal med mig själv. När lägenheten blivit såld ska jag belöna mig själv med att börja spara ihop till en tatuering. Vill ha något lite större som på något vis binder ihop de två "lösa" jag har på ena överarmen. Funderat lite på korpar iom att temat var tänkt att vara nordisk mytologi men överväger att släppa det och gå in på djur i allmänhet istället. Kan bli karusellhäst och varg istället för Sleipner och Fenrir.

Jag är så nöjd med min tatuering på armen jag velat ha i flera år, men jag har fegat pga att den inte går att dölja på samma sätt som mina andra. Men det känns som om jag har kommit över en tröskel så nu funderar jag på en lite större på låret. Jag hade velat ha en avbild av min ponny men inte av porträtt-typ. Inramat med en ram (givetvis) av blommor eller medaljong-liknande.

Någon som har gjort något liknande.

Jag har haft en fundering i många år på en fjäril. Men. Vad tittar ni på när ni ska välja tatuerare? Vad är viktigt för er?

Jag har haft en fundering i många år på en fjäril. Men. Vad tittar ni på när ni ska välja tatuerare? Vad är viktigt för er?

För mig är det viktigt att tatueraren gör en stil som jag gillar, känns trygg och proffsig i sitt bemötande samt håller en hygienisk nivå som jag är bekväm med.

Sedan, om det handlar om stora projekt, är det viktigt för mig att vi liksom vibar så att det inte är jobbigt eller stelt att spendera hela arbetsdagar ihop fler ggr/månad. Jag är ingen social butterfly :D

Jag kom ju i kontakt med min av en slump. Visade sig att en nära bekants dotter tatuerar och jag såg ju dom hon hade gjort på honom (samt vad hon hade på sin insta)
Sen klickade vi direkt när vi träffades och vi kan prata om allt även om det skiljer över 30 år mellan oss :p.

Igår fortsatte vi med benet och körde en heldags-session på Göteborgs tatueringsmässa! Det var en riktigt kul upplevelse och så roligt att få träffa fler som gillar den här mörkare stilen på tatuering.

Vi hann med att skugga upp foten, framsidan av underbenet och göra rätt mycket på det första huvudet ovanför knäet. Det blir så fint 😍

(skärmdump från stories)
1000009661.webp

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
3
· Visningar
449
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Visst är vi några vinterbadare här? Vore kul att ha en tråd för det (hittade ingen när jag sökte så tror inte det finns nån?). Inleder...
2
Svar
20
· Visningar
1 060
Senast: Niyama
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
87 88 89
Svar
1 766
· Visningar
54 770
Senast: Lyan
·
Svar
2 001
· Visningar
98 942
Senast: pepp