Tatueringstråden, del 4

1000051702.jpg
 
Hur bleks färg? Jag fick nån tanke igår om en röd/brun tatuering, alltså inget svart men så tänkte jag att den bleks och då kanske antar en annan färg? (rosa)

Hur hittar ni "era" tatuerare?
 
Hur bleks färg? Jag fick nån tanke igår om en röd/brun tatuering, alltså inget svart men så tänkte jag att den bleks och då kanske antar en annan färg? (rosa)

Hur hittar ni "era" tatuerare?
Beror säkert på, men jag har en som jag ville ha röd/brun, som henna typ, nu blev den mer brun/röd när den gjordes, men den har blekts till typ... brun/lila
Den gjordes av mammas ex som är tatuerare så han var lätthittad :D Han som gjort dom andra hittade jag på instagram, sökte på det jag gillar och städer i närheten, så dök han upp! Men nu har en vars stil jag gillar öppnat en studio i stan, också hittat på instagram, så blir nog honom i framtiden :)
 
Beror säkert på, men jag har en som jag ville ha röd/brun, som henna typ, nu blev den mer brun/röd när den gjordes, men den har blekts till typ... brun/lila
Den gjordes av mammas ex som är tatuerare så han var lätthittad :D Han som gjort dom andra hittade jag på instagram, sökte på det jag gillar och städer i närheten, så dök han upp! Men nu har en vars stil jag gillar öppnat en studio i stan, också hittat på instagram, så blir nog honom i framtiden :)

Ah de är just det där om den blir rosa aktig eller lila som ja nog skulle ha svårt för 😁
 
Hur bleks färg? Jag fick nån tanke igår om en röd/brun tatuering, alltså inget svart men så tänkte jag att den bleks och då kanske antar en annan färg? (rosa)

Hur hittar ni "era" tatuerare?

Jag hittade min för typ 18 år sen 😁 han har gjort de flesta av mina, man ser på dom hur han har utvecklats, de tidigaste är inte jättefina 😂
 
Hur bleks färg? Jag fick nån tanke igår om en röd/brun tatuering, alltså inget svart men så tänkte jag att den bleks och då kanske antar en annan färg? (rosa)

Hur hittar ni "era" tatuerare?

Det har hänt mycket med färg det senaste decenniet, jag skulle leta upp ett par artister på Instagram som gör motiv i färg som du gillar och fråga om hur förutsättningarna ser ut generellt för just placeringen och motivet du vill ha. Fråga om de har läkta referensbilder i liknande färgskala! Det är väldigt individuellt hur tatueringar åldras, i synnerhet hur pass tatueringar utan svarta konturer håller sig men referensbilder kan ändå vara till hjälp.

Jag hittade min tatuerare på insta 😄 Var beredd på att få ta kontakt med flera stycken men hade nog tur för vi klickade verkligen direkt. Jag gillar normalt sett att ha koll men med mina tatueringar har jag helt och hållet lämnat över tyglarna. Jag kommer med en diffus idé, hon gör sin grej och det blir alltid bättre än jag någonsin kunnat tro 😁 Det kanske är ännu viktigare om man ska göra stora motiv som kräver många timmar/dagar tillsammans men jag tycker ändå det är viktigt att man känner sig trygg och har tillit till sin tatuerare.
 
Det har hänt mycket med färg det senaste decenniet, jag skulle leta upp ett par artister på Instagram som gör motiv i färg som du gillar och fråga om hur förutsättningarna ser ut generellt för just placeringen och motivet du vill ha. Fråga om de har läkta referensbilder i liknande färgskala! Det är väldigt individuellt hur tatueringar åldras, i synnerhet hur pass tatueringar utan svarta konturer håller sig men referensbilder kan ändå vara till hjälp.

Jag hittade min tatuerare på insta 😄 Var beredd på att få ta kontakt med flera stycken men hade nog tur för vi klickade verkligen direkt. Jag gillar normalt sett att ha koll men med mina tatueringar har jag helt och hållet lämnat över tyglarna. Jag kommer med en diffus idé, hon gör sin grej och det blir alltid bättre än jag någonsin kunnat tro 😁 Det kanske är ännu viktigare om man ska göra stora motiv som kräver många timmar/dagar tillsammans men jag tycker ändå det är viktigt att man känner sig trygg och har tillit till sin tatuerare.

Tack för svar :) jag har ju en vision men sen vill jag ju att tatueraren ska få göra sin grej.
Därför ska jag kolla lite på instagram vad jag gillar. Tror det kan gå på en sittning men de är svårt att säga :D
Jag har aldrig gjort en tatuering innan så ska bli intressant! Är ändå snart 40
 
Tack för svar :) jag har ju en vision men sen vill jag ju att tatueraren ska få göra sin grej.
Därför ska jag kolla lite på instagram vad jag gillar. Tror det kan gå på en sittning men de är svårt att säga :D
Jag har aldrig gjort en tatuering innan så ska bli intressant! Är ändå snart 40

Det finns massa bra inspiration på insta, det hjälpte mig att se vilken stil jag var ute efter och därmed vilka tatuerare som skulle kunna vara lämpliga att höra av sig till. Tror jag letade aktivt i några veckor när jag väl bestämde mig för att nu jävlar ska det hända :D

Jag var 35 när jag började igen förra året, innan dess hade jag bara gjort två små tatueringar och det var 16 år sedan 😅 Är otroligt glad över att jag väntade (ehum... lade pengarna på hästar och hundar :angel1:) så det fortfarande finns gott om hud att göra exakt de stora, coola motiven jag alltid velat ha men inte skulle haft råd till som 20-åring.
 
Hur bleks färg? Jag fick nån tanke igår om en röd/brun tatuering, alltså inget svart men så tänkte jag att den bleks och då kanske antar en annan färg? (rosa)

Hur hittar ni "era" tatuerare?
Det är ganska olika hur färg bleks beroende på hudton också. Jag har inget röd/brunt men jag har rött och den är fortfarande röd-röd snart 10år senare men mina bleks generellt inte så mycket överhuvudtaget. Sen har det hänt jättemycket med färger bara senaste åren.

Jag hittade min via en kompis.
 

Liknande trådar

Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
44 45 46
Svar
912
· Visningar
29 316
Senast: Unafraid
·
  • Låst
Tjatter Startar ny tråd då den gamla är låst.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
97 254
Senast: pepp
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 219
Senast: Marita73
·
Kropp & Själ Ni glömmer väl inte... I år är jag hemma så inga problem med en handduk och de lila syrénerna kommer precis att ha slagit ut. Jag kommer...
Svar
10
· Visningar
443
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Födda 2022
  • Annonsera mera VII

Omröstningar

Tillbaka
Upp