Tatueringstråden, del 4

Jag hoppas att det här stämmer för mig också, ska gå över en del beniga partier den här gången 🙈 Som det ser ut nu så kommer nästa tatuering att sträcka sig från ovansidan av foten, runt hela benet (insida lår 😬), upp över skinkan, dela sig i midjan och sträcka sig bak mot ryggraden och fram mot revbeben/ovanför navel.

Det där kommer göra ONT 😂😂😧
 
Jag har skickat och frågat en tjej som kommer och ska gästtatuera i slutet av sommaren om hon har tid med mig. Hoppas!

Kommer vara totalt oorginell med att vilja ha blommor på överarmen, dahlior och blåklint är tanken.
Hade velat ha något annat som passade bra, men som bröt av mot det blommiga, men kan inte komma på något snyggt.
 
På höger vad, smalben.
Vet inte hur ont det kan göra, men slår väl inte insida underarm...

Insida underarm tyckte inte jag var särskilt jobbig. Insida/baksida överarm däremot - men å andra sidan satt jag ett gäng timmar per sittning för överarmen = svullen och duktigt öm i allmänhet.. Oh well, det är värt det (tatueringar i allmänhet, alltså) ! :D
 
Jag hoppas att det här stämmer för mig också, ska gå över en del beniga partier den här gången 🙈 Som det ser ut nu så kommer nästa tatuering att sträcka sig från ovansidan av foten, runt hela benet (insida lår 😬), upp över skinkan, dela sig i midjan och sträcka sig bak mot ryggraden och fram mot revbeben/ovanför navel.

Awesome! Och ajjjj...puh..men awesome!
 
Insida underarm tyckte inte jag var särskilt jobbig. Insida/baksida överarm däremot - men å andra sidan satt jag ett gäng timmar per sittning för överarmen = svullen och duktigt öm i allmänhet.. Oh well, det är värt det (tatueringar i allmänhet, alltså) ! :D

Varken någonstans på armar eller de revbensdelar jag tatuerat har varit jobbiga. Det är verkligen olika!

Däremot ett ställe på fram/utsida lår, som i regel brukar vara ”snällt” enligt min tatuerare, var besvärligt 😅 Efter min gravidit (för numera rätt många år sedan 😳) har jag nersvskador där så det gjorde lite ont men framförallt så sprätte benet en del helt okontrollerat..!
 
Varken någonstans på armar eller de revbensdelar jag tatuerat har varit jobbiga. Det är verkligen olika!

Däremot ett ställe på fram/utsida lår, som i regel brukar vara ”snällt” enligt min tatuerare, var besvärligt 😅 Efter min gravidit (för numera rätt många år sedan 😳) har jag nersvskador där så det gjorde lite ont men framförallt så sprätte benet en del helt okontrollerat..!

Verkligen!
Dock var det inte lika smärtsamt när överarmen fylldes i nyligen, vilket blev en betydligt kortare sittning, så svullnaden hade nog en hel del med smärtan att göra (efter sittningen för färg svullnade armen ordentligt, och det tog några dagar för tatueringen att "torka ordentligt" vilket aldrig varit fallet för mig annars 😅 ).
 
Jag kan ju uppdatera tråden med att första sessionen förra veckan gick fint. Hela tatueringen ritades upp utan stenciler och sedan tatuerade vi tunna stödlinjer så att det bara är att köra på när det är dags igen nästa vecka. Längtar redan efter att mer att konstverket ska träda fram! Åtta huvuden och fyra svansar, det ser redan galet läckert ut 🤩
 
1000013350.jpg

Några av mina! Eller ja alla utom en syns ju faktiskt 😅 Är sugen på att göra symmetriska blommor på låren snett ut från sidan av knäna och upp typ... men får vänta ett tag! 😑
 
Oj vad bra det har gått idag, är så nöjd! Har fått känsliga ställen som insida knä och ljumske avklarade, både linjer och skugga.
Just nu är allt inplastat och svårfotat men den här skallen på ovan/utsidan av låret kan jag ju bjuda på 😁 övriga linjer som syns är alltså stödlinjerna vi tatuerade förra gången.

1000008600.jpg
 

Liknande trådar

Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
42 43 44
Svar
866
· Visningar
27 378
Senast: Ramona
·
  • Låst
Tjatter Startar ny tråd då den gamla är låst.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 807
Senast: pepp
·
Svar
309
· Visningar
31 290
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
120 049
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tatueringar i arbetslivet
Tillbaka
Upp