Tatueringstråden, del 4

Jag börjar mer och mer landa i att jag ska tatuera mig! Efter typ 14 års velande :rofl:

Jag har sett ut två ställen i min stad som verkar vara bra, och alla deras tatuerare verkar göra snygga saker men såklart i lite olika stilar. Jag är dock så dålig på det här med stilar och så, hur gör man liksom nu?
Kan jag gå till ett ställe och bara fråga vem som där? Så kanske de kan hjälpa mig avgöra vem av dem som passar till det jag vill göra?
Jag har lite inspirationsbilder på snygga tattos - kan man ta med det för att visa på ett ungefär vad jag är ute efter? Kommer vilja att tatueraren ritar ngt.

Ja! :)
Vissa studios har en som sköter alla bokningar och som kan vägleda dig till rätt tatuerare för det du vill göra! Så knalla in till studion du valt och säg som det är, du vill tatuera dig i stil med detta *visa referens bilder* men vill att tatueraren ritar upp ett nytt motiv och undrar om och när en passande tatuerare hos dem har tid! Förbered dig på en del väntetid, beroende på hur stort du vill göra och vad det är du vill göra! :)

Ja! :)
Vissa studios har en som sköter alla bokningar och som kan vägleda dig till rätt tatuerare för det du vill göra! Så knalla in till studion du valt och säg som det är, du vill tatuera dig i stil med detta *visa referens bilder* men vill att tatueraren ritar upp ett nytt motiv och undrar om och när en passande tatuerare hos dem har tid! Förbered dig på en del väntetid, beroende på hur stort du vill göra och vad det är du vill göra! :)
Tack! Så enkelt det kändes när du sa det :D

• Gilla
Reactions: WS6
Istället för att bara starta en helt ny tråd för en enda liten fråga så ställer jag den här! :) Såg att några frågat/snackat om piercings in gamla tatueringstråden så jag hoppas det är ok.

På fredag ska jag pierca överläppen, en så kallad medusa. Och jag är helt sjukt nervös! :nailbiting: Har bara en navelpiercing sen tidigare och den smärtan minns jag som brännande i 2 sek medan nålen trycktes igenom och sen gjorde den inte ont alls. Men läppen känns ju som något helt annat med en massa mer nerver och känsel. Ni som gjort både navel och läpp, vad gjorde ondast?

@hovtassfot Jag har i och för sig inte piercing i naveln men gjorde två stycken off centre labret (snake bites) vid samma tillfälle. Smärtan är ju individuell men jag tyckte inte alls att det gjorde farligt ont, piercaren var snabb och proffsig. Det hela var över på typ en minut och allting läkte jättefint och snabbt. Ingen smärta under läkperioden, däremot var läppen lite svullen de första dagarna... tror jag, det är mer än 10 år sedan jag gjorde hålen :D.

@hovtassfot Jag har i och för sig inte piercing i naveln men gjorde två stycken off centre labret (snake bites) vid samma tillfälle. Smärtan är ju individuell men jag tyckte inte alls att det gjorde farligt ont, piercaren var snabb och proffsig. Det hela var över på typ en minut och allting läkte jättefint och snabbt. Ingen smärta under läkperioden, däremot var läppen lite svullen de första dagarna... tror jag, det är mer än 10 år sedan jag gjorde hålen :D.
Åh nu blev jag lite lugnare! Jag får försöka intala mig själv att det inte är så farligt och att ingen hittills dött av smärtan från en piercing. :D

Istället för att bara starta en helt ny tråd för en enda liten fråga så ställer jag den här! :) Såg att några frågat/snackat om piercings in gamla tatueringstråden så jag hoppas det är ok.

På fredag ska jag pierca överläppen, en så kallad medusa. Och jag är helt sjukt nervös! :nailbiting: Har bara en navelpiercing sen tidigare och den smärtan minns jag som brännande i 2 sek medan nålen trycktes igenom och sen gjorde den inte ont alls. Men läppen känns ju som något helt annat med en massa mer nerver och känsel. Ni som gjort både navel och läpp, vad gjorde ondast?

Jag har inga i ansiktet, men ändock 15 piercingar.. smärta är individuellt, det går inte att säga hur det kommer kännas för dig.. jag tycker inte att någon av mina har gjort direkt ont att göra, men det är ju lite grejen med både piercingar och tatueringar tycker jag, att det känns lite.. :D Vill man ha det då gör man det, se bara till att gå till en kunnig, godkänd studio så ökar du chanserna för att et blir så bra som möjligt! :)

Jag har inga i ansiktet, men ändock 15 piercingar.. smärta är individuellt, det går inte att säga hur det kommer kännas för dig.. jag tycker inte att någon av mina har gjort direkt ont att göra, men det är ju lite grejen med både piercingar och tatueringar tycker jag, att det känns lite.. :D Vill man ha det då gör man det, se bara till att gå till en kunnig, godkänd studio så ökar du chanserna för att et blir så bra som möjligt! :)
För mig är inte en del av grejen smärtan. Jag hade hemskt gärna blivit sövd och bedövad när den görs! :rofl: I lilla Östersund har vi bara en studio som piercar minderåriga (med målsmans godkännande) så jag har inte så mycket till val. Sincity heter den och jag gjorde naveln där förra gången och dem verkar duktiga. :up:

Jag har gjort naveln två gånger och första gången kändes lite i ett par sekunder. Andra gången kändes ingenting öht.
Jag har inte gjort någon medusa men däremot har jag gjort en vanlig labret och en mouche. De har känts ett par sekunder och sen inget mer än så.
För min del har det alltså varit ungefär likvärdigt men du kan förstås uppleva det på ett helt annat sätt.
Lycka till!

Jag har gjort naveln två gånger och första gången kändes lite i ett par sekunder. Andra gången kändes ingenting öht.
Jag har inte gjort någon medusa men däremot har jag gjort en vanlig labret och en mouche. De har känts ett par sekunder och sen inget mer än så.
För min del har det alltså varit ungefär likvärdigt men du kan förstås uppleva det på ett helt annat sätt.
Lycka till!
Det är bara att stå ut med att det kan göra snäppet ondare än naveln alltså. Jag får börja förbereda mig mentalt så jag inte bangar imorgon. :nailbiting:
Tack så mycket! :)

Och nu var det gjort! Typ värsta smärtan jag någonsin känt, naveln var bara som ett myggstick i jämförelse. Men jag överlevde och jag är jättenöjd med resultatet. :love: Såhär 3-4 timmar senare känns den knappt sålänge jag inte rör läpparna överdrivet. Hoppas inte jag skrämmer nån som funderar på en medusa nu. :p Jag är väldigt vek och smärtkänslig så det är nog därför jag typ dog. Här är den iaf! :bump:
20160805150823-78.69.239.199.jpeg

Putt Putt! Ingen som gjort någon ny tattoo? :angel: jag hade en inbokad tid i juli men det visade sig att jag är gravid så det blev en avbokning för mig. Jag är så sjukt gaddsugen så jag måste gotta mig i era. :D

För mig med beroende på vilken tatuerare det blir och om/när han har tid.. :p Ska bara få tummen ur och boka en tid.. :p
Men din väntetid för ju något efterlängtat med sig! :)
Ja det är sant men ändå. :p vet du vad du ska göra? Eller du kanske vill hålla det hemligt så ingen copy catar idéen. :D

Ja det är sant men ändå. :p vet du vad du ska göra? Eller du kanske vill hålla det hemligt så ingen copy catar idéen. :D

Jag har en idé iaf, resten är upp till tatueraren.. :D men en månskära, min stjärnbild och "lite så".. (vad fint det låter.. O_o :rofl:) Det är den jag är mest sugen på, sen vill jag ha "Inspiration" skrivit någonstans.. med mera med.. :angel:

Jag har gått och gjort på min "trekvarts-sleeve" som blivit en hel. Nästa vecka ska det bli bakgrund och sista sittningen blir färg! :) Postar bild när den är färdig.

Weehoo! Inbokad för första sittningen 7e december! Andra i slutet på januari. Hur många som behövs vet vi inte för vi vet inte hur stort det ska bli än. Jag tyckte att han kunde få vara inblandad i det hela lite mer med vad han tror blir bäst.

Det är också asskoj att han tokdiggar idén och konceptet jag vill ha och då kan det ju bara bli hur bra som helst liksom!

Finns det ingen här som är duktig på att skissa iden till dotterns tatuering? Hon vill ha en evighetsåtta med en häst eller i form av..?
Så om någon har uppslag nu när hon bestämt sig, är ju myndig att ta sina beslut men, tänkte om någon hade bilder mm. Hon bad mig teckna men..nee, kan inte..

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
3
· Visningar
453
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Visst är vi några vinterbadare här? Vore kul att ha en tråd för det (hittade ingen när jag sökte så tror inte det finns nån?). Inleder...
2
Svar
20
· Visningar
1 061
Senast: Niyama
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
87 88 89
Svar
1 772
· Visningar
55 080
Senast: _Elly_
·
Svar
2 001
· Visningar
98 943
Senast: pepp