Tatueringstråden, del 4

Finns det ingen här som är duktig på att skissa iden till dotterns tatuering? Hon vill ha en evighetsåtta med en häst eller i form av..?
Så om någon har uppslag nu när hon bestämt sig, är ju myndig att ta sina beslut men, tänkte om någon hade bilder mm. Hon bad mig teckna men..nee, kan inte..

Gå till tatueraren hon tänkt tatuera sig hos och be denne rita åt henne, uppskattas oftast av tatueraren att även få göra skissen själv, även till små motiv! :up:

Det var nog flera år sedan jag postade något här senast, typ i tråd 3 någonstans! Vete tusan var de gamla bilderna kan gömma sig..

I alla fall så har jag äntligen gjort lite nytt, det var typ 2½ år sedan senast :D Det var tatueringsmässa i Umeå i helgen, och självklart passade jag på! Det blev två olika tatueringar hos två olika tatuerare, och jag är så galet nöjd!

Screenshot_20160924-210326.png

Ametistkristaller. Denna har jag inte hunnit fota själv, så jag var lite fräck och tog en screenshot :angel: Gjord av Nik på Pure Morning Tattoo som håller till i Vigevano, Italien.

Nr 2 är en velociraptor! Varning för BH.. :nailbiting:
Attach2744_20160924_110644.jpg

Attach2743_20160924_110644.jpg

Attach2742_20160924_110644.jpg

Med den klassiska repliken från Jurassic Park :up: Gjord av Håkan på Carneval Tattoo, Stockholm.

Det blev ju en ganska dyr helg, men definitivt värd vartenda öre :banana:

@niphredil Tack!! :D Jag är verkligen obeskrivligt, galet nöjd :love: Speciellt med tanke på att jag satt i 7 h, hahaha herregud..det vill jag helst inte återuppleva på ett bra tag!
Fattar att du är nöjd, det hade jag också varit! Ska visa min man som är Jurassic Park-nörd, han kommer älska den :D.

Den måste ju lätt ha varit värd sju timmars obehag! :love:

Fattar att du är nöjd, det hade jag också varit! Ska visa min man som är Jurassic Park-nörd, han kommer älska den :D.

Den måste ju lätt ha varit värd sju timmars obehag! :love:
Awesome, känns som att det finns för få Jurassic Park-nördar! :D

Absolut! :love: Och nu är jag såååå nojig, vill verkligen inte att något ska hända med den under läkningen. Till våren ska jag göra insidan av armen också, ska bara försöka bestämma mig för vilken dinosaurie som ska få vara där :up: Så tips mottages gärna!

Lite OT, men vad kul att se att du fortfarande hänger här i tatueringstråden! :laugh: Har ju själv varit så off liksom, hittade mina gamla inlägg och såg att de var från 2014... :o

Haha eller hur! :D
Till våren ska jag göra insidan av armen också, ska bara försöka bestämma mig för vilken dinosaurie som ska få vara där :up: Så tips mottages gärna!
Åh så spännande! Du måste snälla uppdatera då med, vore jättekul att få se! Jag ska klura på dinosaurietips :)
Lite OT, men vad kul att se att du fortfarande hänger här i tatueringstråden! :laugh: Har ju själv varit så off liksom, hittade mina gamla inlägg och såg att de var från 2014... :o
Det roliga är att jag knappt är inne i den här tråden, kikade bara in lite snabbt nu. Och det var ju bra, då fick jag ju se dina coola :D.

Absolut! :love: Och nu är jag såååå nojig, vill verkligen inte att något ska hända med den under läkningen. Till våren ska jag göra insidan av armen också, ska bara försöka bestämma mig för vilken dinosaurie som ska få vara där :up: Så tips mottages gärna!

Tips: Den däringa lilla rackaren i ettan som ser så söt och fridfull ut och vips så fäller den ut sin krage och spottar svart gegga.

Haha eller hur! :D

Åh så spännande! Du måste snälla uppdatera då med, vore jättekul att få se! Jag ska klura på dinosaurietips :)

Det roliga är att jag knappt är inne i den här tråden, kikade bara in lite snabbt nu. Och det var ju bra, då fick jag ju se dina coola :D.
Haha, himla bra tajming helt enkelt då! :D Ska se till att tagga dig när jag uppdaterar med de bilderna, det är ju några månader bort dock :up:

En velociraptor! Och någon form av "flygödla"! :D :up:
Den jag har nu är dock en velociraptor, men det kanske inte syns så himla bra :o Den ser kanske ut lite som en blandning mellan velociraptor och t-rex, men den har klor på fötterna iaf :D En flygödla lät dock som en bra idé!!

Tips: Den däringa lilla rackaren i ettan som ser så söt och fridfull ut och vips så fäller den ut sin krage och spottar svart gegga.
Åh jaaa, den är ju riktigt ball! Bra tips :love:

Den jag har nu är dock en velociraptor, men det kanske inte syns så himla bra :o Den ser kanske ut lite som en blandning mellan velociraptor och t-rex, men den har klor på fötterna iaf :D En flygödla lät dock som en bra idé!!

Det ser jag ju att det är.. nu.. :D Får skylla på att jag hade jobbat natt, tränat och var på väg i säng när skrev.. :angel: :p

Ska nog gå in till min tatuerare på lördag och boka in en tid!
Det blir i mars i såna fall, han är uppbokad för större saker tills dess :( Kommer påbörja höger överarm denna gång med en systertatuering! :)

Får avsluta min vänsterarm nån annan gång :D (viiiill inte tatuera insida överarm, hahaha)

Det var nog flera år sedan jag postade något här senast, typ i tråd 3 någonstans! Vete tusan var de gamla bilderna kan gömma sig..

I alla fall så har jag äntligen gjort lite nytt, det var typ 2½ år sedan senast :D Det var tatueringsmässa i Umeå i helgen, och självklart passade jag på! Det blev två olika tatueringar hos två olika tatuerare, och jag är så galet nöjd!

Screenshot_20160924-210326.png

Ametistkristaller. Denna har jag inte hunnit fota själv, så jag var lite fräck och tog en screenshot :angel: Gjord av Nik på Pure Morning Tattoo som håller till i Vigevano, Italien.

Nr 2 är en velociraptor! Varning för BH.. :nailbiting:
Attach2744_20160924_110644.jpg

Attach2743_20160924_110644.jpg

Attach2742_20160924_110644.jpg

Med den klassiska repliken från Jurassic Park :up: Gjord av Håkan på Carneval Tattoo, Stockholm.

Det blev ju en ganska dyr helg, men definitivt värd vartenda öre :banana:

Jurassic Park tatueringen :love: ! Stilen, färgerna, citatet.... JA!

@Parat Alltså jag är helt kär i Jurassic Park-tatueringen :love: Så jäkla läcker!

Jurassic Park tatueringen :love: ! Stilen, färgerna, citatet.... JA!
Tack hörrni :love: Jag är verkligen galet nöjd med den!

Får avsluta min vänsterarm nån annan gång :D (viiiill inte tatuera insida överarm, hahaha)

Nu har jag fått tid! 4/4 och 25/4 :D den som väntar på nåt gott....

Jag och kompisen fick tid den 27/10 för vänskapstatuering också :)
Insida överarm är inte jätteskönt :nailbiting: Har även det att se fram emot till våren! Haha, skulle precis säga att "Guuuud vad långt bort med tider i april!" men insåg sedan att det troligtvis blir då även jag gör min nästa sittning.. :D:meh: Precis som du säger dock, den som väntar på något gott!

Vad ska ni ha för motiv för vänskapstatueringen? :)

Insida överarm är inte jätteskönt :nailbiting: Har även det att se fram emot till våren! Haha, skulle precis säga att "Guuuud vad långt bort med tider i april!" men insåg sedan att det troligtvis blir då även jag gör min nästa sittning.. :D:meh: Precis som du säger dock, den som väntar på något gott!

Vad ska ni ha för motiv för vänskapstatueringen? :)

Haha nä. Man drar sig verkligen för att få det gjort, men en vacker dag så kanske det händer :D

Vi velar lite mellan ett evighetstecken (det är hennes första tatuering..) och ett brythjärta på handleden
20161008_160351_57fb551be087c3040b268a5e.jpg

Är mest sugen på hjärtat, men får se vad vi kommer fram till..

Nu är min första gjord och jag är jättenöjd :bump: Lite större än vad som var tänkt med tatueraren tyckte att den skulle vara i den storleken annars skulle den inte bli bra när jag blev äldre och fick hängig hud :D Enkel, stilren och jag kan dölja den om jag vill :love:
14702487_10205910742882580_8759068627256252736_n.jpg

Jag har fått för mig att jag vill tatuera mig igen, men den lilla tatueringen jag har nu sitter helt fel för att jag skulle kunna tatuera mig som jag vill. Är det någon här som har provat laser? Min tatuering är typ 4 cm hög och 2 cm bred på bredaste stället.

Jag har fått för mig att jag vill tatuera mig igen, men den lilla tatueringen jag har nu sitter helt fel för att jag skulle kunna tatuera mig som jag vill. Är det någon här som har provat laser? Min tatuering är typ 4 cm hög och 2 cm bred på bredaste stället.

De går inte att tatuera över då med tatueringen du tänkt?

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
3
· Visningar
453
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Visst är vi några vinterbadare här? Vore kul att ha en tråd för det (hittade ingen när jag sökte så tror inte det finns nån?). Inleder...
2
Svar
20
· Visningar
1 061
Senast: Niyama
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
87 88 89
Svar
1 772
· Visningar
55 080
Senast: _Elly_
·
Svar
2 001
· Visningar
98 943
Senast: pepp