Tatueringstråden, del 4

Är det någon specifik tatuering du ångrar eller är det bara att de är just två stycken?
Nej, jag bara känner mig inte som en person som borde ha två tatueringar :p :D. En hade varit coolt, två blir "tatuerad person" typ vilket jag inte alls identifierar mig med.

Men det är ingenting jag ligger sömnlös över :D.

Nu har min kompis börjat designa början på min sleeve, så nu ska jag börja leta tatuerare! :banana:Är det någon som har tips på bra studios i faluområdet?:)

Nu har min kompis börjat designa början på min sleeve, så nu ska jag börja leta tatuerare! :banana:Är det någon som har tips på bra studios i faluområdet?:)
Undrar också varför du inte kollar runt efter en tatuerare vars stil du gillar och ber den rita upp motivet? Många är väldigt duktiga på att rita men vet inte hur man designar en tatuering.

Av ren nyfikenhet.. varför låter du inte tatueraren som ska göra den designa motivet?
+ @Chardonnay hon har designat mina andra så hon har vanan inne, så att säga :) nej men det är väl en blandning av att jag dels inte bor där jag ska tatuera mig än, och jag tycker att det är svårt att förmedla vad man vill ha via mail och telefon. Sen vet hon väldigt bra vad jag vill ha, och jag tycker väldigt mycket om det hon gör :)

Sen kommer jag ju självklart gå igenom den med tatueraren och vi kommer göra nödvändiga ändringar eller sånna grejer :)

Inspirerad av @Trani för sisådär tre veckor sen ;)

13528655_10154897644926102_9147198870892154954_n.jpg
Men alltså, vad snyggt!!! Tror jag blir inspirerad jag också, faktiskt ;)

+ @Chardonnay hon har designat mina andra så hon har vanan inne, så att säga :) nej men det är väl en blandning av att jag dels inte bor där jag ska tatuera mig än, och jag tycker att det är svårt att förmedla vad man vill ha via mail och telefon. Sen vet hon väldigt bra vad jag vill ha, och jag tycker väldigt mycket om det hon gör :)

Sen kommer jag ju självklart gå igenom den med tatueraren och vi kommer göra nödvändiga ändringar eller sånna grejer :)
Tänker att en sleeve är ju en rätt stor grej och många sittningar. Jag är rätt säker på att en duktig tatuerare vill rita själv, dels för att veta hur arbetet ska läggas upp men dels för att kunna sätta sin egen prägel på den.

Tänker att en sleeve är ju en rätt stor grej och många sittningar. Jag är rätt säker på att en duktig tatuerare vill rita själv, dels för att veta hur arbetet ska läggas upp men dels för att kunna sätta sin egen prägel på den.

+ @sssofiieh

Det va lite så jag tänkte.. sen klart att din kompis kan rita upp lite inspiration osv (och jag tror säkert att din vän är duktig!) Jag väljer ju tatuerare utifrån stilen han/hon kör och givetvis ska han/hon vara otroligt grym på sitt yrke också! ;)
Men som sagt jag var bara nyfiken, kör på om det funkar för dig! :up:

Den eviga väntan.. :laugh: :cautious: Jag har väntat + 1 år som längst.. :p Men det är det värt!

Han skrev att det kunde bli så kort som 4-5 mån! :bump: Han har avslutat en del stora projekt så han hade lite svårt att få en exakt överblick. Kommer bli AWESOME!!!! :bump: Och sjukt värt att vänta. Han är för bra för att ha så kort kö egentligen. Och alla andra jag velat ha tar inga nya alls. PEPP SOM FAN!

Jo att det blir en del sittningar är jag med på, och jag har en plan som jag som sagt kommer sitta ner och prata med tatueraren om innan. Det jag gör med min vän är att ta fram en första skiss som jag gillar, så att jag är säker på att få med allt jag vill ha eftersom jag blir ganska nervös med nya människor och inte har det superlätt att stå på mig :)

Jo att det blir en del sittningar är jag med på, och jag har en plan som jag som sagt kommer sitta ner och prata med tatueraren om innan. Det jag gör med min vän är att ta fram en första skiss som jag gillar, så att jag är säker på att få med allt jag vill ha eftersom jag blir ganska nervös med nya människor och inte har det superlätt att stå på mig :)
Kör på det som funkar för dig, det är din arm och din tatuering :).

Ska tatuera mig så snart jag bestämt nästa motiv/plats och dessutom samla mod osv så jag inom en snar framtid är redo att lämna in lite skisser för lärlingsplats! Är 25år, studier och jobb att falla tillbaka på.

Men åh, det är väl aldrig försent att börja följa sina innersta drömmar? Ni vet, den typen av dröm som man annars kommer tänka tillbaka på vid 80+ med ångest i hjärtat.

Oh ja :D.

Nämen jag kan inte riktigt förklara. Tror mest jag tycker en tatuering är coolare, på mig därå, än två. Typ.
I vissa fall kan jag tycka att en person med "bara en" tatuering kan se mer tatuerad ut än t.ex jag själv som har fler. Tror att motiven kan smälta ihop ibland och man blir lite blind när det är fler, medan ögat ser det ensamma motivet med en gång och kopplar tatuering.

I vissa fall kan jag tycka att en person med "bara en" tatuering kan se mer tatuerad ut än t.ex jag själv som har fler. Tror att motiven kan smälta ihop ibland och man blir lite blind när det är fler, medan ögat ser det ensamma motivet med en gång och kopplar tatuering.
Ja jag kan känna att en tatuering säger mer, är coolare, än fler. Kan dock inte rationellt förklara och OBS bryr mig inte om hur nån annan tatuerar sig.

• Gilla
Reactions: Pls
Jag börjar mer och mer landa i att jag ska tatuera mig! Efter typ 14 års velande :rofl:

Jag har sett ut två ställen i min stad som verkar vara bra, och alla deras tatuerare verkar göra snygga saker men såklart i lite olika stilar. Jag är dock så dålig på det här med stilar och så, hur gör man liksom nu?
Kan jag gå till ett ställe och bara fråga vem som där? Så kanske de kan hjälpa mig avgöra vem av dem som passar till det jag vill göra?
Jag har lite inspirationsbilder på snygga tattos - kan man ta med det för att visa på ett ungefär vad jag är ute efter? Kommer vilja att tatueraren ritar ngt.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
3
· Visningar
453
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Visst är vi några vinterbadare här? Vore kul att ha en tråd för det (hittade ingen när jag sökte så tror inte det finns nån?). Inleder...
2
Svar
20
· Visningar
1 061
Senast: Niyama
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
87 88 89
Svar
1 772
· Visningar
55 080
Senast: _Elly_
·
Svar
2 001
· Visningar
98 943
Senast: pepp