Tatueringstråden, del 4

Stort behov av tips!
Ska tatuera min inom snar framtid och ska göra två bokstäver som står för första bokstaven i två namn
Dom ska vara bredvid varandra men vill inte att de ska se ut som initialer heller så vill ha nått mellan så man särar på bokstäverna eller hur jag ska förklara

Stort behov av tips!
Ska tatuera min inom snar framtid och ska göra två bokstäver som står för första bokstaven i två namn
Dom ska vara bredvid varandra men vill inte att de ska se ut som initialer heller så vill ha nått mellan så man särar på bokstäverna eller hur jag ska förklara
Det tycker jag bäst att spåna med ett tattuerare. :) Det enklaste är ju att göra någon form av symbol där bokstäverna är invävda. Inte bokstav- symbol- bokstav, då ser det ju lätt ut att det är initialer.

Haft sug på att tatuera mig ett bra tag nu, senast var ju i början av året då jag gjorde en bläckfisk över min inte så snygga indian. Tyvärr fanns det inte pengar att göra klart den under våren som var tanken så den saknar några tentakler, men konstigt nog stör jag mig inte alls på att den inte är färdig medan jag störde mig som fan på indianen i slutet innan jag täckte över den. :meh:

Det är två ord, långa ord. Finger går bort, dels för att orden inte får plats på finger, och dels för att det är för svårt att få bra tatueringar på fingrar.
Sant. Översidan av handen? Men det är kanske snyggast om man även har motiv?
Annars högre upp på låret, på framsidan s.a.s.?

Ord på hand låter inge snyggt. ;)

Mina lår är för feta, orden blir för små där.

//mvh sjukt petig person ;)
Haha, man måste nog ha motiv också, och grym tattuerare.. ;)
Försöker komma på ställen som är "ovanliga". :p
(Ett ord på varje fots utsida? :angel:)

Har du själv fått en tanke om var du vill ha motiven?

Haha, man måste nog ha motiv också, och grym tattuerare.. ;)
Försöker komma på ställen som är "ovanliga". :p
(Ett ord på varje fots utsida? :angel:)

Har du själv fått en tanke om var du vill ha motiven?

Jag kommer bara på ställen där de inte fungerar, antingen pga andra tatueringar, för att de inte får plats eller för att det är ett fult ställe på mig. :P Eller ställen där det bara är fult.

Jag kommer bara på ställen där de inte fungerar, antingen pga andra tatueringar, för att de inte får plats eller för att det är ett fult ställe på mig. :P Eller ställen där det bara är fult.
Det är jättesvårt att bestämma plats, det är ju nästan halva tattueringen. :p

Själv peppar jag en kollega att vi ska tattuera oss ihop. Hon vill ha en liten skitsak, jag vill ha en liten skitsak, men så var det de där med att ta tag i saken.. :D

Hur ont skulle ni säga att det gör på typ insida underarm?
Har bara en tatuering så har inget att jämföra med, men den är insida underarm, från handleden och lite upp. Gjorde inte så värst ont för mig, värst var nere precis vid handleden, men hade helt klart förväntat mig att det skulle göra mer ont :)

Nu har jag äntligen bestämt och bokat tid för min andra insida överarm. Det ska bli en katt som ska gå lite i samma stil som min kolibri. Superexcited!

Skulle gärna vilja ha ett ankare också någonstans. Kanske ribsen. Eller ena armen men då har jag typ bara grejer på armen.

Jag har fått tatueringssug igen! Egentligen är det mest rädsla för smärta som stoppar mig.. Hur ont skulle ni säga att det gör på typ insida underarm?
Jag har en ide om motiv som jag länge velat göra på revbenen men vågar inte börja med något som troligen kommer göra jätteont. Har landat i att jag vill göra ngt på typ armen som ett första steg!

Oh.. det är så otroligt individuellt det där med smärta.. Revbenen var en "walk in the park" för min del :pHar även på höftbenen, ryggen och ena vaden.. Hälsenan och vänster höftben kändes absolut mest av mina.. Generellt säger man att det gör ondare på hud som ligger nära ben och senor eller där huden i sig är tunnare knäveck, insida överärm osv.. Men det beror ju till stor del också hur smärttålig du är som person, hur din känsel/nerver är.. Jag är tex känsligare på vänster sida av någon anledning, tatueringen på vänster höftben var bra mycket jobbigare än den på höger som gjordes samtidigt.. kroppen är rolig!

Men KÖR för f-n! :D ;) Förvänta dig det värsta och bli glad när det inte va så farligt och! Tänk vad jävkla snyggt det är när det är klart! :up:

Beroende på hur stor/liten du vill göra den så; Bakom örat? Vristen? Höften? Eller revbenen som du är inne på? ;)
Asså min sambo har ett ankare bakom örat och jag vill inte ha likadant. Vill inte att man ska tro att vi gjort likadana som en pargaddning typ. :D Och åker vristerna har jag redan gaddningar...
Tänker att den "måste" bli så stor om man gör på revbenen bara. Så himla veligt.

Asså min sambo har ett ankare bakom örat och jag vill inte ha likadant. Vill inte att man ska tro att vi gjort likadana som en pargaddning typ. :D Och åker vristerna har jag redan gaddningar...
Tänker att den "måste" bli så stor om man gör på revbenen bara. Så himla veligt.

Meh.. säg det då.. ;) :D
Men ne, ett ankare lite större än en 5krona tycker jag blir snyggt på revbenen, om du sätten den rätt :)

Meh! Det är ju bara att göra texten större då? Eller sätt den precis ovanför knät? Eller på en skinka? (Jag gillar rumptatueringar!)

Men jag vill ju inte ha så stora ord! ;)
Sen vill jag nog helst ha en rimlig möjlighet att se orden, så då är rumpan rätt trist. ;)

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
3
· Visningar
453
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Visst är vi några vinterbadare här? Vore kul att ha en tråd för det (hittade ingen när jag sökte så tror inte det finns nån?). Inleder...
2
Svar
20
· Visningar
1 061
Senast: Niyama
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
87 88 89
Svar
1 772
· Visningar
55 080
Senast: _Elly_
·
Svar
2 001
· Visningar
98 943
Senast: pepp