Tatueringstråden, del 4

På foten. Eller vertikalt längs ryggraden/nacken.

Fot har jag funderat på, men har redan planer på en annan tatuering på ena foten, och på andra är det tänkt att min tänkta leg sleeve ska gå ner på. Så tror det blir fult.

Längs ryggraden lockar inte heller, det är långa ord och att ha dem skrivna vertikalt tycker jag blir fult då, och att skriva på sidan blir också fult. För mig alltså, på mig med dessa orden. :)

Jag skulle behöva tatuera in två ord på min kropp. Tyvärr har jag ingen egentlig önskan om att ha ord på min kropp, men just de här orden behöver jag ha helt enkelt.

Frågan är då var dessa två ord ska sitta. Jag vill inte ha längs med underarmen. Inte över nyckelben eller över revben. Är inte överdrivet förtjust i mina överarmar så där känns inte så lockande heller.

Någon som har förslag på lite mindre vanliga varianter som jag kanske inte tänkt på än?

Höftbenet? Insidan av vristen?

Jag skulle behöva tatuera in två ord på min kropp. Tyvärr har jag ingen egentlig önskan om att ha ord på min kropp, men just de här orden behöver jag ha helt enkelt.

Frågan är då var dessa två ord ska sitta. Jag vill inte ha längs med underarmen. Inte över nyckelben eller över revben. Är inte överdrivet förtjust i mina överarmar så där känns inte så lockande heller.

Någon som har förslag på lite mindre vanliga varianter som jag kanske inte tänkt på än?

Så här kanske? (Googlad bild)

Quote-Tat-of-a-Traveler.jpg

Så här kanske? (Googlad bild)

Quote-Tat-of-a-Traveler.jpg

Har annat där. Och redan planerat annat på andra armen på samma ställe. :p Kanske skulle kunna planera om den iofs...

@WS6 Höften är jag för tjock för. Insidan vristen var dock ett bra förslag! Inte tänkt på det alls! :) Men får se om det funkar men den jag har på utsidan vaden som går långt ner mot vristen på benet som inte ska vara en leg sleeve. :D

• Gilla
Reactions: WS6
@lizan Haha men så typiskt. :p Det är jobbigt att behöva fundera om placeringar! Annars vet jag inte riktigt vart du hade kunnat sätta orden...På knogarna? :D

nygaddad160420_zpsxyvwd9jx.jpg

Helt pinfärsk och svullen, men den blir nog riktigt snygg när den läkt och sen ska vi lägga in lite skuggning också :up:

Jag har hittat en helt jäkla GRYM tatuerare!! :love: ..på andra sidan Atlanten.. :cry: Det blev liksom så självklart att det är ju SÅ jag vill ha det när jag såg hans stil!
Ohhh.. vad gör man?

Jag har fått tatueringssug igen! Egentligen är det mest rädsla för smärta som stoppar mig.. Hur ont skulle ni säga att det gör på typ insida underarm?
Jag har en ide om motiv som jag länge velat göra på revbenen men vågar inte börja med något som troligen kommer göra jätteont. Har landat i att jag vill göra ngt på typ armen som ett första steg!

Hur ont skulle ni säga att det gör på typ insida underarm?
Inte alls särskilt ont. Mindre smärtsamt än överarmens utsida. Men det där är ju individuellt och beror på motivet också.

Själv tycker jag smärtan efteråt är störigare. När man går omkring och är helt opraktiskt öm och bara väntar på att det ska läka och bli snyggt. Smärtan under själva tatuerandet är så övergående jämförelsevis.

Inte alls särskilt ont. Mindre smärtsamt än överarmens utsida. Men det där är ju individuellt och beror på motivet också.
Jag tyckte alltså att det gjorde superont - inte lika ont som överarmens insida men fortfarande obehagligt ont. Jag är otroligt smärtkänslig så det spelar ju också in såklart.
Det är ju det det är! Lite som när folk föder barn - det är jävligt men det överskuggas så fort du tar en titt på det färdiga resultatet.
Exakt så :D. Men är du tatuerad? Det hade jag aldrig gissat!

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
3
· Visningar
451
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Visst är vi några vinterbadare här? Vore kul att ha en tråd för det (hittade ingen när jag sökte så tror inte det finns nån?). Inleder...
2
Svar
20
· Visningar
1 061
Senast: Niyama
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
87 88 89
Svar
1 772
· Visningar
55 074
Senast: _Elly_
·
Svar
2 001
· Visningar
98 942
Senast: pepp