Tatueringstråden, del 4

Kan vara olika innehåll i färgerna i tatueringarna och att du bara är överkänslig mot någon av dem..
Fast jag gjorde mina två tatueringar samtidigt, med samma färger. Ändå är det bara en som kliar. Och den kliar bara ibland.

Åh jag har en fråga också. Jag upplever att min tatuering kliar jättemycket vissa kvällar. Skitmycket. Och att liksom själva tatueringen är lite utstickande, om man jag drar med fingrarna över så kan jag känna nästan hela figuren. Wtf?

Just det där med att tatueringen buktar utåt beror nog på att ärrvävnaden läkt ihop på det viset, verkar vara rätt vanligt. Kliandet däremot har jag ingen aning om vad det kan bero på.

Just det där med att tatueringen buktar utåt beror nog på att ärrvävnaden läkt ihop på det viset, verkar vara rätt vanligt. Kliandet däremot har jag ingen aning om vad det kan bero på.

Du har rätt men ändå fel.. :p En tatuering kan bukta utåt/vara upphöjd pga att tatueraren har kört för djupt då blir det så pga som du säger mer ärrvävnad vid läkningen av tatueringen..
Men i de fallen som efterfrågas här i tråden så är det bara ibland som tatueringen är just upphöjd och kliar, det är det mysteriet vi försöker lösa.. :D

Du har rätt men ändå fel.. :p En tatuering kan bukta utåt/vara upphöjd pga att tatueraren har kört för djupt då blir det så pga som du säger mer ärrvävnad vid läkningen av tatueringen..
Men i de fallen som efterfrågas här i tråden så är det bara ibland som tatueringen är just upphöjd och kliar, det är det mysteriet vi försöker lösa.. :D

Fast måste upphöjningen vara relaterad till kliandet i det här fallet? Om de inte uppstått samtidigt alltså?

Att tatueraren lägger grunden för hur välgjord gadden blir och hur förutsättningarna för läkning blir är jag helt med på. Sedan kan en väl råka orsaka den sortens ärrbildning själv genom att klia sönder skorpan på en nygjord tatuering också?

Fast måste upphöjningen vara relaterad till kliandet i det här fallet? Om de inte uppstått samtidigt alltså?

Nu är inte jag en av de som har problem med det men det verkar ju vara så?

Att tatueraren lägger grunden för hur välgjord gadden blir och hur förutsättningarna för läkning blir är jag helt med på. Sedan kan en väl råka orsaka den sortens ärrbildning själv genom att klia sönder skorpan på en nygjord tatuering också?

Jo så är det ju, man kan förstöra en tatuering på mer en ett vis genom att klia på den när den är ny.. Grejen är ju att isf är tatueringen alltid upphöjd, inte bara ibland..

Men den är bara utbuktad när den kliar. Annars helt slät.

Gjorde för övrigt tatueringen för typ fem år sen. Kliade aldrig på den innan den var läkt. Tror kvällskliet uppstod för några månader sen.

@niphredil Det låter ju helt klart lite märkligt med tanke på tatueringens ålder.

@WS6 Så som jag läste inläggen så stod det inte tydligt att utbuktningen var ny i en gammal tatuering, därav gissningen :).

Way outside the box men kan det röra sig om en mindre inflammation i/under huden? Inte för att jag vet varför riktigt men det är det enda jag kan komma på bortsett från allergi.
Hmm ja, kanske? Men den är jättefin och okliig hela tiden annars. Det är bara ibland, på kvällarna, som den sätter igång. Jag funderade på om huden var torr där kanske, efter dusch och så, men då begriper jag mig inte på utbuktningen. Oh well.

Ang kliandet och att det buktar ut, jag kan få så - det är en allergisk reaction för mig. Men jag vet inte mot vad! Däremot vet jag att det hanger ihop med svamptrycket på kroppen. Alltså har jag mer svamp I kroppen så kommer klådan lättare. Har du problem med svamp kanske? I så fall, prova att smörja pevaryl på under en längre tid och se om det hjälper.

*knasigaste tipset på buke*

Har du problem med svamp kanske? I så fall, prova att smörja pevaryl på under en längre tid och se om det hjälper.
Intressant! Mig veterligen har jag aldrig haft problem med svamp faktiskt. Men det tåls ju verkligen att tänka på.

Way outside the box men kan det röra sig om en mindre inflammation i/under huden? Inte för att jag vet varför riktigt men det är det enda jag kan komma på bortsett från allergi.
Jag har fått lära mig att utbuktningen beror på metallerna i färgen som ändrar volym med temperaturen. Alltså att de expanderar pga värme på något vis. Antagligen har det också att göra med hur djupt de ligger och hur ens egen hud är funtad. Mina svullnar ibland men jag får ingen fason på när och varför. Hursom så uppfattar jag det som normalt och ofarligt.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
3
· Visningar
451
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Visst är vi några vinterbadare här? Vore kul att ha en tråd för det (hittade ingen när jag sökte så tror inte det finns nån?). Inleder...
2
Svar
20
· Visningar
1 061
Senast: Niyama
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
87 88 89
Svar
1 772
· Visningar
55 054
Senast: _Elly_
·
Svar
2 001
· Visningar
98 942
Senast: pepp