Tatueringstråden, del 4

@Hyacinth Åh, så fin! Och väldigt egen!

Hmm, jag känner att jag hade också velat ha något sånt där super-eget, men sen kommer jag inte på något och då känns det som om "jamen man kan ju inte tatuera sig bara för att", men jo, det kan man ju faktiskt, bara för att det är snyggt... haha, blir galen på mig själv och mina tankar^^. Men, en färdig idé som sen blir lite customiserad kan kanske bli en bra kombo...

//r

@Hyacinth Åh, så fin! Och väldigt egen!

Hmm, jag känner att jag hade också velat ha något sånt där super-eget, men sen kommer jag inte på något och då känns det som om "jamen man kan ju inte tatuera sig bara för att", men jo, det kan man ju faktiskt, bara för att det är snyggt... haha, blir galen på mig själv och mina tankar^^. Men, en färdig idé som sen blir lite customiserad kan kanske bli en bra kombo...

//r

Men du kanske vill ha en krona och en kaktus med fjäderboa. Häpp liksom.

@Hyacinth Hmm mjo men som sagt, kmr inte på... men får visa min bild o säga lite ändringar jag vill ha o att hon kan ändra lite till som hon vill me =) Blir nog bra.. Har ändå funderat på den i år o dar så^^ haha. Hur lång väntetid var det när du bokade tid? Hur länge sen är det du gjorde den?

//r

12556026_193174927702456_1456969451_n.jpg

Den här skeva bilden är på en blomma jag gjort på mig själv. Ska lägga till mer skuggor och blad när jag har ork:) Fått höra att linjerna ser ut som hos någon som tatuerat i flera år, så jag är nöjd.

@Hyacinth Hmm mjo men som sagt, kmr inte på... men får visa min bild o säga lite ändringar jag vill ha o att hon kan ändra lite till som hon vill me =) Blir nog bra.. Har ändå funderat på den i år o dar så^^ haha. Hur lång väntetid var det när du bokade tid? Hur länge sen är det du gjorde den?

//r

Jag gjorde den på tatueringsmässa i Köpenhamn, rätt spontant.

Jag är väldigt sugen på en tatuering nu, men jag är så rädd för att jag inte skulle bli nöjd!
Jag vill göra en stövare som springer antingen ner från överarmen mot underarmen där det ska finnas en räv i "watercolor".
Jag vill ha stövaren realistisk och jag känner att det absolut inte bara är att tatuera över om jag inte blir nöjd då jag inte vill ha något annat motiv.
Räven känns hyfsat enkel ändå, eftersom den ändå ska vara lite "drömlik" så gör det inget om den inte blir perfekt men stövaren känns det värre med.

Jag har sett mycket duktig tatuerare men bara motiv som är stilla och inte i rörelse och då vågar jag inte få dit och hoppas på det bästa

Jag är väldigt sugen på en tatuering nu, men jag är så rädd för att jag inte skulle bli nöjd!
Jag vill göra en stövare som springer antingen ner från överarmen mot underarmen där det ska finnas en räv i "watercolor".
Jag vill ha stövaren realistisk och jag känner att det absolut inte bara är att tatuera över om jag inte blir nöjd då jag inte vill ha något annat motiv.
Räven känns hyfsat enkel ändå, eftersom den ändå ska vara lite "drömlik" så gör det inget om den inte blir perfekt men stövaren känns det värre med.

Jag har sett mycket duktig tatuerare men bara motiv som är stilla och inte i rörelse och då vågar jag inte få dit och hoppas på det bästa

Det som är så synd med förskottsbetalning eller betalning för skiss (även om det är en självklar grej),
annars hade man kunnat be diverse tatuerare skissa upp något åt dig så du har nåt att gå efter.

Det som är så synd med förskottsbetalning eller betalning för skiss (även om det är en självklar grej),
annars hade man kunnat be diverse tatuerare skissa upp något åt dig så du har nåt att gå efter.
Jag hade gärna betalat för en skiss hos en tatuerare jag tror skulle fungera men måste hitta några först

Vad säger ni om en drake på överarmen som sitter på en klippa och sprutar eld över skuldran?:angel: har drömt om en sån huuuuuur länge som helst! Den lär inte bli billig dock :down:

@strawberrysylt Jag tycker att du ska masa dig iväg till den tilltänkta studion och säga precis det du skrev till Hyacinth, "Här är min bild, kan du få den att passa bra på X kroppsdel tror du? Lite ändringar/tillägg är ok! Du får gärna sätta en personlig prägel på den om du tror att det blir bättre." :)

Schas iväg!

@sssofiieh Jag tror att motivet kan passa fint på överarmen. Är dock lite nyfiken på varför just en drake? :D

@Hyacinth Okej!

@Septicemia Haha, tack för på-schasningen! Jag tror faktiskt jag ska ta mod till mig att ringa till studion idag och skicka en bild till dem =)

@sssofiieh Jag tycker att om du funderat länge så känns det ju som om du verkligen vill ha den! Sen med pengar så tänker jag såhär att en tatuering är fel grej att försöka spara pengar på, jag menar förhoppningsvis kommer man ha den i många år så den hinner betala sig, tror inte man kommer gå å ångra det sen att "attans jag kunde fått den billigare" liksom ifall man blir nöjd med den!.. =). Ifall jag ska göra min i Gbg så kommer ju resa o boende att tillkomma, så det blir en dyr tatuering om man tänker så, men det blir ju samtidigt en rolig grej att komma iväg lite. =)

//r

@sssofiieh Jag tror att motivet kan passa fint på överarmen. Är dock lite nyfiken på varför just en drake? :D

Jag har några /bestämda/ motiv jag vill ha, har hunnit med ett av dom, och en drake är ett av dom haha:up: funderar ut lite hur jag ska passa in dom i en sleeve, och då har jag antingen en drake, en varg(-flock) eller en häst på överarmen:D

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
3
· Visningar
451
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Visst är vi några vinterbadare här? Vore kul att ha en tråd för det (hittade ingen när jag sökte så tror inte det finns nån?). Inleder...
2
Svar
20
· Visningar
1 061
Senast: Niyama
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
87 88 89
Svar
1 772
· Visningar
55 042
Senast: _Elly_
·
Svar
2 001
· Visningar
98 942
Senast: pepp