Tatueringstråden, del 4

Då gäller det att du har dina tatueringar nånstans så att ingen kan råka se dem för syns dem kan du ju inte hindra folk från att bli "inspirerade" och härma efter. Likaså bör du inte posta bilder på nätet. Kort sagt: Dölj dina tatueringar så mycket du bara kan.

No shit.. ;)
Mina tatueringar finns inte på nätet, skickas inte ens till vänner.. de syns inte när jag har tröja + byxor på mig..
Folk får gärna bli inspirerade av dem, men fan inte kopiera rakt av! :up:

F0QIv7B9fhM1ZVwF-zG4f2-SrNA.jpg

:bump::bump::bump:

Någon som tatuerat sig på den här studion i Göteborg? =) http://redrosetattoo.se/about Googlade runt lite o fick bra magkänsla av den iaf, fast vet ju inget om den...

//r

Dom är sanslöst duktiga. Ellens verk har vi sett här i tråden tidigare, eller om det var förra tråden. Vet inte hur lätt det är att få tid, men till små saker har de dropindagar ibland, så det kan vara värt att följa dem på sociala medier om det är något litet man vill göra.

Jag har i alla fall kommit så långt att jag bett min jätteduktiga kompis designa min tatuering som jag tänkt göra på underarmen! Har visat och berättat vad jag vill ha. Nu hoppas jag bara att hon inte har för mycket plugg så att hon inte hinner med!

Jag har i alla fall kommit så långt att jag bett min jätteduktiga kompis designa min tatuering som jag tänkt göra på underarmen! Har visat och berättat vad jag vill ha. Nu hoppas jag bara att hon inte har för mycket plugg så att hon inte hinner med!

Varför ber du inte tatueraren som ska göra tatuering att designa den?

För att det hade varit kul med en som var ännu mer personlig som var gjord av min kompis. Det hon skissar upp är bara ett förslag, gillar jag det inte så väljer jag det inte. Tar hon för lång tid på sig går jag till tatueraren och låter honom designa den. Det här är en liten stad med få tatuerare och få invånare, så det krävs inte så lång planering när det väl är dags. Jag har aldrig sett något av det tatueraren har designat själv, så jag vet inte direkt vilket nivå han håller. Men min sambo var där och täckte över två gamla med en stor ny som blev jättebra, fast den var tagen direkt från en av böckerna där.

@lizan och @Ness Åh, det låter ju jättebra! Kajsa är nog den som verkar göra mest i den stilen jag vill ha. =) Det får bli tidsbokning för min del ifall jag ska göra där, har en bit att åka! Instagram har jag inte, men de hade en hel del bilder på hemsidan, mycket fint =)

//r

Bara därför surfade jag runt och kollade upp skvallret om tatuerarna i stan (2 st) och det verkar som den jag tänkte gå till inte gillar att göra den typen av tatueringar som jag ville ha... Nu tror jag att jag ska välja den andra studion, det är avsevärt mer skrivet om den vilket måste vara positivt? Jag ska nog spatsera in och prata med dem när jag har pengar och kan köra igång.

För att det hade varit kul med en som var ännu mer personlig som var gjord av min kompis. Det hon skissar upp är bara ett förslag, gillar jag det inte så väljer jag det inte. Tar hon för lång tid på sig går jag till tatueraren och låter honom designa den. Det här är en liten stad med få tatuerare och få invånare, så det krävs inte så lång planering när det väl är dags. Jag har aldrig sett något av det tatueraren har designat själv, så jag vet inte direkt vilket nivå han håller. Men min sambo var där och täckte över två gamla med en stor ny som blev jättebra, fast den var tagen direkt från en av böckerna där.

Jag var bara nyfiken på varför.. ^^ Själv gillar jag att få tatuerarens touch på hela verket så att säga och har valt tatuerare utifrån vilken stil jag är ute efter!

Jag var bara nyfiken på varför.. ^^ Själv gillar jag att få tatuerarens touch på hela verket så att säga och har valt tatuerare utifrån vilken stil jag är ute efter!

Förstår det, de är ju konstnärer! Det är bara svårt i en liten stad där utbudet inte är så stort... Tänkte att det blir lättare att få det jag vill med en färdigdesignad, men samtidigt borde jag väl släppa kontrollen lite och ge tatuerarna en chans, liksom!

• Gilla
Reactions: WS6
@Hyacinth Åh, låter toppen! Du får gärna visa bild på din om du vill! (fast förstår om du inte vill, helt ok såklart =) )

-----------

Angående det här med personlig touch på tatueringen så tänker jag också så, att jag har en färdig krona som jag vill ha, men sen tänkte jag att tatueraren får ju gärna ändra om den lite så den blir mer egen =)

//r

@Hyacinth Åh, låter toppen! Du får gärna visa bild på din om du vill! (fast förstår om du inte vill, helt ok såklart =) )

-----------

Angående det här med personlig touch på tatueringen så tänker jag också så, att jag har en färdig krona som jag vill ha, men sen tänkte jag att tatueraren får ju gärna ändra om den lite så den blir mer egen =)

//r

Hittar den inte, men jag mailade vad jag ville ha; typ en dammsugare och en pelikan så satte hon ihop det.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
3
· Visningar
451
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Visst är vi några vinterbadare här? Vore kul att ha en tråd för det (hittade ingen när jag sökte så tror inte det finns nån?). Inleder...
2
Svar
20
· Visningar
1 061
Senast: Niyama
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
87 88 89
Svar
1 772
· Visningar
55 035
Senast: _Elly_
·
Svar
2 001
· Visningar
98 942
Senast: pepp