Tatueringstråden, del 4

Något sånt här hade jag kunnat tänka mig
audrey-fox-watercolor-tattoo.jpg

Något sånt här hade jag kunnat tänka mig
audrey-fox-watercolor-tattoo.jpg

Rent generellt så bleks gula nyanser och vitt ganska fort.. även rött kan vara ett pigment som bleks tidigt.. MEN det är mycket individuellt också! Bara att köra helt enkelt! :up:
Jag har ett par olika motiv i rött och blått (och svart) gjorda -08 och -13 ingen av dem är ifyllda, det som blekts mest är ett litet gult parti i den ena, i övrigt ser dem helt ok ut! :)

Äntligen återkoppling från tatueraren :p den 17 har jag ju tid, och har tidigare skickat ett mail med inspirationsbilder, insåg här om dagen att alla bilderna inte hade följt med :banghead: så skickade ett till med lite fler bilder. Idag fick jag ett kort och koncist "im on it! :)" haha :p Lite spänd inför nästa vecka faktiskt, ska bli spännande att se vad han hittat på för något.

Jag har några mindre utspritt på kroppen, och en lite större.
Det är två olika tatuerare som gjort den, vilket tyvärr syns, framförallt rosorna på ett ställe på ryggen.

b172903.jpg

b172900.jpg

I bakgrunden under den stora rosen ska det skuggas in fler rosor i B&G, samt ett pärlband, för att få den mer centrerad över hela ryggen.

Jag klurar lite på nästa... antingen blir det höger överarm.. en systertatuering med "hollaytter - Therese och 1980", kanske nåt med hästar då både jag och syrran varit hästtjejer :)

Eller så en med min pudel, inte direkt verklighetstrogen, bara ansiktet i en medaljong och så hans namn :) den har jag ingen aning om vars den ska sitta då mina underarmar inte är direkt stora. Funderade lite på vaden.

Haha, jag tvekar fortfarande om en tatueringen jag funderat på länge. Men har börjat tveka lite på placeringen nu, har hela tiden tänkt den ska sitta på låret, men nu ska jag kanske ha den på höften istället? Vad tror ni blir bäst? =) Det är en kungakrona, som ska vara i färg, har kluddat dit den lite bara så man ska se ungefär...
krontattoon_5694d7cae087c34e0cc928df.png

//r

Haha, jag tvekar fortfarande om en tatueringen jag funderat på länge. Men har börjat tveka lite på placeringen nu, har hela tiden tänkt den ska sitta på låret, men nu ska jag kanske ha den på höften istället? Vad tror ni blir bäst? =) Det är en kungakrona, som ska vara i färg, har kluddat dit den lite bara så man ska se ungefär...
krontattoon_5694d7cae087c34e0cc928df.png

//r
Jag tycker att det skulle vara finare om den satt mer mitt på framsida lår om man ska ha den som högra bilden. Alltså att man flyttar den lite åt vänster på bilden sett.

@Malin L Tack för ditt svar :) att ha den mitt på låret framifrån har jag valt bort för jag tycker det känns som om det skulle göra att låret ser större/bredare ut (spelar roll för min egna skull), men det gör det kanske inte?

//r

@Malin L Tack för ditt svar :) att ha den mitt på låret framifrån har jag valt bort för jag tycker det känns som om det skulle göra att låret ser större/bredare ut (spelar roll för min egna skull), men det gör det kanske inte?

//r

Eftersom en krona är bredare än vad den är hög kan nog illusionen av breddning finnas även om du sätter tatueringen lite på sidan av låret, tror jag. En tatuerare kan säkert hjälpa mer på den punkten :).
Ett avlångt motiv borde ge en smalare effekt än ett brett helt enkelt och googlar man "thigh tattoo" så finns det rätt mycket inspiration.

Jag håller med @Malin_L och @Trott om placeringen men lägger till att jag också hade velat göra motivet större.

//r

Hade liksom @Septicemia velat ha motivet större och så mitt på låret. Tycker det ser lite konstigt ut om man sätter den så långt in.

@Trott Skitsnyggt!! Och aj, aj, aj :D

@Trott @Septicemia @pepp tack för era svar!

Jo, jag har googlat runt en massa och sett att de allra flesta placerar tatueringen mitt fram + att längre, mer avlånga/slingrande motiv gör sig bäst kanske ffa på höften. Men, det är ju kronan jag vill ha och den ser ju ut som den gör...

Så låret är kanske bättre än höften iaf... men jag känner som sagt att det känns breddande, det blir som en plaffa liksom, särskilt om den sitter en bit ner på låret. Men, kanske mitt fram men långt upp funkar...får nog ta o rådfråga en tatuerarare också. :) finns kanske en anledning till de flestas val ^^

//r

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
3
· Visningar
451
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Visst är vi några vinterbadare här? Vore kul att ha en tråd för det (hittade ingen när jag sökte så tror inte det finns nån?). Inleder...
2
Svar
20
· Visningar
1 061
Senast: Niyama
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
87 88 89
Svar
1 772
· Visningar
55 027
Senast: _Elly_
·
Svar
2 001
· Visningar
98 942
Senast: pepp