Tatueringstråden, del 4

Vad säger ni om en drake på överarmen som sitter på en klippa och sprutar eld över skuldran?:angel: har drömt om en sån huuuuuur länge som helst! Den lär inte bli billig dock :down:
Har du tänkt att den ska vara detaljrik? Låter svårt om den blir i "fel storlek" dvs. Mycket detaljer och för liten. Tänker på proportionerna också, drake kontra klippa, om man funderar på hur den kommer se ut om några år. Fast nu har jag ju kanske helt fel vision av den då den existerar i ditt huvud. Men kan bli väldigt bra om du hittar rätt tatuerare! :)

Yay! Nu har jag mailat mina funderingar och lite bilder till studion jag hittat i Gbg! Första steget taget!

happy.jpg

=P

//r

Vad säger ni om en drake på överarmen som sitter på en klippa och sprutar eld över skuldran?:angel: har drömt om en sån huuuuuur länge som helst! Den lär inte bli billig dock :down:

Jag skulle hellre kapa av mig armen:D men du vill kanske inte ha en flamingo heller. Känns det bra för dig, gört.
Men var noga i val av vem som gör det:)

Jag skulle hellre kapa av mig armen:D men du vill kanske inte ha en flamingo heller. Känns det bra för dig, gört.
Men var noga i val av vem som gör det:)
Haha!:D men ja jag håller på att kolla efter tatuerare. Min syster ska göra en sleeve i vår så tänkte kolla in h*n och få lite känsla och så :)

Funderar på min tredje tatuering, men vet inte riktigt var jag skall placera den. På vänster skuldra har jag en nallebjörn (ca 10x15cm) och på höger vrist två zebrahuvuden som blir ett hjärta (10x10cm)

Funderar nu på ett kaninhuvud, min man klottra en sådan på min arm en gång på skoj. Vill att den skall gå att dölja på ett enkelt sätt vid behov

Funderar på min tredje tatuering, men vet inte riktigt var jag skall placera den. På vänster skuldra har jag en nallebjörn (ca 10x15cm) och på höger vrist två zebrahuvuden som blir ett hjärta (10x10cm)

Funderar nu på ett kaninhuvud, min man klottra en sådan på min arm en gång på skoj. Vill att den skall gå att dölja på ett enkelt sätt vid behov

Underarm/överarm är ju lätt att döla vid behov :)

I brist på tatuerade vänner att terrorisera, så vänder jag mig nu till er igen:sneaky:

Upplever ni att huden där ni är gaddade blir torrare än resten av kroppen? Min tatuerade arm känns sträv och torr, men smörjer jag den får jag finnar över hela armen. Mycket irriterande! Detta gäller då en helt läkt gadd.

För övrigt påbörjar jag sleeve numero dos om en månad, övertaggad :bump:

I brist på tatuerade vänner att terrorisera, så vänder jag mig nu till er igen:sneaky:

Upplever ni att huden där ni är gaddade blir torrare än resten av kroppen? Min tatuerade arm känns sträv och torr, men smörjer jag den får jag finnar över hela armen. Mycket irriterande! Detta gäller då en helt läkt gadd.

För övrigt påbörjar jag sleeve numero dos om en månad, övertaggad :bump:

Vad smörjer du med när du får finnar?

Jag blir inte torrare på mina tatueringar, däremot har jag mindre hårväxt på den tatuerade vaden.. :D

Vad smörjer du med när du får finnar?

Jag blir inte torrare på mina tatueringar, däremot har jag mindre hårväxt på den tatuerade vaden.. :D

Oftast produkter från The body shop, använder det till resten av kroppen så känns smidigast. :p

Jag har faktiskt också lite mindre hår över tatueringarna, men det jag har står rakt ut :mad: haha.

Åh jag har en fråga också. Jag upplever att min tatuering kliar jättemycket vissa kvällar. Skitmycket. Och att liksom själva tatueringen är lite utstickande, om man jag drar med fingrarna över så kan jag känna nästan hela figuren. Wtf?

Åh jag har en fråga också. Jag upplever att min tatuering kliar jättemycket vissa kvällar. Skitmycket. Och att liksom själva tatueringen är lite utstickande, om man jag drar med fingrarna över så kan jag känna nästan hela figuren. Wtf?

Exakt så är en av mina med!! Det är den äldsta jag har, sitter i nacken. Precis som för dig så kan jag dra med fingrarna över den och känna bokstäverna. Har tyvärr ingen aning jag heller om varför. Har en annan bakom örat, en på ena underarmen och två på andra underarmen och ingen av de kliar :/

Exakt så är en av mina med!! Det är den äldsta jag har, sitter i nacken. Precis som för dig så kan jag dra med fingrarna över den och känna bokstäverna. Har tyvärr ingen aning jag heller om varför. Har en annan bakom örat, en på ena underarmen och två på andra underarmen och ingen av de kliar :/
Jamen exakt samma för mig! Jag har två stycken och det är bara en som kliar. Och den gör mig galen.

Måste vi amputera? :nailbiting:

Jag funderar på att lasra bort en av mina. En text på höger underarm. Ca 20'cm lång kanske? 4 ord är det iaf. Den blev alldeles för stor och kursiv. Jag skulle vilja ta bort den och skriva om den i mer rak stil. Går det? Den är såklart svart också, antar att det är svårare att få bort?

Ja, jag tänkte samma sak. Och varför kliar min bara på kvällarna? Vore jag allergisk borde den väl klia lite hela tiden?

Mysterium! Men jag är ändå glad att du också är drabbad. Alla jag pratat med har sagt att jag inbillar mig (tills de fått känna) och att de aaaaaldrig hört om det innan. Kanske skulle maila min tatuerare och fråga :angel:

Oftast produkter från The body shop, använder det till resten av kroppen så känns smidigast. :p

Jag har faktiskt också lite mindre hår över tatueringarna, men det jag har står rakt ut :mad: haha.

Kanske är för feta produkter för just där tatueringen sitter? Jag brukar smörja med en nivea lotion om/när jag ev blir lite torr.. du får prova något annat!
Hehe, jag har typ inget hår alls på vaden där tatueringen sitter.. :p De andra jag har sitter på ställe där det inte är så mycket hår iaf.. (höftben, rygg, revben..) :D

Jag funderade på allergi först men då borde väl alla klia?
Haha hoppas inte, jag gillar min nacke ;)

Kan vara olika innehåll i färgerna i tatueringarna och att du bara är överkänslig mot någon av dem..

Liknande trådar

Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 23 24 25
Svar
490
· Visningar
13 721
Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 234
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 227
Senast: Iamia
·
Kropp & Själ Nu är det ett faktum. Under ungefär 2 års tid så har mensen till och från gjort uppehåll någon till några månader. Måendet vid de...
Svar
14
· Visningar
717
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Alternativ till försäkring
  • Radar utomhus