Tass någon?

Sv: Tass någon?

visar sig imorgon ;) När vi var nere på mantorp somnade han mellan 19-20 och vakna vid 9 när de inte längre var depåtystnad. konstig nog så verkar han vakna ungefär samma tid när han än somnar.

(Och jag ska börja gå upp kl 5 imorgon så de är ju inte hela världen om han vaknar före kl 8-9 som han brukar ;) )

Han är alltid glad och jag är mammaledig så vi behöver egentligen inte ha några rutiner.

Så tänker jag oxå. Vi har inga rutiner, förutom att måltiderna kommer med ungefär samma mellanrum, men ibland äter vi frukost vid åtta och ibland vid elva. Så resten av dagens måltider styrs av när vi kommer igång på morgonen.

Minstingen (åtta månader) har inga läggningsrutiner alls. Inte ens pyjamas. Har han en ren body när han ska somna får han sova i den. Han somnar ibland i sängen, ibland på soffan, ibland i famnen. Vid alla möjliga tider. Men han sover oftast hela natten.

Nu är ju Isak yngre än ditt barn, bara 4 mån men han har (ta i trä) alltid sovit hela nätterna enda sen han föddes. Det har varit 2 kortare perioder då han vaknat vid 2-3 och ibland kunnat vakna vid 4.5 på morogn. Men det har gått över rätt snabbt igen.
Vanligtvis vaknar han mellan halv 6 och 7 ungefär.

Tycker vi har rätt bra rutiner när han ska sova.
Han får kvällmat vid 6-7 tiden. På med pyamas och får vara uppe med oss och gosa en stund. Oftast vill han inte leka då utan bara vara nära och mysa. Sedan lägger vi honom i vaggan, lägger dit hunden (gosdjur inte riktiga hunden hehe), nappen och på med täcket. Brukar sitta och vagga honom en stund och sjunga/prata lite så han slappnar av. Somnar vid 19-19.30 ung varje dag

Liknande trådar

Övr. Hund Regn, grusade vägar och leriga rastgårdar är ju inte det roligaste direkt. Jag går här och dagdrömmer om att ha en vattenslang utanför...
Svar
16
· Visningar
1 446
Senast: hastflicka
·
Gravid - 1år Idag har min lilla skatt börjat hasa sig fram på magen på golvet! Utveckling är ju fantastiskt roligt och spännande men det skapar ju...
Svar
8
· Visningar
977
Senast: Fille
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 218
Senast: Maniac123
·
Hemmet Jag äger ett litet hus (med betoning på litet) på en mindre ort, men med närhet till större stad med lite högre priser på fastigheter...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 003
Senast: nyttnick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar