Hyacinth
Trådstartare
Tja... Föräldrarna pratar sinsemellan tex om man fikar och den ena varit och bytt blöja ska det kommenteras om att det var ju mkt denna gången och det var den konsistensen.
Urk. Varför i hela friden då?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tja... Föräldrarna pratar sinsemellan tex om man fikar och den ena varit och bytt blöja ska det kommenteras om att det var ju mkt denna gången och det var den konsistensen.
Jag har verkligen ingen aning.Urk. Varför i hela friden då?
Jag har verkligen ingen aning.
Vet inte hur vanligt det är. Men i min närhet finns det några par som gör så.Men är det alltså vanligt? Jag tror aldrig jag har diskuterat bajs med någon alls irl. Buke är nog det närmsta jag kommit ever. Och
Det trodde jag med vid något tillfälle har jag informerat maken så man kan hålla lite koll på vätskeintag/fiberintag osv om jag ska iväg eller toarutiner för den blöjfria.Jag trodde det var en myt. Jag pratar aldrig om mitt eget eller mina barns, vem fasen är intresserad liksom?
Jag kan minnas kommentarer som "obeskrivligt" och liknande i samband med särskilt katastrofala blöjbyten. Men då mellan de närmast sörjande, inte som allmänt konversationsämne.Men är det alltså vanligt? Jag tror aldrig jag har diskuterat bajs med någon alls irl. Buke är nog det närmsta jag kommit ever. Och
Också väldigt vanligt samtalsämne om man jobbar på förskola med småbarn. Föräldrarna frågar OFTA om bajs (om barnet har bajsat under dagen, hur konsistensen var, osv).... Så, ja, jag är också rätt van vid att snacka bajs.....Men är det alltså vanligt? Jag tror aldrig jag har diskuterat bajs med någon alls irl. Buke är nog det närmsta jag kommit ever. Och
Varför frågar de det? Jag kan inte minnas att jag någonsin frågade förskolepersonal om det. (Däremot om barnet har ätit ordentligt och sovit middag.)Också väldigt vanligt samtalsämne om man jobbar på förskola med småbarn. Föräldrarna frågar OFTA om bajs (om barnet har bajsat under dagen, hur konsistensen var, osv).... Så, ja, jag är också rätt van vid att snacka bajs.....
Ja, det kan man säga.Men vad fan?
Förr hade jag och mina kompisar det som ett skämt om överengagerade nyblivna föräldrar: Vad är det för färg på bajset? Om jag verkligen hört det på allvar vet jag dock inte.Men är det alltså vanligt? Jag tror aldrig jag har diskuterat bajs med någon alls irl. Buke är nog det närmsta jag kommit ever. Och
Vissa förskolor har till och med listor där de antecknar om de bytt bajsblöja på något barn, så uppenbarligen är det många föräldrar som tycker att det är superviktigt att veta...Varför frågar de det? Jag kan inte minnas att jag någonsin frågade förskolepersonal om det. (Däremot om barnet har ätit ordentligt och sovit middag.)
Under min tid på långvården fördes sådana scheman, men där var förstoppning ett seriöst problem att hålla koll på. Under min tid i barnomsorgen framstod inte epidemisk förstoppning som ett vanligt problem.Vissa förskolor har till och med listor där de antecknar om de bytt bajsblöja på något barn, så uppenbarligen är det många föräldrar som tycker att det är superviktigt att veta...
Jag har inget annat svar, men än att det verkar vara en av de viktiga frågorna för många föräldrar tillsammans med mat och vila...Under min tid på långvården fördes sådana scheman, men där var förstoppning ett seriöst problem att hålla koll på. Under min tid i barnomsorgen framstod inte epidemisk förstoppning som ett vanligt problem.
Totalt OT, GRATTIS o ha en bra dag!Jag har inget annat svar, men än att det verkar vara en av de viktiga frågorna för många föräldrar tillsammans med mat och vila...