Tarm- och bajstråden

Inte bara magen-tarmarna utan alla andra så naturliga men "skamliga" kroppsutsöndringar som av en eller annan anledning inte hamnar där dom är avsedda.

Jag har en gammal bekant som blev skadad vid en förlossning och är "irreparabel", hon kissar ner sig rejält vid ansträngning och andra aktiviteter så ridning slutade hon med, nåt hon älskade. Rida med blöjor funkar inte enligt henne så jag tipsade henne om våtdräktsbrallor i neoprene och nu rider hon igen för som hon säger "jag är ju så van att det ändå blir blött när jag joggar och jag vägrar låta det begränsa mig men just ridning funkade inte för blöt och kall på vinter, vår och höst, nää aldrig men nu är jag varm och jag måste ju ändå duscha när jag kommer hem från jogging eller stall så då är det ju bara att kliva in i duschen med brallorna på".

Till en början skämdes hon för sitt dysfunktionella underliv men nu vet alla om det, hon har slutat bry sig och ingen av vännerna bryr sig heller, förresten, dom har aldrig brytt sig eller fällt nån kommentar om det.

Om alla kunde hjälpas åt att bryta stigmat "dysfunktionella kroppar" så skulle mycket vara vunnet, det sitter säkert människor inomhus och väntar på mörkret för att ens tordas gå ut utan risk för att möta nån som ev. kan se att personen har blöjor eller råkat läcka lite. Vi är som vi är, inget att göra åt.
:bow::bow::bow:

Herregud, vi pratar massa bajs hemma. Min sambo har krångelmage, och även om vi sällan diskuterar hans efterlämningar i detalj :D , så brukar jag alltid fråga hur han mår i magen.
Om hundarnas bajs pratar vi varje dag :o Framförallt för att veta om vi behöver vänta ut någon på sista kvällsrundan.

Herregud, vi pratar massa bajs hemma. Min sambo har krångelmage, och även om vi sällan diskuterar hans efterlämningar i detalj :D , så brukar jag alltid fråga hur han mår i magen.
Om hundarnas bajs pratar vi varje dag :o Framförallt för att veta om vi behöver vänta ut någon på sista kvällsrundan.

Jo, fast det är ju en sak att prata om det på det sättet och en annan att inleda en konversation på en sittning med: "Nå, hur står det till med bajset?" :rofl: Även om bajs inte är konstigt eller pinsamt är det ändå inte så aptitligt när man ska äta :p

Jag har givetvis pratat om min mage med särbon, det är lite svårt att undvika det när jag ibland måste springa på muggen ofta.

Kisse klarar sitt bajseri själv och har faktiskt aldrig "felbajsat" :D :up: Spyr gör hon givetvis helst på en matta :meh:

Jo, fast det är ju en sak att prata om det på det sättet och en annan att inleda en konversation på en sittning med: "Nå, hur står det till med bajset?" :rofl: Även om bajs inte är konstigt eller pinsamt är det ändå inte så aptitligt när man ska äta :p

Jag har givetvis pratat om min mage med särbon, det är lite svårt att undvika det när jag ibland måste springa på muggen ofta.

Kisse klarar sitt bajseri själv och har faktiskt aldrig "felbajsat" :D :up: Spyr gör hon givetvis helst på en matta :meh:

Vi brukar iofs triumferande berätta när man presterat en spökbajs också, det är ju ändå sånt som höjer humöret lite :D
Men nej, vi kanske inte inleder konversationer så på sittningar :laugh:

Haha, duktig kisse :D

Japp, den perfekta leveransen som inte lämnar några spår efter sig, varken i toan eller på pappret :D
Den har jag aldrig hört förut.
25r30wi.gif

Sen har vi ju "lönnmördaren" när det kommer till fisar, börjar stinka först efter ett tag och är potent att sänka ett helt kompani. :o :yuck:

Jag som har problemmage, har en partner med problemmage, haft hund med problemmage, kommer från en extremt samtalsliberal familj och är allmänt intresserad av min egen och andras kroppar är en mycket van bajspratare :D (jag skulle mycket väl vara en av bukefaliserna som TS fått nog av, jag har säkert skrivit om bajs i allehanda trådar ut att tänka på det).

Precis som att jag gärna pratar om ångest, mens, nageltrång, depression och annat kroppsligt och själsligt så är det naturligt för mig att prata om bajs :turd: #taingenskit
Är du jag? :D
Jag gick igenom din lista och kunde checka av varje del. På riktigt helt identiskt :p
Mamma har alltid varit härligt "samtalsliberal" och det är jag så lättad över. Aldrig varit ett problem att prata om hur magen mår eller om mens eller annat.

Om nån såg min och sambons SMS-konvos skulle de väl tycka att vi var helt störda. Det saknas inte bilder på hundbajs eller bajsande hund om man säger så :angel:

Fast för att kvalificera sig som riktigt spökbajs så räcker det inte med att bajset inte lämnar något spår i toan, själva bajset ska liksom ha försvunnit ut i röret av farten :D

Japp! Det ska heller inte lämna något på pappret för att kvalificera sig som spökbajs :D

• Gilla
Reactions: MCP

Liknande trådar

Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 448
Senast: Marita73
·
Kropp & Själ Jag vet att det finns trådar på ämnet men jag vill ändå ha en till. Mitt hår är alltid torrt och tråkigt. Jag använder schampokakor och...
Svar
11
· Visningar
431
Senast: Dimmoln
·
Kropp & Själ Jag blev stucken av två getingar (jordgetingar?) igårkväll för lite mer än 24 timmar sedan, när jag pysslade i trädgården och råkade...
Svar
16
· Visningar
712
Senast: ptr
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 413

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka