Jo, det finns ett stort tabu kring frågan eftersom det handlar om priser och djur. Det finns ofta en grundtanke som heter ungefär så här: "Har du inte råd så ska du minsann inga djur ha." Jag är glad att prissättningar och kostnader har börjat diskuteras mer i media, för varför ska man INTE kunna få bli medveten om hur klinikernas finanser fungerar? Jag är jättetrött på att bli "klappad på huvudet" av folk som upprepade gånger bara talar om för mig att jag inte har någon aaaaaniiing om vilka kostnader klinikerna har, och hur lite pengar de tjänar på sina patienter. Sant. Jag vet inte hur stora kostnaderna är, hur mycket veterinärerna tjänar, eller hur stort deras ob-tillägg är. Men är det någon av er som har svarat i tråden som vet eller kan länka till siffror, eller gissar ni bara? För jag är nyfiken på riktigt.
Jag läste en an intervju med Evidensias VD för ett tag sedan. Tror att det var i Ridsport, men inte säker. Det som var mest intressant för mig var hans uttalande att de planerade att äga klinikerna i ca 5 år till, och sedan sälja till någon annan "ansvarsfull ägare". Man investerar inte i något på det viset, och med den planen, om man inte har som mål att tjäna mycket pengar på hyfsat kort tid. Om jag hade intervjuat VDn? Då hade jag frågat honom om han själv har djur, för det säger mycket om en människas karaktär.