Så har inte jag tolkat det som. Ser inte något fult i det. Det är ju kapaciteten och tillgängligheten man betalar för.Man kan tycka vad som helst egentligen om de höga klinikpriserna men det jag verkligen INTE gillar är att de som tar högst i pris smutsar ner de andra klinikerna med uttal som låter ungefär som; jamen vi måste ta betalt för vi har behandlar djuren ofta och har tillsyn på dem vill man hålla priserna nere så måste man tulla på sådant.
Underförstått är det alltid så att de som tar mindre har sämre tillsyn, mer sällan behandling under dygnet och sämre instrument och material. Det är riktigt fult.
Jag ska se om jag kommer ihåg att citera rätt när jag kommer hem och läser tidningen ridsport.
Tex min hemmanet. Han har två anställda. Inte kan han bedriva dygnetruntvård på bara den bemanningen. Inte behöver han heller stort utrymme för flera operationssalar. Eller för den delen en MR-röntgen.
Klart att han kan hålla lägre priser då. Är det något djur som behöver vård som överstiger hans kapacitet så skickar han en vidare till Blå Stjärnan som har de mesta men då är ju priset ett helt annat också. Men vården i sig är ju inte sämre utan det är kapaciteten som är lägre.