Sleepan

Trådstartare
Jag har kommit på att jag vill göra Tapas till när min brorsa och hans tjej kommer upp och hälsar på mig och pojkvännen i Götet.
Har hittat en del recept jag ska ge mig på, men vill ha fler förslag.

Har ni några extremt bra Tapastips? :D
Lätta som svåra mottages tacksamt! :)
 
Sv: Tapas?

Baconlindade dadlar är jättegott och jätteenkelt. Potatisklyftor med salsa respektive aioli är också klassiker som jag tycker ska vara med.
 
Sv: Tapas?

Har aldrig gjort tapas själv, men fetaostfylld fefferoni eller paprika är riktigt gott :d
 
Sv: Tapas?

Vitlöksstekta champinjoner
Quesadillas
Ostar
Kryddig korv (om man nu är into that stuff)
 
Sv: Tapas?

Det absolut godaste i tapasväg jag åt i Barcelona för några veckor sen var potatis i aioli!
Gör en smarrig aioli (den här gjorde jag nu senast, bästa resultatet jag någonsin fått!), koka (färsk)potatis och skär i lite mindre bitar. Blanda ihop till en kletig massa, klart! :d
Ta inte för mycket aioli till mängden potatis, det ska vara en krämig potatisröra, inte aioli med bitar i (tycker jag, fast jag älskar aioli och skulle kunna äta det, enbart, om jag fick. :D )
 
Sv: Tapas?

Smördegsknyten med chèvre, valnötter, honung och ruccola.
Bruchetta
Svamp fylld med färskoströra som man kör i ugnen
Baconröra i sådana där små skal vad de nu heter (som små krispiga korgar som fylls..?)
Något med skaldjur/lax, kanske laxrulle fylld med pepparrotscreme
 
Sv: Tapas?

Marinera räkor i chili och vitlök, stek i marinaden och ha "oljeresterna" till att doppa bröd i. Så jädra underbart gott :d
 
Sv: Tapas?

Om det finns att få tag på där du bor; chiztorra. En jättegod, baskisk korv som är vanlig på tapasställena jag besöker i spanien, men kan vara lite knepig att få tag på häruppe i Sverige.
Annars brukar det gå hem med bröd eller kexbitar med nån färskoströra och kallrökt lax. Eller tapenade.
 

Liknande trådar

Relationer Jag har en pojkvän som jag upplever blir utnyttjad av sin bonusfamilj (bonussyster med man) både för pengar och för tjänster och skulle...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
10 795
Senast: Oh_really
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 982
Senast: Gunnar
·
Relationer Min son (26 år) är sambo med en jämnårig tjej, de har fått två underbara barn (3,5 år och 2 år). Nu till problemet, tjejen har inget...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 838
Senast: Oh_really
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 105

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Hönstråden II
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp