Tanter och gubbe traden part 7

Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Usch... sånt är aldrig trevligt....

Har en kompis som blivit anmäld flera gånger ... Där har det inte heller funnits något att anmärka på.... I det fallet tror jag att det är grannarna tvärs över vägen... De är pedanter.... Har nog södra smålands mest prydliga lilla trädgård.
Kompisen är inte fullt lika pedantisk ... så intrycket stör väl kanske....

Bara löjligt att anmäla i onödan. Är det missförhållanden på riktigt ska det givetvis anmälas, men när det inte finns något???

I mitt fall är det så att jag har haft en tjej som ridit en av mina hästar i flera år. Hästen är nu 22, har lite problem med en tand och faller lätt ur. I onsdags sa jag ifrån att kan hon inte föda sig längre får hon åka på sista resan. Väldigt märkligt att det dagen efter ha inkommit en anmälan om att hästen behöver stödutfodras?
Det var just så specifikt i anmälan.

Då har jag i ca ett års tid försökt få in i skallen på den här tjejen att hästen är faktiskt ganska gammal och det finns ett slut för oss alla.
Jag har heller inte möjlighet eller lust heller för den delen att köpa massa dyrt specialfoder till en häst jag inte använder själv. Eftersom jag vet att hästen ÄR gammal och det finns ingen vits med att förlänga livet genom att handmata med någon luserngröt.

Även om det är tråkigt så måste man inse när det är dags att släppa taget.
Denna tjej vill inte inse detta och jag tror det är det som orsakat anmälan.

Hur som så är hon inte längre välkommen.

Kontrollantens utlåtande var inte heller mager, men lite tunn. Och givetvis muskelfattig.

Håller med dig fullt ut... Både vad gäller att det skall vara substans i anmälningarna... och att man inte håller liv i gamla hästar på konstgjord väg.

Här i grannskapet finns en bonde som har utegrisar (KRAV-grisar), under sommarhalvåret hägnar han in jättestora hagar och sätter ut kojor till alla suggor och små söta kultingar (underbart att se). Kan det vara för två-tre år sedan en granne anmälde honom. För att grisarna var smutsiga :cool: (helt sant, tro det eller ej).

KL. Någon som kännar för att ta en öl & bit mat i Gbg ngn kväll? Känner behov av att träffa lite nytt folk! PM:a gärna i så fall. Jag bor ju inte där - men tågen funkar fint!

KL. Någon som kännar för att ta en öl & bit mat i Gbg ngn kväll? Känner behov av att träffa lite nytt folk! PM:a gärna i så fall. Jag bor ju inte där - men tågen funkar fint!

Synd att man inte är ledig..... och bor nära Götet...... Det lät väldigt trevligt med en öl och en bit mat....

Själv laddar jag för ett nattpass..

Jag har inte packat upp alla kartonger, så det blir en ganska enkel flytt :)

Jag har tillträde 15 juli och nackdelen är väl att jag har budget arbete hela juli, så det blir två veckor när inte så mycket händer. Lite kan jag få överflyttat i och med att min stallkompis lånar prinsessan en vecka till sin systerdotter, jätteduktig tjej på 14 år, så hon får sin motion och stimulans utan mig.

Och så som hon är nu så skulle jag kunna sätta upp vem som helst på henne, hon är lugn, glad, positivt inställd, och tycker att livet leker (undrar om jag smittat henne ?:idea:)

Och kort kommer, måste be sonen ta lite så att jag får, skall försöka fixa det i helgen:o

Blev flytt till sommarstallet på tor i stället.
Jag fick lasta gubbe själv denna gång, annars brukar mina kompisar lasta eftersom gubbe är fenomenal på att känna av min oro och stress och därför inte vill gå in i kärran...;)På andra försöket gick han raka vägen in:banana::banana:
Fick gå i hagen direkt när vi kom fram, L och D känner han sen förut, B är ny för honom. Inga problem alls.

Bra går det inte tyvärr...:crazy:
Vi nya (2 st) har inte fått någon information alls:devil:
Har ont i kroppen varje dag. :(Så jag ska boka tid hos vårdcentralen på mån för värken, magen och depressionen.

Idag har jag sett en massa söta dressyrponnysar, så fina de är, flätade och välputsade:) Har haft hand om sekretariatet på vår ponnytävling här i klubben, allt gick jättebra och alla var nöjda (ok, en tös grät vid transporten för dålig kritik..)men tävlingen gick bra. Blir nostalgisk och saknade flickornas ponnytid liiite iaf;)

Iiiiiik :eek: Jag tror jag precis har köpt en häst :eek: Utan att ha pengarna i hand för den vi ska sälja :crazy:

Men det löser sig, jag kunde bara inte låta den här pärlan gå oss förbi så det fick faktiskt bli så att jag tog en chansning. :laugh:

Oj va roligt och spännande...

Och träffade ni rätt på första titten?.... Ni hade väl berett er på en tids letande.. eller hur?

I så fall tror jag att ni har hittat rätt häst...:D Grattis.....

Oh vad skojigt,grattis till att ha en sån tur att hitta en så fort.Håller nu tummarna att besiktningen går bra.
Antar att ni hämtar själva ,bor ju inte långt därifrån så ni kanske hinner in på en fika?:D

Ja visst var vi beredda på att det här skulle ta tid. Självklart, för jag är inte överdrivet förtjust i att ringa folk jag inte känner. Det kräver några djupa andetag kan jag lova ;) Av den orsaken hade jag förväntat mig att tvingas genomlida många påringningar :crazy:

Ofta säger man att man ska aldrig ta första bästa, att man ska prova många, eller åtminstone flera, och verkligen känna efter. Men i det här fallet så föll det liksom på plats direkt. Kemin stämde verkligen mellan dotter och häst, ägaren bjöd verkligen generöst på sin tid så dottern fick prova på både paddocken och en nästan timmeslång uteritt i ägarens sällskap.

Under den tiden fick jag tillfälle att hälsa på hos mirameja. Hon bor jättemysigt och det var kul att få träffa hennes spralliga hästar :)

Min dotters ögon har strålat efter mötet och när vi kom hem tittade vi igenom bilderna och filmerna jag tagit, pratat igenom även med far i huset och till slut sovit på saken. Vi var överens allihop; vi skulle troligen få leta länge för att hitta lika mycket häst för samma pengar en gång till :love:

När jag ringde till ägaren lät hon så glad, jag fick en känsla av att hon gillade tanken på att sälja till oss. Jag hoppas att det stämmer :)

Hur vi löser det här med besiktning har jag inte på allvar börjat fundera på ännu. Hästen kostar inte oss mycket i pengar mätt, så jag funderar på hur jag ska göra. Ska självklart tala med säljaren, men det känns kanske som om jag gör en på hemmaplan och då mest för min egen skull. Gjorde så med Leo också, funkade utmärkt.

Vi kommer att hämta själva. Till den här resan behöver maken följa med, släpet vi har tillgång till får jag inte köra och det känns tryggt att vara flera vuxna på en så pass lång tur. Träffar gärna dig Pinto :) men vi får se vad make och dotter tycker, gissar att de vill få milen i ryggen rätt snabbt ;)

Spännande med ny häst :D ...

Äntligen hemma!!! Jobbat som attan den här helgen och är lätt trött i huvudet. Står nu och gör middag och ska strax unna mig en Glenmorangie:p

McMarco:Jag kan hälsa från säljaren att hon också tycker det känns rätt:).Hon är så klart mån om vart hästen hamnar,hon har haft honom sedan han var ung tror jag,så det känns ju att skiljas från honom för gott.

kl
Hann med lite ridning i sol och blåst på fm.Sedan fick jag hjälp att ta hästarna till trädgårdshagarna.Jag är ledig hela veckan så det passar bra att ha dom där nu,tar lite extra tid att åka fram och tillbaka för tillsynerna.Mina hästar är lite bortskämda med att få gå in i stallet titt som tätt så det tar några dagar innan de vänjer sig.

Tur jag red i tid för regnet och blåsten tog i mer fram på dagen.I kväll har jag stått och huttrat på damfotbollsmatch.Rätt lag vann:)!

Mina hästar går nästan alltid ute, men ikväll när jag skulle titta till dom så stod den ena redan i uteboxen (S. som hatar att stå i utebox när det blåser o regnar annars) :eek:
D. var någonstans i hagen, såg honom inte så jag visslade och ropade.....
Har nog aldrig sett honom komma galopperande så fort till stallet :D :love:
Det fick bli lite morötter, kraftfoder, mineraler och hö i boxarna.. sen stängde jag om dom.
Godnatt mina små liv. Sov gott ♥ Ha en regn och blåsfri natt ♥

Go kväll..... eehh..... God natt snarare....:D

Nyss hemkommen... En av de värsta helgerna på schemat är avklarad... Hade en väldigt hygglig kollega som kom och löste av mig lite tidigare än beräknat.. och det var ju inte jag sen att tacka nej till om man säger så.

Nu sitter jag och varvar ner efter helgen... unnar mig en malt så här mitt i natten... Damerna fick sitt natta hö.... Den ena damen är snustorr... hon har förstånd nog att hålla sig under tak när det regnar... Den andra damen var rätt blöt och var tacksam över att få lite kvällssnacks att hålla värmen med.

Som sagt... Nu skall jag smutta på min malt och njuta av att jag har några lediga dagar framöver...

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag trodde jag hade hittat en bra uppfodare. Jag trodde jag hade hittat en eventuell parning som sag mer an intressant ut. Huruvida jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
8 024
Senast: Corminta
·
Övr. Hund Miss Mandy och jag ska ga till vara vanner en liten bit bort och vi gar pa skogssidan av vagen, i graset, nastan i diket. Da jag vet att...
Svar
7
· Visningar
1 368
Senast: Disen
·
Hästmänniskan Ja vi kan drillen nu, nya folk presentera er garna med bilder av er sjalva, era kritter och framfor allt PALLEN, Ja just den ja, som vi...
94 95 96
Svar
1 912
· Visningar
108 805
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka