Tanter och gubbe traden part 7

Sv: Tanter och gubbe traden part 7

oj vad spännande det är! :D

Jag red en ordentlig runda igår och det var faktiskt riktigt kul! Att det var fantastiskt väder gjorde ju inte saken sämre. :)
Till skillnad mot nu...äcklig blötsnö. Blä

Sen har jag gett mig den på att ta tag i mitt sockerberoende. Det är nog en stor del i att jag känner mig låg alltsom oftast.

Kämpa på, medbukare! :bump: :D

Har hon fyllt juvret nu först? Då gissar jag på att hon får om en vecka...kanske till helgen.

God morgon för övrigt! Vaknade till sol igår. Hade en underbar dag, red Lilly en vända och for sen till barnbarnet. När jag åkte hem igår kväll hällregnade det. Blev en jobbig körning för mörkret och vattnet åt upp ljuset från strålkastarna och så blev man bländad av möten...usch! Men jag kom hem i ett stycke...sov gott inatt och vaknade åter till en UNDERBART solig dag :D ...

Ska ägna mig åt lite gårdspyssel och hästarna lite längre fram på dagen. Tar en lugn morgon med innepyssel...har en rejäl tvätthög som måste attackeras :o

Kanske lite synd att rida fölbäbisar:D
Sist jag försökte rida ardenner hade vi glömt bromsarna:o Fick bromsa i en häck. Ha,ha

Men lite skogskörning sitter fint det med.

Den fölbebisen är numera 2år och jättestor. 160hög och grov. Men jättesnäll. :)

Det där är skumt, det verkar finnas en och annan ardenner utan broms. Mina har hittills kommit med broms. Förutom min dräkiga 4åring som förra våren fick syn på en hög med jätteläskiga hjortaroch tillråga på allt så var linorna ännu läskigare så då sprang hon faktiskt hem, utan mig.. Men det är löst och även den fröken går att köra nu. Under sadel har jag hittills inte haft några bekymmer trots att dom tycker det är jättekul. Min lilla gula Malva kan tramsa endel, men är jättelätt i handen trots taktande. :)

Den tjejen som äger min "lilla" kör mycket med. Och är duktig som sjutton.

Jag har ridit två hästar idag och vill bara ha meeeeer.
Någon som vill ha en pålle eller sju ridna? kanske kan slå mitt gamla rekord på 14 hästar på en dag

Har ställt Kelly på transporten till dig. Ta väl hand om henne ;)

Har ridit en ardenner utan broms. Molly,var runt 16-19 år då. Bodde på en 4Hgård här i Uppsala.

God morgon härifrån U-a!;)
Här är det grått och mulet, + 9.
Ska jaga lite JC och AF idag - IGEN...:mad:
Sen iväg till stallet för mockning, fixa käk och vatten till gubben. Ta in gammeltok (igår var han helt bananas under tömkörningen:o) och borsta lite. Släppa ut i hagen igen, byta om och åka in stan.
Ska träffa min kompis kl17 för äta på Jalla och sedan bio. Ska se "Lingon-filmen";)

Har ont i knän och hälsenor efter tömkörningen igår. Det är lite jobbigt att hänga med efter en pålle som gillar att gå snabbt, även över gegga, is och stammar...

Vad roligt. Ska hålla ögonen öppna. Ser jag en stor sak så lovar jag att hälsa från "mamma":D

Ang bromsar. Fick ett år en märr till hingsten. DÄR fanns inga bromsar överhuvudtaget. Vi var TRE! personer utrustade med kedjegrimsaft, stigbett, linor. Ja allt du kan tänka dig. Ho bare gick...ha,ha
Som tur var inte så fort utan mer raskt lunkande. Slutade med att vi stoppade in henne i hingsthagen så fick de sköta sig själva. :p

Finemang! När kommer hon? Ska bara iväg på en anställiningsintervju nu vid två..
Hur mycket fjäsk behövs? Guldkrubba och sammetstäcke?:D

kl.
Tja nu är det väl bara en kvar i tråden som inte fixat fb :D
Tom jag har lyckats med det.

Tjoho, vad duktig du är! Gubbe, nu väntar vi på dig!

Pinto, skicka mig några ledtrådar så jag hittar dig, du har ett rätt vanligt namn :)

10 + och lite mulet, men det ska bli sol i eftermiddag :)

Fick gå upp 5.15 i morse och klä på skruttar. Är väl första gången jag väcker dem på 4,5 år :p
Sen gick jag och la mej och vaknade kl 10 efter att ha legat och kollat klockan hela morgonen. Ovant att ha ett tomt hus och det känns som att jag missar nåt.
Nästa vecka blir det att bege sig till skolan och börja plugga lite mer seriöst.

Har mockat och donat lite i stallet. Så här på våren är det alltid kul att röja undan och fixa till så det blir snyggare, av nån anledning.
Snart är det dags att tömma bäddar och ev byter jag till spån över sommaren. Hur blir det med spån när det ligger orört? Vill ha lite ifall jag får ta in dem vid knott och div.

Vad effektiv den nya pannan är! Är ju van vid att elda 5-6 pannor för att få värme som håller över natten. Nu blir det 1,5 och då får jag dra bort värmen på morgonen för jag håller på att avlida av värmeslag.

Eventuellt blir det en ridtur med bonusen om hon vill efter skolan. Ska bli kul och se om Trullan hade en tillfällig surdag igår eller om det är dags att börja från början igen :grin:
Fast jag tror att hon börjat uppskatta att gå med sällskap då hon vet att jag annars tragglar på ensam med henne.

Vad spännande det är med Brimmis föl :)
Blir det en hingst kanske den kan heta Bukefalos Surprise!

Vad effektiv den nya pannan är! Är ju van vid att elda 5-6 pannor för att få värme som håller över natten. Nu blir det 1,5 och då får jag dra bort värmen på morgonen för jag håller på att avlida av värmeslag

Lobell : Nu blir jag nyfiken.. tycker att vi med få elda utav f..n :cool:
Vi ska tydligen ha en effektiv panna med stor acc tank..
Snacka om att vi har gjort av med ved i vinter :(
Så vad har du för panna ;)

Kelly behöver inget fjäsk, men hon kan gå i döden för lite godis ;) Och sammetstäcke är lite onödigt på den skitgrisen.

Lycka till på anställningsintervjuven....:laugh:

Nu sitter jag och väntar på att klockan ska bli tre, då slutar kompis Eva jobbet och kommer direkt hit till stallet. Det är SÅ roligt att hon gör ett inhopp och rider sin dotters ponny några dagar då dottern går moppekortskurs. Tidigare delade de på Herkules men nu har Emelie tagit över ponnyn helt och Eva har en egen dam i stallet hos sin närmsta granne. Jag har verkligen saknat henne, det märker jag nu. Igår red vi ut, det blev en tur på 50 minuter och dottern hängde med hon också. De är roliga våra pållar, det den ena tycker är dödsläskigt tycker den andre inte är något att ens vicka på örat för.

Soraya tycker att stora snö- och jordhögar är jätteläbbiga (någon som skulle kunna räkna ut vad en sådan kan göra mot en häst?), Leo gillar inte skuttande rådjur och inte kossor och Herkules är jätterädd för tysta stillastående stora maskiner samt för slangar på marken :) Det fina är att de här tre får varandra modiga, går den oräddaste av dem förbi det livsfarliga hänger de andra med. De skulle ju lika gärna kunna stissa upp varandra totalt.

Idag blir det nog en stund på ridbanan, och så upp en liten sväng i skogen.

Trist när man inte har nåt val. Är det ett deltidsjobb du fått?

Min tjänst är 60% vilket är bra eftersom jag har 50% sjukersättning. Har nu förhandlat mad FK så jag får jobba 10% mer.

Problemet är tiderna. Jag jobbar 16.00 till 23.00 vardagar. Tordagar och helger ledigt. Det innebär att de flesta utsläpp hamnar på mig. Vilket blir skittuft när man kanske inte är i säng förens halv ett på natten. Och eftersom jag är ensam måste jag slita upp Filip i ottan och ta med honom. Det kommer inte att hålla i längden. Att stalla upp i ett stall där in och utsläpp ingår blir för dyrt. Kvällar kan jag ju nästan aldrig ta.

Så jag har börjat sökandet efter ett, till att börja med, foderhem. Har mailat alla hästkontakter jag har och bett dem lägga ut krokar. Känns vidrigt. Som jag kämpat och så långt vi kommit :cry: Den där magra och obstinata hästen är borta. Nu har jag en helt underbar och tillmötesgående pålla i stallet. Bara att njuta av. Och då tar resan slut! Usch...vill inte tänka på det nu.

OM någon av er har ett riktigt bra hem på lut genom en pålitlig bekant så kan det kanske vara intressant.

voff

Calmar pannan heter den. Har 2 st 750 l tankar till.
Nu är det ju inte -20 ute iofs men vi har fått elda rätt bra för att hålla värmen vid denna tiden oxå. Innan åkte alla mätare ner på 20 grader under natten, nu är de stadigt på 60 grader, så efter en eldad panna står alla på 80 grader.

McMarco, vilket gulligt namn :)

Fy, vad jobbigt!
Kanske du kan låna ut henne på foder i nuvarande stall, och ha henne som din ett par dagar i veckan som medryttare?
Då behöver du inte flytta henne , och har samtidigt del av henne när du har tid.
Och skulle nåt ändra sig i din situation längre fram, kan du ta tillbaka henne.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag trodde jag hade hittat en bra uppfodare. Jag trodde jag hade hittat en eventuell parning som sag mer an intressant ut. Huruvida jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
8 018
Senast: Corminta
·
Övr. Hund Miss Mandy och jag ska ga till vara vanner en liten bit bort och vi gar pa skogssidan av vagen, i graset, nastan i diket. Da jag vet att...
Svar
7
· Visningar
1 367
Senast: Disen
·
Hästmänniskan Ja vi kan drillen nu, nya folk presentera er garna med bilder av er sjalva, era kritter och framfor allt PALLEN, Ja just den ja, som vi...
94 95 96
Svar
1 912
· Visningar
108 805
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka