Tanter och gubbe traden part 7

Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Visst skulle det finnas mer tid till buke...men jag har så trevligt på facebookchatten jusst nu ;) Tycker jag är värd lite uppmuntran av det romantiska slaget :D Ta och skaffa fejjan istället pinto, då kan du hålla koll på samma saker som här plus lite till...... Bara du och gubbe i princip som inte är med i våran "guldklubb" där.

Det kommer att bli skitsvårt med Kelly tyvärr. Bara idag fick jag en räkning på bilf-n som stått på verkstad. 5400:-. Det är nästan halva min inkomst. Hur ska jag lösa allt när sånt händer? Jag kommer att ha ca 1500:- över i månaden att "roa" mig med. men det ska räcka till födelsedagspresenter, julklappar, frissan, tandläkaren och andra oförutsedda utgifter. Så Kelly på minst 2500:- Ryms verkligen inte :cry:

Jag ska börja söka med ljus och lykta bland vänner efter någon som känner någon typ som kan vara intresserad att ta emot ett välutbildat hobbysto för ridning eller avel. Öppen för olika idéer.....

KL

Om någon vill spana in Kellys stam för att se om de vet någon som är intresserad så kolla hennes nr på ASVH Kelly (F.1) 04922080.

Kramar Voff

Hoppas att du löser det smidigt med Kelly, och att du får möjlighet att fortfarande få rida henne närt du har tid.
En sån lösning låter ju roligare än att släppa helt.
Trist när man inte har nåt val. Är det ett deltidsjobb du fått?

Idag fick jag ett ryck att rida lite på tjurmaja. Ville inte missa då det såg ut att bli regn mot kvällen. Och det funkade inte så bra.
Ville få ut henne på åkern, vilket inte var poppis då det är lite blött där. Så det fick bli lite viljornas kamp igen, vilket jag nästan glömt nu hur det känns :cool:
men jag blev inte rädd, vilket är huvudsaken för mej.

Aja, det blev väl typ 3-1 till matte. Sen blev det en liten promenad med mej på marken , vilket inte heller var populärt.

TjurMaja

32274936.jpg

Spännande.... det drar ihop sig.... :D

Passar på att välkomna Nobel art.

Lobell... det verkar som du går från klarhet till klarhet....

Själv har jag (trots att jag är hemma och krasslig) ägnat dryga timmen åt tömkörning i skogen. Är nu helt svimfärdig... Om det är jobbigt att hänga med damen i hennes tempo när man är frisk... Då kan ni ju tänker hur det är när man inte är kry... Nåja jag överlevde..

Varmt var det idag... och sträckan vi gick i dag tangerar inte de senaste dagarnas långpass.. Knappt 6 km bara... Men damen var på gott humör och jobbade på strålande... Nu börjar hon bli riktigt vaken för tömmarna... och hon svänger *nästan* helt själv på höger och vänster kommando... Stoppen sitter som ett smäck.... Men i bland glömmer hon bort att vänta på startsignalen igen... :D Då får vi backa ett par meter... stå still ytterligare en stund... och sen när hon står lugnt och väntar ... då får hon börja gå igen..

Hon är mycket duktig.....

Efter jobbet i skogen blev det en rejäl grooming... och sen när jag släppte ut henne.... till hennes stora besvikelse... så har jag nu bommat passagen ut till den stora vinterhagen.... Det gillade hon inte.....

Kul att det går bra :)
Och min tjockis blev sur för att jag inte tog med hö ut i hagen. Hon står på samma fläck där jag lämnade henne förut.

Kanske jag skulle tömköra henne uppe i skogen? Om jag orkar, vill säga. Kan tänka mej att det tar på krafterna. I somras tömkörde jag henne på vägen, och blev tvungen att sätta fast en saftflaska på gjorden. Blev ju helt död.

Välkommen Noble Art

Välkommen Noble Art!

Här regnar det rejält idag, men det är bra, för sen blir det varmt och då kommer blommorna snart:)

Jag är väldigt glad för mina gruspaddockar idag, de blir iaf inte leriga. Har en större och en mindre, de är sköna att ha när vädret är så här, vilket det ju ofta är här på bästkusten...

Lobell - hon såg inte alltför samarbetsvillig ut...

Och Brimmis - spännande! Vad sa jag? 10:e var det visst:)

jaduy brimmis, brakshit tror jag det blir men ocksa en mask med ben och svans.. och vita ploppar kanmkt val vara vaxproppar.. kande du pa dem? var de harda eller var det mjolkdroppar?? hall oga pa henne, ater hon sitt ho och foder?? hur ar det med vatten intaget? Jag skulle rakna med ino en vecka, med tanke pa jag inte sett hasten..

Mitt kna tittade hon pa, sa det sag mkt snyggt ut, ledband/korsband ar fasta men lite utstrackta ochjag har mkt vatska i ben och kna.. Inget ar brutet (duhh), och skall tillbaka nasta vecka, da kanske extract lite fluid om svullnad har gatt ner i benet.. men det ar fortfarande for mkt bruises for att gora ngt.. sa vi far val se vad som hander.. vanlig treatment, ligg hogt ror forsiktigt linda om behovs.. allt sant som jag har gjort..

sa jag travar vidare och nu ut for att gora rent hos tant fanta och lagga ut middag.. toots yall

Numera finns rosa bussar där all övernattning sker på hotell och de har moderna bussar.
Min kompis har jobbat som reseledare på RB och jag har hört många intressanta historier från henne.
Jag är nog för lat för att åka med dem.

Inte om det är mjölk som sas är flytande.
Vax propparna syns just som "fasta" proppar.
Är det,det förstnämnda så KAN det ske inatt!!!:laugh:

Hur går det med dej,fått besked när du får komma till läkaren?

Men när det står så mkt vätska så brukar de ju tappa ur det,för att påskynda läkningen.

Senast ändrad:

Har hon kommit fram ännu??

Noble Art även jag hälsar dej välkommen.

LobellHejja på ,du är duktig o envis.

Brimmis Spännande ,verkar att det börjar närma sej vak.
hoppas det går bra med att börja jobba så smått.

TajgerHur går det med pållen?

Till er alla ska se om jag får hjälp med att fixa ett fbkonto imorgon.

Ja,hon kom hem vid 15.30 tiden:laugh:

Nu är det fullt hallå i stallet,damerna har stora diskussioner om vem som ska bestämma.
Pinan talar om att hon var här först,de andra kan dra:angel:
Pojkarna äter o bryr sej inte så mkt!

Rapport till dej kommer!!!!

Ett Facebook-konto fixar du lätt:)

Och tackar som frågar, Tage står i sin sjukhage och har rätt tråkigt, men är lugn. Vi byter bandage var tredje dag, såret ser fint ut. En vecka till så ska vi på återbesök, så sen hoppas vi kunna skritta honom, iaf först för hand. Tur att dottern lånat hem stigbett, då fattade han direkt att det var bara att ta det lugnt...utan att vi egentligen behövde ta i det. I morgon ska han till tandläkaren, fila bort lite hakar. Lika bra att ta allt nu, eller?!

Härligt att höra att hon är framme,japp damer har ju sina åsikter om vem ska basa:D
Ser fram emot att få den.

Hmm har försökt men inte sjutton gick det.
Japp lika bra det så är allt klart när det är dags att sätta igång honom.
Stigbett är kanon när de blir för laddade men ändå ska ta det lugnt.

Dagen har har mest bestått av arbete. Jag jobbar ju hemma som dagbarnvårdare, dagmamma med andra ord. Och den ena dagen är inte den andra lik.. Idag har varit en sån dag som man helst bara vill ringa chefen och säga upp sig. :cool: Alla är osams med alla och mycket svåra att sysselsätta..

Morgonen började med att jag vaknade med en buss i sängen.. :eek: Jag undrade vad det var som var så hårt.. Som tur var så var det en leksaksbuss i metall, men den kändes. Och jag blev så full i skratt, det vore nåt att skriva på facebook.. Sonen som burit dit bussen fick tillbaka den och lagt den i sin egen säng nu, så får vi se när i natt dom båda tillsammans med en sköldpadda kommer tillbaka..

Nu är sönerna lagda och jag kikar på 112poliser nu. Sen ska jag gå ut och släpa hem hästarna och natta dom. Kolla till hönsen, stänga in gässen och hönsen som har öppet. En helt vanlig kväll med andra ord :)

En buss i sängen - ja, det hör nog inte till vanligheterna:D

Nu har jag tagit in pållarna, oj vad de hade bråttom. Regn ute, mat inne - inte så svårt att förstå brådskan;) Tage som egentligen har boxvila travade/hoppade bredvid mig de 30 metrarna till stallet:crazy: Unghästen slängde med huvudet och tyckte jag var taskig som höll i, när gamla islänningen får gå själv. Fast hon hittar hem, där är skillnaden;)

Hej o välkommen tant nobel art :D

Tackar! Och tack alla andra som välkomnat mig, får se om jag lyckas vara så aktiv som ni verkar vara- fast det är ju himla kul att dela sin vardag med likasinnade. Fast, som ngn skrev, jag är oftare på FB än här, men jag får väl bättra mig.

Idag har det vart jobb mest hela dan, inget stall. Samma sak imorgon, men på Torsdag tänkte vi ta en härlig morgon tur alldelles själva, ska bli mysigt.
I övrigt går tiden åt sambon, sonen o hunden!

Senast ändrad:

nastan 9 och jag skall nu fodra kvall.. de kom in pga av hovis besok.. men sen tyckte jag de kunde vanta med middag.. vi drack kaffee och nu akte hon och maten ar nastan fardig.. sa det blir ut och gora ho och honat till madame som normalt forsoker badda med det och sen slapa vatten.. nope ingen plumber annu.. skall ringa i morrn.. jag vill ha min kran NU..

Men alla var snalla och alla fotter sag fina ut och luktade inte, ok de luktade inte alltfor illa.. Hovbolden har lakt fint, kan nastan inte se den alls..
Ja det ar kvall pa torpet, det slutade regna och nu hoppas vi pa sol i morgon.. hoppas alla mar bra.. toots

och valkommen fran mig med noble art.. var inte ignorant, bara forgetfull.. ok nu skuttar jag upp till stallet..

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag trodde jag hade hittat en bra uppfodare. Jag trodde jag hade hittat en eventuell parning som sag mer an intressant ut. Huruvida jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
8 018
Senast: Corminta
·
Övr. Hund Miss Mandy och jag ska ga till vara vanner en liten bit bort och vi gar pa skogssidan av vagen, i graset, nastan i diket. Da jag vet att...
Svar
7
· Visningar
1 367
Senast: Disen
·
Hästmänniskan Ja vi kan drillen nu, nya folk presentera er garna med bilder av er sjalva, era kritter och framfor allt PALLEN, Ja just den ja, som vi...
94 95 96
Svar
1 912
· Visningar
108 805
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Guldfasanerna