Tanter och gubbe traden part 7

Sv: Tanter och gubbe traden part 7

så har jag blirr lite less i synnerhet på Gubbar med HD O snusnäsduk...

du menar särbon alltså:D?

32273010.jpg

Ja,tyvärr tillhör han dom som tycker att hästar som blir rädda när han och hans polare kommer inte har på vägen att göra..:mad:Har försökt förklara att man måste ibland för att ta sig till ridvägar,men,men..:(.

Jag gillar också att åka,men bara bakpå:)!

Nu har jag gjort det! Min första tatuering:) Och beställt tid för nästa.

Vi har finfint vårväder här i söder, Tage får stå i sin hage och mumsa så mycket hö han vill. Fast lite tråkigt har han nog, när vi ska gå in på kvällen passar han på att studsa och småtrava lite;) En vecka nu iaf. Om en vecka ska vi promenera för hand. Hujedamej...

Oh en tattoo ,häftigt.
Vad blev det?
Känner igen det där när man väl gjort den första så blir det fler:D
Ska själv ta tummen ur o beställa tid för en till,vill att det ska läka innan det blir för varmt

Bild får väl komma när den snyggat till sig lite...Ja, många säger att det är som ett uppdämt "behov". Har man väl gjort en vill man ha fler. Tjejen som tatuerade mig liknade det vid terapi, man vill ha nån förändring. Kanske är så. I mitt fall är det väl 50-årskrisen isf:D Enklare med en tatuering än att lämna maken och resa med rosa bussarna, eller nåt...Jag vill ju ha maken kvar:love:

Bildbevis vill vi ha! Vänner av ordning...;)

Apropå ålderskriser så sa jag till dotra häromveckan att "Jag kanske har en ålderskris!" Varvid dotra utbrast "Nej!". "Vaddårå!" sa jag. "Då skulle jag ha sagt det till dig", var hennes svar! :love:

Det ena utesluter väl inte det andra heller! Man kan väl behålla maken, ja rent av ta med honom på de rosa bussarna (det där är en dröm jag har, att få åka på en sådan resa en gång) OCH göra en tatuering :)

Väntar med spänning på bildbevis :)

vad ar en rosa buss resa??

och nej jag gor inte en tatoo, tycker faktiskt det ar ganska sa fult men det ar helt och hallet min asikt, om andra tycker om det fint, och tatoos kan vara fina ocksa.. men nej, det ar just inte min grej.. foredrar att ha min konst pa vaggarna...

jag skulle kora mc i mina unga dagar.. broder magnus lat mig lana hans cykle.. en goldwing.. som jag prompt la pa marken.. sheeit jag var stark men forget that.. sa jag puttrade pa med min Husqvaran bla Enpetare dar man fick trampa i uppforsbackar.. och en och annan John Deere.. tractor menar jag.. Men visst kan de vara skoj att mca runt bygden.. dock, med allt annat, jag ar nog for konservativ for mkt.. tyvarr.. har missat ut pa manga saker..

Det här är rosa bussarna! http://rosabussarna.com/publish/softadmin.aspx

Och det får jag aldrig med mig maken på:) Han är lite bekvämare än så, sova på bussar och skumpa runt i afrikanska bushen, nä, tror inte det. Trots att han faktiskt precis innan vi träffades kommit hem från en 10-månaders jorden runt (nästan) luffning som påbörjades med att cykla (!) till Grekland! Så han är nog färdig med sitt tältande:)

Och i sanningens namn, visst hade det varit häftigt, men jag är nog också ganska bekväm nu för tiden. Gillar att duscha varmt med jämna intervaller, sova i säng, äta hotellfrukost...

Hästarna har kommit ut för dagen, nu är det dags för jobbet! Har en lugn dag, skönt.

Ha en bra dag, alla i min lilla Bukevärld!:D

Vaknade till en strålande vårmorgon. Solen skiner från klar himmel, fåglarna kvittrar, hästarna är loja i värmen...underbart helt enkelt!!!

Dagen ska ägnas åt lite pyssel med pållarna och sen drar jag till barnbarnet. Fridens!

Fusk! Här är det grått o regnigt..:cry:

Har jobbat inatt och sitter nu o dricker kaffe,försöker ta mej samman och gå ut i stallet.

Väntar hem min fyra åring ikväll.....hon står på lastbil just nu.
Ska bli trevligt att se henne igen,hon har varit utlånad ett halvår,och det har väl inte gått så bra, så jag valde att ta hem henne.

I morse när jag kom ut i stallet möttes jag av en lös hingst....
"Hästskötaren" hade glömt stänga boxdörren ordentligt.......
Han hade "flirtat" med stona,varav det ena hade sparkat på dörren så den inte gick att öppna.....
Så jag fick korrigera med ett par hammarslag innan hon slapp ut!

Senast ändrad:

Här är det oxå halvgrått, blir nog regn i em:(

Ska ev iväg och klippa mig i em tillsammans med morsan. Sen till stallet och göra det vanliga:laugh:- mocka, fixa käk och vatten. Ta in pålle, borsta lite. Släppa ut i hage igen och åka hem.

KL

Ösregn!! Blött och lerigt över allt......

Men jag hänger i. Ska ut i leran och regnet nu för att mocka, mata, vattna och allt det där. Igår var en fin dag. Medis kom och red ut på Kelly. Fick ett långt sms sen vilken UNDERBAR häst jag hade och att Kelly hade uppfört sig så bra. Hade varit pigg, frammåt och lagom busig ;) Ja det är min pärla det.:love:

Annars står barnkalas, personalmöte, matlagning och lite annat fix på dagordningen innan jag åker till jobbet. Så jag ska nog inte sitta här mer egentligen. Hoppsan så mycket som ska pressas in i mitt liv helt plötsligt :o

Solen strålar vidare...det är nästan olidligt varmt, man klär ju sig rätt bra fortfarande :o

Tog ut Lilly i djupsnön, har ett upptrampat spår som är lättare att gå i och det varvade jag med att gå ut i det djupa. Lilly suckade djup...tyckte jag var oerhört fånig när det nu fanns upptrampad stig att gå på...

Avslutade med att ge mig ut på 331:an och lät henne trava på...hon skötte sig fint och brydde sig inte ens när en stor långtradare körde om oss. Svängde in på en liten grusväg som är upplogad en bit och där körde jag lite sidepass vid dess slut. Sen vände vi och när vi kom fram till 331:an satt jag av och gick hem med henne.

Groomade ordentligt och ledde sen ut henne i snön...där rullade hon sig 5-6 ggr på rad och ville inte gå därifrån ;) ...

Nu ska jag göra mig i ordning för att åka till barnbarnet. Rocket får vänta till i morgon med att göra nåt. Ha en fortsatt bra dag:D

Grattis till jobbet,men ha is i magen ang. Kelly.Man brukar kunna fixa ihop det.
Nej nej du får inte sluta med att vara här ,ngr minuter om dagen får du allt se till att få ledigt om inte annat så får du äta samtidigt som du skriver:D

Här är det oxå grått och småregnar.
Håller på med nått sånt roligt som städning:crazy:
Blir att åka ut till stallet när dottern kommer förbi,min lilla busa var ju på hoppträning igår så idag blir det bara lite lättare jogging ,har jag tänkt i alla fall.
När ikväll kommer hon hem?

och jag har varit till doctoren.. trodde jag skulle bara dit for annan anledning, men visade sig att jag skulle ta bort 2 melanomas pa halsen.. sa stick stick klipp klipp och sen tva plaster.. var klar och pa hemvag efter 45 minutes...
nu ar det vatten till pallar, sen gora madeiras box, hon fyller upp. at inte upp sitt ho fran i gar kvall (i nat) och juver ser ut att fyllas pa lite mer.. plus hennes hofter har slappt.. kanske hon kommer fore masken?? lol.. det vore ju ngt..
skall ata hemgjord pannbiff aka platt kottbulle modell stor och sen blir det nattis.. hade anfall hos doctorn ocksa.. men kom ur det ganska snabbt..
ingen sol idag, lite regn och just yucky weather.. ha en bra dag alla....

Är tant, men utan pall då min ponny bara är 1,46. Lånar jag kompisens varmblod så lånar jag oxå stubben på gårdsplan. Jag är osäker på vad som skiljer skogsmulle o fritidsryttare, själv rider jag oftast ut, älskar att vara i naturen, mysiga skogs stigar men lika mkt härlig trav på grusvägen, eller galopp på ängen i lagom tempo- inget race! Har inte släppt dressyren helt, rider i paddocken en gång i veckan o har i helgen ridit lektion- kul!

Jaha, hur kul va det vara tillbaka på jobbet då ? Inte mycket alls faktiskt, jo de va skoj att träffa jobbarkompisarna igen men annars vete sjutton om de va så skoj.

Ska jobba 7 tim per vecka, så jag är ledig i dag och jobbar 8-10 i morron och utbildning på torsdag mellan 13-16. Inte särskilt betungande.

I dag har det varit verkning av hovar på agendan och nu uppför dom sej exemplariskt båda två :bump::banana::bump: Winnie hade en liten hovböld på hö bak, det rann ur lite var men hon verkar inte alls påverkad av den så vi får hålla koll så det inte går in skit och annat elände iden.

Ina stånkar på och i dag är hon etter värre mot Winnie, jösses :eek: I morse när jag kollade henne hade hon som stora vita mjölkdroppar på tuttarna, är det vaxproppar måntro?

Förresten är det mulet i dag och lätt duggregn till o från.

Kanske det blir så att du får fölis och jag får en sjudundarndes brakskit :rofl: Tittade dom på ditt knä ?

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag trodde jag hade hittat en bra uppfodare. Jag trodde jag hade hittat en eventuell parning som sag mer an intressant ut. Huruvida jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
8 018
Senast: Corminta
·
Övr. Hund Miss Mandy och jag ska ga till vara vanner en liten bit bort och vi gar pa skogssidan av vagen, i graset, nastan i diket. Da jag vet att...
Svar
7
· Visningar
1 367
Senast: Disen
·
Hästmänniskan Ja vi kan drillen nu, nya folk presentera er garna med bilder av er sjalva, era kritter och framfor allt PALLEN, Ja just den ja, som vi...
94 95 96
Svar
1 912
· Visningar
108 805
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Guldfasanerna