Tanter och gubbe traden part 7

Sv: Tanter och gubbe traden part 7

nej hon tog av de trasiga och sa det vaxer ut.. vilket det har borjat gora allraredan.. sprickan ar alltsa borta sa att saga.. vi gjorde en "tvarrasp" vid slutet dar och det stoppar ju fortsatt spricknning.. det var bara ytterdelen sa inga problem med sjalva hoven eller hovvagg..
bada rabarberba har mkt bra hovar, kanske for de gick barfota hela sin uppvaxt.. tant fjanta har ocksa sana dar superhovar.. men den marren har ju inte varit sjuk en dag i sitt liv.. bortsett fran en liten tummyache i hostas.. valdemar har bra fotter men inte sana dar superfotter.. men bra nog.. med tanke pa alla hastar som har daliga fotter och ben..

forstar inte det har, jag mar pyton.. fran den local anasthetic.. formodligen.. har atit snallt for maggen hela dagenmen anda vill jag helst krama toiletten.. oh well, ringer i morrn om jag inte ar battre.. toots igen..

Men jäklar i min lilla låda vilken genomkörare vi fick på zumban i kväll :eek: Det droppade svett från näsan till o med :angel: sä nu jäklar är volangerna vädrade ordentligt :D

Jo då, Pinto, jag började under helgen att kolla Ina cirkus varannan timme nattetid så nu är jag trött som en gnu på vandring :angel:

Jag är av den sorten som inte kan somna om när jag blivit väckt så jag sover ett par timmar mellan 01 och 03 sen är det i de närmaste kört med sömnen resten av natten.

Men sova kan man göra när man blir pensionär :D

kl
Ni skenar åstad som vanligt:D

Jag har ridit två hästar idag och vill bara ha meeeeer.
Någon som vill ha en pålle eller sju ridna? kanske kan slå mitt gamla rekord på 14 hästar på en dag:D

Jag har ridit en och i dag var han dyr. Veckans hoppträning och han var kanon på allt utom att fatta vänster gallopp för där har pågen problem. :confused:

Jag har tom anmält mig till tävling och funkar allt åker vi den 22 och hoppar två låga klasser. Det är 1,5 år sen sist.

Gulp, vad har jag gjort.

KAt - vad skönt me dhoven, att det inte var värre. Och krya på dig!

Vad duktig du är Brimmis! Jag kommer inte igång med nåt, trots att jag faktiskt skulle passa på nu när jag inte rider...

Älgen - 14 hästar:eek: Jag är glad om jag hinner och orkar en:crazy:

Fluffig - vad du är djärv! Tävling...

Mmmmm,och var har DU varit då????:confused::D

Har precis fått hem min fyra åring,om du är sugen att rida!!!:laugh:

Välkommen åter får man väl säga:bow:

Det var ju synd att du bor så långt bort! Jag har ett par som behöver motioneras här. En är ett måste och den andra behöver egentligen med. I vinter kommer ytterligare en till hem..

Dock har jag en fölunge ståendes i Habo. Han är iofs såld till en kompis som bor utanför Habo. Så lite mulhäst finns det där:)

Jösses va juvret har fyllt sej under em :eek: Blir definitivt en natt med täta kontroller! Gulp :crazy:

Natten har varit lugn, sitter och dricker en kopp kaffe innan jag ska bege mej till arbetet.

Höres under dagen!

Jag har ridit en och i dag var han dyr. Veckans hoppträning och han var kanon på allt utom att fatta vänster gallopp för där har pågen problem. :confused:

Jag har tom anmält mig till tävling och funkar allt åker vi den 22 och hoppar två låga klasser. Det är 1,5 år sen sist.

Gulp, vad har jag gjort.

Du har gjort det enda rätta:D
Vi håller tummar och hovar den 22e!

Kanske lite synd att rida fölbäbisar:D
Sist jag försökte rida ardenner hade vi glömt bromsarna:o Fick bromsa i en häck. Ha,ha

Men lite skogskörning sitter fint det med.

Buffar det lika mycket i magen nu också? Vad spännande det här är! Det ska ju bli på fredag ;)

Leo fyller år den 15 april och Soraya den 17. De blir 13 respektive 15 år. Dottern påstår bestämt att Soraya berättat för henne att hon önskar sig ett marinblått schockenmöhleschabrak (vilket märkligt ord det där blev). Jag tycker att det är konstigt med hennes häst, den säger så mycket märkligt. Leo vill bara ha mat, no matter what. Ja, alla är vi olika :laugh:

Senast ändrad:

Så skönt att sprickan inte var så djup, det kan ju bli ett elände det där om de får ränna iväg.

Hoppas rörmokaren kommer idag nu så att du får din kran, vilket lyft för dig det måste bli.

Men va f.......Hon är ju förstagångare,om det rinner mjölk borde hon ha fölat inatt:D
Men de gör ju aldrig som man vill/tänkt sej,förstås:confused:
Nu får matte ännu en vaknatt,bara tacka o ta emot!

Såvida hon inte tänker föla på dagen.........

Du e modig, du!

Men med det "goét" så kommer det att gå super bra!:bump:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag trodde jag hade hittat en bra uppfodare. Jag trodde jag hade hittat en eventuell parning som sag mer an intressant ut. Huruvida jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
8 018
Senast: Corminta
·
Övr. Hund Miss Mandy och jag ska ga till vara vanner en liten bit bort och vi gar pa skogssidan av vagen, i graset, nastan i diket. Da jag vet att...
Svar
7
· Visningar
1 367
Senast: Disen
·
Hästmänniskan Ja vi kan drillen nu, nya folk presentera er garna med bilder av er sjalva, era kritter och framfor allt PALLEN, Ja just den ja, som vi...
94 95 96
Svar
1 912
· Visningar
108 805
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka