Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Här har vi haft 10 grader,endast lite regn mitt på dagen.
Var trött efter jobbet,skulle koppla av med läsning men bar sig inte bättre än att jag somnade.
Härligt att vakna och det fortfarande är ljust fast man slumrat en stund.
Tog ut D på ridtur idag.Vi utökade turen,gav oss ut på asfaltsvägen en bit och snirklade oss runt på den gamla landsvägen som går som en serpentin längst den nya,raka.Det blev mest skritt,en del kortare travpass och en liten galopp.Han blev piggare ju längre vi var ute,hoppade åt sidan en del vid timmerhögarna längst vägen och lite annat men jag känner aldrig att han vill sticka så det känns lungt.
Även H fick komma ut och röra på sig och efter att ha ordnat med morgondagens mat till båda återgick jag till min bok,den här gången i ett skönt skumbad,en härlig vardagslyx(eller idag visst helglyx) .
Definitivt norr om dalälven!
Men duger och duger... Jag är en gammal tant som inte gillar mörker och kyla vilket det är mängder av åtminstone till i februari.
Välkomna alla nya, ja den nya som gjort sig till känna då. Jag kallar mig fluffig på nätet men heter Anita. Jag har som du säkert gissat en häst och han lyssnar till det mesta matte kallar honom.
Vi sysslar med olika grenar inom ridsporten men mest gillar han att slappa
Min (Orkans) matte vill gärna att han ska gå fint och har envisats med att träna krumelurridning med mig, hon har tom tvingat mig att tävla.
Ibland har jag skött mig
Men ibland vill jag bara inte
Då blir matte arg på mig men det går snabbt över. Det måste vara min charm
Dock älskar jag hoppning
Ett par gånger har matte testat att träna på fasta hinder och det är så kul att jag hoppar lite extra mellan hindren. Matte tyckte inte det var kul att hamna bland trätopparna.
kl.
Oj vad alla skriver och till alla som lagt ut kort ,vilka fina pållar.
Pållarna fick en vilodag ,var nån som hällde ut vatten uppifrån och så blev det liiite körigt med tid.
Inte lärt mej att vara på 2 ställen samtidigt än,var iväg och hämtade lite andra hästkrafter till yngste sonen idag.
Japp hästkärran duger till andra hästkrafter oxå
Här kommer en bild på henne.
Jag får avvakta med ett dylikt inköp - kosingen går först åt till barn å kuse. Annars går jag igång på vespor - men det måst vara ett hundratal kubik annars gåre ju inge fort .
Men sluta nu då,får ju abstinens......
Tänk att jag fortfarande får det efter alla år jag faktiskt varit utan......märkligt
men den återkommer stadigt varje år
Nu är pållarna nattade,passade på att träna lite "jagfårintegåurboxenfastdörrenäröppen" med lilla hingsten.
Han var riktigt duktig fast han var så sugen att gå å tjena på tant Greta mittemot.
Men herre gud! Ni hoppar och kör motorcykel Är ni alldeles galna???
Här har ugglorna fått vårkänslor tror jag Jäklar va det hoade runt omkring gården när jag nattade flickorna!
Nu ska jag alldeles strax krypa ner under täcket så jag hinner sova lite mellan väckningarna. Kl 07.00 ska jag ju infinna mej på jobbet efter 7 månaders sjukskrivning Kan ju ärligt säja att jag hellre är hemma.
Jag har alldeles för mycket viktiga saker att göra än att kasta bort min tid på arbetet Men nu är det som det är och jag måste testa om det går.
Jag sitter och göra lite spårning på nätet.. Alltid spännande Har några personer som jag har lite otalt med som ska plockas.. Nä så illa är det inte, men jag har lite svårt för folk som ljuger och uttnyttjar djurena. Så det är lite detektivarbete.
Men nu måste jag gå upp och sova. Sambons väckarklocka ringer 03.45 i natt.. och det brukar mina barn höra.. Eller en av dom iaf. Så jag brukar inte få sova så jättemycket längre. Sen blir det lite jobb imorgon. Jag har varit hemma (är alltid hemma iofs) med sjuka barn och mig själv under 14dagar, men nu är vi riska och förhoppningsvis så går det längre tid än 14dagar till nästa omgång med feber och host och snor.
Jag jobbar som dagmamma så alla bacillusker kommer lixom hit.
Hänger väl på då... i frosseriet bland stålhingstar....
En sån här har jag haft...
Sen kraschade jag med en annan MC... och var lite "korrigerad" ett tag.. Sålde hojen.... När jag sen ville skaffa ny.... så satte husse ner foten.. (Han kör inte MC)...
Aningen hästar..... eller motorcykel .....sa han.....
Har varit utan några år nu och när man kommer på sej själv med att,varje rengnig sommar tänka skitsamma, jag har ju iaf ingen MC längre......
Tänker fortfarande i MC o inte MC väder......
Sitter nu o väntar på hovslagaren så alla hästar står inne o tuggar frukost hö idag. Inte roligt att ta reda på skiten sen........ ska dessutom jobba i natt så det blir lite stress sen.......
Hundavel & Ras
Jag trodde jag hade hittat en bra uppfodare. Jag trodde jag hade hittat en eventuell parning som sag mer an intressant ut. Huruvida jag...
Hästmänniskan
Ja vi kan drillen nu, nya folk presentera er garna med bilder av er sjalva, era kritter och framfor allt PALLEN, Ja just den ja, som vi...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.