Sv: Tanter och gubbe traden part 7
Me like Polly!!! På alla sätt! Mums!
Hoppas att ni har fått njuta av henne under många år.
Me like Polly!!! På alla sätt! Mums!
Hoppas att ni har fått njuta av henne under många år.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Oj,och jag som brukar säga att min nordis är bred som en ladugårdsdörr,
det får jag nog sluta med.......
Har läst din tråd om hovproblemen,i tysthet,hur går det?
Hahahaha, ja hon är ganska grov, jag har lite svårt att hitta sele som passar, hon är nästan 80cm mellan mankam och strupe, utmed bogbladet.
Hon är pigg och fräsch igen. Lite väl pigg ibland bara. Hoven som kommer är hel coh fin, så det finns hopp om livet. Jag höll på att förlora henne 2februari i en förstoppning, det är därför hon är rakad en bit på halsen. Men efter 31liter dropp och annat smått och gott så återhämtade hon sig. Så nu rids hon av både mig och min äldsta son och sen körs ibland.
Det är till att ha tur... översvämmningar kan man vara utan helt...
ardenner är inget man går i clinch med eller flyttar på bara så där , men en Ardenner i lagom hull o kondition är faktiskt inte så tokig., tyvärr verkar de flesta vara i väl gott hull
Vad fin hon är Lotta. Lite udda i skimlingen Hon ser inte så hög ut. Men sådär ardennertrygg
ja de går ju i lite mat i de där o kan de inte jobba så blir de problem...blir ju mycket extra tyngd på ben o hovar....men de problemet har ju många hästar oavsett ras...
ett hö med låg energi vore önskvärt så de kan få mängden...kan dock vara svårt o hitta....men går...
djuren har fått samma vällevnadsproblem som människan...
skönt dock att de är på bättringsvägen...
Hon var anställd här under en dryg månad som "barnvakt" ... Och trygg var precis vad hon var... Hon var rejält lågställd som typ... mankhöjden var nog runt 155...
Som sagt väldigt trevlig... Fick erbjudande om att köpa henne... men åldern (13 år) och det faktum att hon hade ont i ett framben fick mig att avstå.....