Tanter och gubbe traden part 7

Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Här hade vi 18 grader och gräset bara växer och växer!:p:love:
Jag har tränat hoppning idag! Minst 30cm har han hoppat! :laugh:

Jag har en dam som heter Hilda ( E: Nepos av Säckestad) som är född -97. Jag fick henne och en annan häst av en dam som jag köpt höns av. Hon ringde och berättade att hon fått cancer och kunde inte ha dom kvar. Jag fick dom båda om jag hämtade dom. Den andra hästen sålde jag i somras, den krävde massor med motion och uppfostran och det kändes som om jag inte kunde göra henne rättvis här, när jag inte har den tiden för henne. Men Hilda blev kvar och kommer nog att bli det för att det är en speciell häst, men söt. Hon är just nu utlånad till en kompis och kommer tillbaka till nästa nyår.

DSC02302.jpg

Här är lilla Hilda när jag stambokförde henne i höstas.

Det låter ju fantastiskt att vara ungdom :laugh:
Undrar om det finns någon för blivande 45 åring :angel: Var ett tag sedan man blev kallad ungdom ;)
Har blivit kallad en del andra namn av mina barn som tex uråldrig :crazy:

Jag fick en bussbiljett som det stod barn på -06 av en busschaufför när jag för en gång skull blev tvungen att åka buss. Då var jag ju bara typ 28 :o, jag tittade inte på biljetten förrän när jag åkt färdigt, när min moster undrade varför jag bara betalade hälften av vad hon gjorde.. :eek:

Oh, det är bara att komma på våra släktkalas så får man känna sig ung på nytt. När alla mostrar, kusiner, småbarn och ingifta morbröder och så vidare träffas blir vi rätt många - typ 30 stycken eller fler. sådär tre fyra gånger om året brukar vi ses och av förklarliga skäl är det svårt för alla att rymmas vid samma bord när det ska ätas eftersom ingen äger en större herrgård, ja inte ens en mindre faktiskt. så vi brukar glatt sprida ut oss i kök, vardagsrum och vad som nu finns hos den vi råkar samla ihop klanen. Mostergenerationen som börjar bli plus/minus 70 vid det här laget kallar gärna alla oss kusiner för ungdomarna. Om jag säger att samtliga har fyllt 40 vid det här laget så förstår ni läget :)

De äldsta barnen "in the next generation" börjar smyga mot 30-strecket de också. De kallas givetvis "barnen". Därefter börjar generationsgränserna suddas ut, det finns en mindre flock som är mina, barn, barnbarn, kusinbarnbarn och mina kusinbarn. De surrar runt som små flugor och är inget speciellt, bara söta och älskade :D

Ha, ha ja det skulle jag nog behöva då jag nästan alltid är äldst både på jobbet och hemma. Här hemma är ju rena ungdomsgården och på jobbet så är nästan alla yngre än mig :crazy:
Så jag känner mig numera som en riktig tant. Nu när jag jobbar natt så är det sex killar som är yngre och så är det jag. Och i vanliga fall så är vi ungefär 17st och vi är tre kvinnor. Men jag har inte jobbat med dom på nio veckor nu och kommer inte att göra det på tre veckor till :cry:. Tjejerna jobbade natt i sex veckor före mig och är nu på vanliga skiftet igen och jag kör sex veckor natt nu. Men jag saknar dom lite då det ibland kan vara kul med lite tjejsnack.
Men som tur är så har jag snälla killar att jobba med som pratar med tanter ;)

mul vad stor och härlig din häst är :laugh:

Det är mycket gula hästar i den här tråden :laugh: Dotterns ponny är också gul :love:

Dina stora är underbara :D ...

Har precis kommit in, har gett hästarna natthö och vatten. Det är 6 plusgrader och backen börjar bli mjuk!!!...alltså där snön smält undan på gårdsplanen ;) . Snötäcket sjunker stadigt så det finns hopp om att vi kommer ut i skogen snart. Ser fram emot det!!! Sjöslaget vid ligghallen har inte blivit värre så jag hoppas att det tar en annan väg.:cool:

Oj,och jag som brukar säga att min nordis är bred som en ladugårdsdörr,
det får jag nog sluta med.......

Har läst din tråd om hovproblemen,i tysthet,hur går det?

Carre,om du är uråldrig vad är då jag???? Fossil?:angel:

Det är ju inte jag som tycker det utan mina kära barn ;)
Själv tycker jag att jag inte kan vara så gammal som det står i mina papper, fattar inte riktigt vad som blev fel där :crazy:
Vi är väll i våran bästa ålder?

Åh vilka fina flickor du har :love: Jäklar va stooor hon är och fin!

Ina är e. Nabucco och Winnie är e. Nachtmann Båda ska nog ställas ut i sommar om allt går som jag tänkt.

Har precis varit ut och nattat flickorna och det är riktigt skönt ute, runt 7-8 plusgrader och det skvalar överallt av smältvatten :bump: Helt underbart är det!!

Ina börjar bli stor som ett hus och juvret fyller på mer. Hon har varit lite dämpad i dag och hon har stått mycket för sej själv och varje gång jag gått ner till hagen så kommer hon och vill vara nära. Nånting på gång nu kanske?! Usch, det är jobbigt det här :crazy:

:banana::banana: Här får du av mig :banana::banana:
kan du inte få in filmen här? Mysigt med ditt peppsnack oxå :laugh:
Jag vet inte hur man lägger filmen här, utan att lägga den på YouTube.
Jag får göra en bättre film innan jag lägger på youtube!
Men den fins på facebook.

Iiiiiiiii,så spännande!

Om du vet hennes normaltemp så kan du testa att tempa. Temp brukar gå ner en aning precis innan fölning.
Du kan oxå kolla juvret,om det sitter som små "proppar" i spenarna så brukar det oxå vara nära.
Titta bak om hon börjar slappa rejält o ibland ändras oxå färgen på slemhinnorna.

Kanske behöver du inte dessa råd,det kanske redan är klart!!:laugh:

Jag kan ju säga att jag definitivt föredragit engelskt om jag skulle komma på den befängda iden att hoppa:D

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag trodde jag hade hittat en bra uppfodare. Jag trodde jag hade hittat en eventuell parning som sag mer an intressant ut. Huruvida jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
8 015
Senast: Corminta
·
Övr. Hund Miss Mandy och jag ska ga till vara vanner en liten bit bort och vi gar pa skogssidan av vagen, i graset, nastan i diket. Da jag vet att...
Svar
7
· Visningar
1 367
Senast: Disen
·
Hästmänniskan Ja vi kan drillen nu, nya folk presentera er garna med bilder av er sjalva, era kritter och framfor allt PALLEN, Ja just den ja, som vi...
94 95 96
Svar
1 912
· Visningar
108 805
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Specialsök (Röd kong)