Sv: Tanter och gubbe traden part 7
angaende losdrift.. med svar till alla..
joda mirri kan ga med bullarna.. men da blir madeira ensam, eller sa far jag ta en bulle till henne..
jag har funderat pa det i alla fall. men kan inte "see" det i min skalle.. sa ritningar emottage tacksamt.
Dock ingen chance att spara uteboxar da de haller pa att ramla ihop de med.. och sneda ar de ocksa.. Om jag inte envisas med att ha Mirri i sallskap med de andra kunde jag gora en hage framfor utebox och lata honom bo dar.. men ar inte den som skiljer pa hastar just for att han har sma kulor.. sa det gar inte heller..
Dock, om ngn har ritning forslag mottager jag tacksamt.. Ser egentligen inte fordelen med losdrift dock, maste lika val ta vatten dit..samt ta ut ho plus da skall de ha ett vindskydd (kostar pengar). Plus att jag har ladan med 3 stallboxar. Alla sager det ar sa enkelt.. \Losdrift har oftast halm som badd, ngt som jag inte klarar av att ha, da jag inte har traktor att ta ut det med.. far ju inte in traktor i ladan langre.. Men som sagt, ngn med ritning sand garna..
Gubbe, jag svarar for Grodis,, hon som jag ar busy i var vantan pa folis.. Sa kanske darfor vi inte (eller hon i alla fall) har varit ute i klorofyllen.. Men hon berattar nog mer.. Nar hon aterkommer till traden..
Brimmis, ingen mask alltsa denna veckandan?? Skulle vara roligt for froken Miranda att se en babies fodas.. "Hennes" hast hehehe.. Hur gar det med barnbarnen, har du fatt dem intresserade av pallarna ngt tro?? Kanske ha en hel farm full av flingor??
Tant ponny, jag vet du inte har varit har sedan din sista post om Napoleon, men vill aterigen saga att det ar meningen att du skall HA. Han blev till salu just for att DU skall kunna kopa honom.. Sa forlora inte chansen och tank sa skont att rida med lammet mellan benen pa en rund och go Napoleon.. Sen kan du se den vita manen och det blir en lusitano.. satt sma knoppar i dar med rosetter sa blir han sa vacker sa.. Det ar faith att han skall flytta till Alingsas.. och da kan du och dotter rida ut tillsammans och Ville har en kompis.. OK nog med tjat fran mig..
Ar nastan klar med valdemars hus, skall bara lagga in hampan och sen gora ordning for kvallen.. Eldar som en dare, ute ar det dimma och sa blott sa blott.. Vilket betyder att jag inte kan andas, luftroren sager stop och stanger.. Eldar i spisen som en galning for att fa ut kylan.Lite knasigt nar det ar plusgrader ute men klarar inte blotan..
Madeira har borjat lagga pa udder nu. Men det kommer nog inte fore utsatt tid.. Och forhoppningsvis inte 0430h pa morgonen..
Ha en bra lordag afton... toots