Tanter och gubbe traden part 7

Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Himla mycket hemlisar du har!!:D:D Jag blir så otroligt nyfiken!! ;);)

Berätta snart, annars spricker jag av nyfikenhet!!:bump::bump:

S.

ÅÅÅÅ vad du är duktig!!!
Mina sitter kvar på bilen än......... släpet har sommardäcken på!
Väldigt bra om jag måste ut o åka,nä!
Jaja,idag blir det iaf inte gjort!!

Nu ska jag mocka o se om jag hinner möblera om o städa klart i sadelkammaren. Vore skönt att få det gjort!

Ikväll väntar jobb! Skönt att slippa fundera på vad man ska hitta på en fredagskväll!:D

Nja inte är jag särskilt duktig ,kopplade på släpet o åkte till min mekaniker:o

Ja?? Bara det är ju duktigt ibland:angel:

Det är iallafall ett måste som man ska ta sej tid med :D kan vara nog så bökigt ibland.....

Du har fö mail!

Oh vad skoj då har jag lite kvällslektyr :D
Inväntar dottern så vi kan ta en sväng med pållarna.
Hoppas du får det skapligt på jobbet .

Kat :Sa ju det,du kommer att leta dej tokig efter en massa grejer som vi placerat om:D.Jag tänkte också skylla på dom som höll till i köket men Tajger hann före:).Men de var alltså oskyldiga de också?

Här hade vi regn och relativt kallt igår,jag var trött och då känner jag mig alltid så frusen,blev inget gjort efter jobbet.

Idag jobbar jag kväll så jag kunde sova ut i morse.Mulet men uppehåll,nästan vindstilla.Bra väder alltså:).Har släpat ihop en del skräp som ska eldas bl.a en massa ensilageplast.Blir det bara lite varmare så ska jag rensa uthus och vind från allt skräp som alltid samlas under vintern.En härlig känsla att åka till(och framför allt från!)återvinningen en solig vårdag:).

Och så här ser mina pållar ut för dagen(den ena bilden tyvärr lite suddig):

32262525.jpg

32262536.jpg

Åh, fina hästar! och sadeln gillar jag :)

Har precis kommit hem efter handling. Det blev mat och kläder till de små, ett par gummistövlar till mej och Hööks lyckades jag smita in på. Blev en grimma till Lasse, 2 gethårsryktborstar och 2 himalayastenar.
På CityGross sålde de skottkärror för 99 kr, perfekt då jag ska köpa en såndär vattensäck så man slipper släpa dunkar i sommar.

De små hade premiär på taxiåkning hem, och de sov hela vägen ( 10 min ) så de brydde sig inte så mkt :)
Dessutom är det ju pappas jobb oxå som kör hem, så de tyckte nog inte att det var så konstigt.

Här har det regnat hela dan så det är lite ruggigt. Väntar på att bonusen ska komma hem så jag kan gå ner och mocka. Tror inte att det blir ridning idag.

Ha en bra fedagskväll alla!

Grunnar också på det här med sjukvårdsgrejer. Titta i plastbackarna som står staplade intill din frys. Jag tror kanske att jag sorterade sådana saker i en av dem.

Låter underbart med pubkväll. Ha så trevligt Tajger :)

Jag kommer nog att däcka i soffhörnet efter ett halvt glas vin i kväll. Arbetsveckan har varit dryg och jag fick jobba över nästan en timme idag eftersom en ambulans:devil: jag beställde ut behagade dröja 2½ timme. Usch. jaja, den kom till slut och jag fick gå hem, men då orkade jag inte lätta rumpan från kontorsstolen, min snälla arbetskamrat hämtade kaffe åt mig och så blev jag kvar en stund extra till :)

Nu har jag mockat och tagit en miniprommis med lilla hästen. Puss på mulen, och så fick det vara bra för idag.

Någon mer än jag som blivit grundlurad i dag då? När jag var på jobbet och rattade runt som mest stressad plingade det till i telefonen. Jag fick ett sms av femtonåriga Amelie, som jag absolut inte väntade mig svar på någon som helst fråga från.
"Haha, okej :) jag sitter på bussen nu men hör med honom du. Det är i morgon som jag och Linnea drar till Anton och tar piercing, hänka?? Säg inte till någon bara ;) Kram"

Jag gick ju igång på direkt och svarade henne direkt att vill man hålla saker hemligt för sin mamma kan man ju kolla vart man skickar sina sms. Strax efter kom svaret från dottern, som jag skulle dö av skam när hon upptäckt att jag fått det där meddelandet. "April april" :o Skitunge! Jag gick på den totalt :rofl:

Godkväll allihopa...

Här är det gråmulet och trist och jag är hungrig som attan.... Imorgon ska jag sadla upp min vackre Kamel och bege mig ut i naturen....

Kram på er alla....

PS, vilka stiliga pållar som hamnat ut på bild....:love:

Haha, den var bra!

Tror inte att jag blivit lurad, men har ju inte träffat nån idag förutom sambon och bonusen.
Dottern ringde och sa att hon fått MVG på historieprov, men jag tror inte att hon lurades :)

Näe, nu ska jag kolla till kycklingen i ugnen. Blir kyckling med mimosasallad, skagenröra och potatissallad :d

Det var ju ett riktigt bra skämt ;)

mirameja vilka fina pållar :laugh:

Själv har jag varit ute i stallet och fixat klart det tills i kväll och ska nu ge mig ut och jogga en stund tänkte jag....

Jag åkte på en extra natt att jobba den här veckan, inte så kul men är väll tvungen. Så det blir bara ledigt från i morgonbitti till söndagkväll då den nya natt veckan börjar.
Det kommer nog kännas ordentligt i i kropp och själ. Man är ju inte 20 längre:angel:.
Börjar misstänka att inflamationen jag har haft i min ena armbåge har övergått till tennisarmbåge :cry:

Så nu har jag fått gnälla av mig lite så då är det bara att fortsätta med dagen :D

God afton! Lugnet hägrar sig...landar så sakteliga. Haft en urhektisk dag på jobbet, jisses så rörigt det kan bli ibland:crazy:...nåja, har fått springa i korridorerna och konstaterade att luftrören höll för det men benen kändes som blyklumpar efteråt. Blev inte bättre av att jag jobbade på högsta våningen och fick rycka in på de andra våningarna stup i ett. Inte alla som får köra benpass på jobbet :cool: .

Nu är det iallafall HELG och jag planerar att ta vara på den och börja gå promenader med pållarna. Har väckt upp kalendern på datorn för det ska föras träningsjournal också så jag följer en plan inför kommande träningar.

Ikväll blir det dock lugnt. Maken stod för middagen idag, köpte pizza i Timrå så jag kom hem till dukat bord:p...inte ofta det händer dock...Hans båda grabbar är här den här helgen + att vi ska på familjemiddag på söndag eftermiddag.

Deklarationen är avklarad för året och det blev ett positivt utfall för oss båda. Skönt! Nu väntar vi bara på lite andra besked så kommer allt att bli preciiiiiis så som vi vill...återkommer med vad det handlar om senare ;)

Åh hej å hå va trött jag är efter 40 mils bilåkning och 3 timmars väntan på sjukhuset innan jag var klar!

Handen läker bra men den är ff instabil på ytterkanten där ligamentet är borta helt men ingen operation än, vi får se till hösten hur det blir.

Jag ska iaf börja jobba 25% på måndag och eftersom min arbetstid är på 75% så hinner jag väl i princip dit och dricka kaffe och tjåla lite skit :D Jag får inte lyfta tungt utan ska ha lättare arbetsuppgifter. Hur nu det ska gå till :grin:

Det är alldeles grått ute och det har regnat till o från. Mathilda och Melvin är här och ska sova över så nåt rötjut blir det inte här. Men vi har fredagsmys med sips och godis i stället :laugh:

Nä men hej Ponnytant, jag tänkte på dej idag :D

.... och jag på dig...... Napoleon är ev till salu igen........
73105_1532944398430_1079388511_3024340_7039666_n.jpg

Vi i mitten...
59720_1501168844061_1079388511_2960139_7409209_n.jpg

Ska dit i maj. Om han inte är såld då så ska jag ta mig en funderare om det klickar även denna gång.

Fundera:confused: men va ä de å fundera på...ska du hålla på så där lär hästsläktet dö ut innan du kommer till skott....:D

jag som fått intrycket du var de snabba besluten o handlingens kvinna...
:angel:

ibland är de bara o kasta sig ut o hoppas man kan flyga....slå till nu..

åja från 3 våningen till 2 är de väl inte så långt:laugh:

klart de blir som ni vill med vilja o armens vapenfett går de mesta..:)

oddset är 50% tills motsatsen är bevisat å de är bra odds....:idea:

lycka till med allt...förvalta de väl...:angel:

Go kväll... här rullar sidorna på som vanligt...
Har inte tränat häst i dag.... Varannan dag är nog känns det som... Där emot tog jag en rejälv promenad med de övrig fyrbenta invånarna ... dvs ett gäng understimulerade jakthundar....

Men innan dess var jag ute hos tjejerna i hagen... Konstaterade att vi får tillfälligtvis döpa om Fröken Grå till Fröken Brun...

Så här ser en borkfärgad häst ut när den fällt vinterpälsen... Sen bleks den av till ljus beigebrunt igen
32263360.jpg

Liten röd Loppa fastnade också på bild..

Två år och inte vacker på en fläck.... :D
32262875.jpg

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag trodde jag hade hittat en bra uppfodare. Jag trodde jag hade hittat en eventuell parning som sag mer an intressant ut. Huruvida jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
8 015
Senast: Corminta
·
Övr. Hund Miss Mandy och jag ska ga till vara vanner en liten bit bort och vi gar pa skogssidan av vagen, i graset, nastan i diket. Da jag vet att...
Svar
7
· Visningar
1 367
Senast: Disen
·
Hästmänniskan Ja vi kan drillen nu, nya folk presentera er garna med bilder av er sjalva, era kritter och framfor allt PALLEN, Ja just den ja, som vi...
94 95 96
Svar
1 912
· Visningar
108 805
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka