Sv: Tanter och gubbe traden part 7
forbenade plumber kom inte som han sa han skulle.. kommer nu i morgon.. jaja, slapar val mina dunkar en dag till..
men goda nyheten ar, de lovade sol och varme, det ar sol och varme (+10) och trots detta har det varit jobbig dag.. var och hamtade mer hampa fyllde pa bensin i bilen (14.50 litern) och sen lite mat. Haha, jag oppnade frysen och hittade ett kilo hogrev dar, plus en massa pasar med trattkantareller.. Idavallen hade tydligen fyllt upp..
Sen var jag trott sa det blev snoozedags igen, inte vad jag ville men sa blev det.. Skall till doctorn i morrn, far val se vad hon sager. Kna och ben ar svullet, gor ont och fungerar inte som det skall. Kanske en rontgen ar vad som behovs.. Ligament fick sig nog en ordentlig small..
Hade planerat att ta herr Valdemar ut for en liten tur i backen i morse.. Dock hade han andra planer.. La sig och rullade mitt pa stallplan, i en gyttjepol som numera finns dar.. Och hade verkligen inte ngn lust att torka en vat, lerig hast.. Sa ni vet ju var han ar for ogonblicket, djupt ner i marken med nosen, mumsandes..
Jag fick borstat av tant fjanta lite mer, likasa mirri och madeira som faller massor.. Madeira ar trott, kommer ju ihag sjalv hur man made 3 veckor innan delivery.. Och inte kan man ligga bekvamt heller.. hon hade statt och sovit inatt..
\Har gjort 2 stall, skall forsoka fa gjort de andra tva om det bara sa ar skrapning av toplagret.. Sen tidig kvall for mig efter bad. Ja bad och bad forresten, se om duschen fungerar.. Har fortfarande problem med toiletten och avlopp.. Onskar mig ett badkar OM jag hade kunnat fa in ett i badutrymmet.. men da far det nog bli sittvarianten.. Alternativ ar som gubbe, ha ett ute.. Kanske bygga en friggebod med badkar?? Det ar ju sa skont nar man ar om och trott i kroppen...
Jag vantar fortfarande pa era forslag till losdrift har.. det blir nog ingen men alltid kul att see vad folk tanker..
Tant macaroni, Leo ser mkt fin ut nar han ar ren lol.. Men han liksom Kelly tycker nog spavistelser ar bra for huden.. de ar inte dumma dessa pallar..
Satt och tankte pa spa forresten.. Om ngn ar intresserad framat hosten kunde vi ju ha spatanttraff. Antingen over dagen sak eller stanna over natten. Ibland har de specials och priset ar billigare.. Eller kanske ngn annan har spa nara dar vi kan invadera?? eller ngt annat kul att gora.. Tant traffar ar kul..
Nu skall jag ut och swinga godsel grepen.. toots yalls