TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Du kollade aldrig om de blivit någon skada va....

kan ju va så att du fick en bristning eller så av något muskelfäste eller dylikt ...vet en som hostade av ett revbensfäste...men de märker du ju..:laugh:

hjälper de inte med en whiskey...ta fler eller testa med någon annan sorts :D

Ja, det känns fasen så:( Ja, whiskey finns här...hela skåpet längst till vänster:)

Vardagsrum.jpg

Ni har såå fiint !

Nu vill vi ha ett "hemma hos reportage" från din familj!

Nu har vi en bild av barskåpet så då vet vi vart bar(n)bidraget går till...:d

Nu väntar vi på resten!

grodis lever!!! woohooo

Herr gubbe, du insultar mina norska fullblod .. haflinger ar INTE norska fullblood men fran osterrike.. Sa dar..

alla, ma battre var forsiktig och nu skall jag see herr blunder.. nattis yalls

undrar hur länge de tog innan vi hamna i någon grantopp eller snödriva:rofl:

Var nästan i toppen idag :p det var ju snö gubevars:rofl:

KL
dagens tur var konditionsträning, mycket galopper och långa trav sträckor. När det var sista galoppen började prinsessan bli lite trött, så jag sade till min kompis att om hon blir helt färdig så skrittar jag och så bestämde vi var vi skulle mötas igen. Vi galopperade i ca 20 cm nysnö, helt underbart underlag, och ca 100 m innan avslut började prinsessan slacka och sedan tvärstannade hon. Hon skulle skita.....:eek: Sedan var det full rulle för att komma ikapp, då gick det :devil:ligt fort:rofl: Så den tröttheten var inte så allvarlig:laugh:

På slutet av ritten mötte vi en plogbil, prinsessans fasa, men hon var ganska trött (nu på riktigt) så hon inte mer än ryckte lite i kroppen:love:

hehe, du har så rätt Kat, men man kan ju kalla dem Österrikiska fullblod, eller snarare primadonnor:p

Japp - liket lever... letar bil. :mad:

Idavallen - jag hoppas att allt ordnar sig till det bästa. Förstår att allt känns jobbigt. Känns bra att få ta del av din tillvaro - det vill jag tillägga.

Åååh - vad häärligt det är att läsa allas inlägg - därmed inte sagt/skrivet att jag har orkat att kolla bakåt. Att kolla bakåt är inte riktigt min melodi... :angel:

Aj lät inget vidare,ta det lugnt nu.Man kan ju hosta/nysa av ett revben om man har otur så om du får jobbigt att andas så måste du lova att söka.Inget bra om lungan punkteras.

Voff Grattis till en riktig bil:D

Nåväl hade alla pållarna på min lott idag då dottern hade ett hmm härligt 12-timmars pass på jobbet.
Var underbart ,8 grader och härligt solsken så det blev 2 härliga turer i nysnö med "tanterna". Bäst att passa på ifall de hittar på dumheter med mej nästa vecka:crazy:

Hemma-hos-reportage:p Isf vill jag se lite av era hem också!

Kök
IMG_5243.jpg

Matplats
IMG_5245.jpg

Mot vardagsrummet, från köket
IMG_5247.jpg

"Fin"hallen
IMG_5249.jpg

Vardagsrum, men vi har beställt ny soffa, en röd och så blir det två grå lammullsfåtöljer med fotpall
Soffgrupp.jpg

Badrum
Badrum.jpg

Sovrum och uterum kommer i morgon när jag kan fota i dagsljus:)

Så här ser huset ut
Huset.jpg

Här bor hästen
022-1.jpg

021-1.jpg

Foto0424.jpg

IMG_5233.jpg

Jag har inget att göra, så det blir en rejäl bildbomb från mitt!

IMG_5235.jpg

IMG_5236.jpg

Tränshållare som maken tillverkat:)
IMG_5238.jpg

Spolspilta
IMG_5231.jpg

Jag tror jag dööör!

Va´ fint!

Åh vilken härlig blå färg i hallen! Jag har valt en härlig gul färg i min hall, Carl Larsson - Lisa tror jag - men min hall är full av skor så jag avvaktar att lägga in ett foto...

Tack för reportaget!

Ja, ja , ja - jag får ta ledigt och städa... Sen kan jag ta bilder!

Skäms inte över din nyfikna häst!!! Jag tycker det är kul:D
Min gamla (numera avliden) var på fölmönstring (hon var föl) detta var ju länge sedan och på den tiden hade man inte fölen i koppel,de antogs ju följa sina mödrar.......:angel: De hade ett serveringstält uppställt och det var ju spännande! Hon lade iväg som ett skott in i tältet och kom ut farandes med en handväska i munnen o en upprörd tant efter....Jättekul!
Hennes första dotter var på fölvisning med ovanstående mor,hon slank under plastbandet o stal en bulle från domarbordet...

Din är nyfiken,mina stjäl......:angel:

Voff: Grattis!

Tant Kat: Magnesium har inhandlats,skickas troligen på måndag.

ähhh kan inte vara någon fara med dig . ,, med de whiskey skåpet finns de ite en sjukdom som biter på dig...:laugh:

tar gärna ett smakprov från putelj nr 3 på andra raden , har lite känning i en tå:o

Tack! Grodis, vi har en grovhall också, och en hästhall:) Därför kan det vara snyggt i den jag visar upp;)

Vi byggde ju 2002 så det känns fortfarande ganska nytt. Och nu när alla barnen snart flugit ut har vi byggt ett uterum på nästan 40 kvadrat. Så vi säkert får plats;)

Och Mirameja, igår blev det ingen whiskey för mig, men gott om vin och en god mörk rom:d

håller med du...på sånt där borde de ju minst vara ett extra stort snyggskattetillägg på minst 200% ju:eek:

bara å drömma om...nåja drängstugan får duga...de regnar inte in i alla fall:p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 470
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
143 556
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar