TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Visst är det mysigt med såna vänner, som det bara är att ta upp tråden med där man var förra gången, antingen det var förra veckan eller ett år sen.
Jag har en sån också, det är mysigt varje gång man träffas, men det blir inte så ofta som man skulle önska.

Maiagull, skönt att ha tagit ett beslut iaf, även om du blir utan fest. Är det inget man tycker verkar kul, kan man lika gärna strunta i det. Fast jag hade nog gått dit med huvudet högt och försökt ha så roligt jag nånsin kunde, bara för att visa;) Men det beror ju på vad det är för typ av fest, och vilka andra som är där.

Nu har jag fixat stall och ridit en sväng. Hoppade över broddarna idag, vi har i stort sett barmark:) Såg min tunna utanför stallet idag och längtade efter penséer. Vår!

ohhh stackar palle tappar tander.. Mirri var helt svullen i gommen nar han tappade sina framtander.. den nya var nastan hela vagen ner och babytooth ville inte komma ut.. det var en pina.. Men nu har han two fina framtander och visar dem garna nar jag ber honom.. lol. jag sager, lets check teeth och han gapar.. LOL.. eller sa har jag ngt som luktar gott och lappen kommer upp.. han ar sa lustig..men ett sweetheart.. egentligen mkt battre mentalt an madeira ar, kommer att bli en nice horsey nar han ar vuxen hoppas jag..
skall strax ut och gora kvall.. jag ar trott och har ingen lust att vara ute i kylan och morkret.. skall ha tidig kvall sjalv, och sen forsoka sova med massor av ved i spisen och forhoppningsvis ar det inte lika kallt i morgon..

KL

YEEES!!! JAG LYCKADES!! :banana: :banana: JAG HAR KÖPT EN BIIIL!!:bump:

Fick nästan det jag letade efter. Dock fick jag en årsmodell nyare och en ÄNNU starkare motor. Så nu får Kelly kokurans med 210 hästar till :D

Det blir mycket lusern det :crazy:

Grattis! Och manuell också;) Kör nu försiktigt, trots många hästar:)

Å gumman satt i lampans sken o öppna portmonän ....kronor en o kronor 2 o kronor 3 .....:laugh:

grattis o så håller vi oss där bilar ska vara o inga kärleks möten med andra fordon...:rofl:

ahaaaaaaaa.. de där med samma inställning låter oroväckande för ryttarna :laugh:

fast skulle ju var kul o se prinsessan lägga ner öronen o borra ner sig för å komma före springarens älgkliv.....men ger mig tusan på hon skulle lyckas ... de är envisa som synden de norska fullbloden..:laugh:

undrar hur länge de tog innan vi hamna i någon grantopp eller snödriva:rofl:

Jättefina bilder på goa bullar och stiliga rabarber :)

Min rabarb har fått gå ute nakenfis idag, det har ju varit så skönt väder och han är så lycklig att slippa täcket. Stallkompisen Maddis hade utsläpp idag men hade i sin feberomtöcknade förkylningshjärna glömt bort det :eek: Vilket upptäcktes av dottern och hennes kompisar (som varit här i natt) när de gick upp till stallet. De hade tänkt rida men nu fick pållarna komma ut och äta frukost i solen istället. Nåja, det gick ingen nöd på någon utom Maddis som är full av ångest för att hon missat, stackaren.

Nu fick hästarna sitt kvällshö ute i hagen i stället för i boxen så tar Eva (annan stallkompis) in dem vid åttasnåret och ger dem nattmaten då. Lite annorlunda dag men det överlever sötnosarna.

Berätta!!! Åååh, vad kul! Grattis!

Idag var det ju träff hos PL. Det var många som kom, ridhuset blev fullt!

Det var skitkul! Dock var det en mindre skogsmaskin precis bakom ridhuset så den skulle ju då min pålla låtsas vara rädd för och slog på en bockserie. Hon trodde hon skulle få av mig, ack vad hon bedrog sig!!:devil:

Sedan var det fika, även det i ridhuset. Frallan skulle hon smaka på, inget vidare, sa hon och bad om te´et. Det passade inte damen heller...Hon är en otroligt nyfiken häst och kan ogenerat gå fram till folk. Skäms? Nä, inte hon inte. Men jag skäms!!:o Hon ska hälsa på alla och gärna ha mulen i ansiktet på folk!!

Det var många som tyckte hon var fin, hade flätat hennes man och hon hade sitt träns med mycket silver på. Har tagit fina bilder som jag lägger ut här i tråden senare, vet inte hur man gör för att föra över från kameran. Måste vänta på gubben.

Två frågade om hon var till salu...nej sa jag.

Inte allt var positivt, en del red med hårda händer, det tycker jag är fel, särskilt på stångbett. Det är ju bett som man ska mjuk i handen med. Visst var pållarna lite på tårna men det hjälper inte att man använder bettet fel, då ska i stället försöka få hästen att arbeta och lyssna på ryttaren. Jaja, kul var det trots detta.

Nästa lördag är det en ny träff, längtar redan!!

S.

Nyligen hemkommen från stallet, har precis ätit middag (sjömansbiff).
Blev 2 säckar lusernpellets, 2 säckar original, 1 säck lusernhack på GG. 10% rabatt på allt idag, så jag fick 86 spänn i rabatt:banana:
1 säck havre på Citygross.
Så nu är min bank tom:(, får nya pengar på fre:banana:

Sen iväg till stallet och lämpa av all käk där.
Mocka till gubben, var en enda röra. Varken jag eller pålle är förtjust i spån. Tacka vet jag halm!
Blanda käk. La in middagsmat till alla och tog in 4 hungriga pållar.
Eftersom det verkar inte bli så kallt, får han vara utan fleecetäcket under vintertäcke. Har vintertäcke på dygnet runt nu.
Skållorna såg ännu bättre idag, så han fick vara utan ÄC-baddning.
Ska nog fixa en krok till hans mathink i morgon, han gillar inte ha den på golvet nu, när han inte får ha krubba...

Åh, en traktor:laugh:
En sån vill jag ha den dagen jag skaffar körkort. Men den dagen lär nog dröja, har inte råd att ta körkort så länge jag är arbetslös...

Vad kul det låter! Det är alltid intressant att vara med på såna träffar, och nyfiken häst ska man väl inte skämmas för;)

Gubbtjyv- tackar som frågar, jo, det känns bra, men piggt:crazy: Om han är stollig i vanliga fall kan ni bara räkna ut hur det är nu efter två veckors försiktigt skrittande.. Men nu kan vi iaf trava lite...

ahh men va skönt...alltid lite lurigt sådan där saker....ha ha ja kan tänka mig han är pigg men då är han ju okey,,,o de blir mycket ridning för matte ..:p

Lite ynklig just nu:( Nös alldeles nyss och det bara brann till i ryggen, ungefär på sista revbenet där jag blev sparkad för en vecka sen. Gjorde så ont så jag bara satt och försökte andas och undrade om ryggen gått sönder. Skit också. Nu har det lagt sig lite, men är väldigt ömt. och jag som blivit förkyld också, fler nysningar lär det ju bli. Vill inte...

Får nog bli ett varmt bad i kväll och i säng i tid.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 470
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
143 556
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar