TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

KL

först blev jag så glad att buke funkade igen! Men kom jag in då? Nä!! Troligen många som upptäckt att det funkade o så var det väl en stor anstormning......
Sur blev jag o lade mej i soffan o tog en tupplur... Inte fel det heller!
Blir så förvirrad på FB........

Hoppas att alla mår bra!!

På tal om skitväder,här är iaf hyfsat idag! Har ramlat ner lite snö men inte mer än man står ut. Igår blåste det o regnade i stort sett hela em. Ja,mina hästar får gå ut i vilket fall.....om det inte är storm o alldeles fördj...ligt. Då går de ut en stund,medan jag mockar. Lite tidigare kan de dock få komma in om det är kallt blött o regnigt.

Har mockat tre boxar så nu får jag väl ge mej ut o ta de sista två.....
Skulle tro att de små liven väntar på lunch oxå,så bara att pallra sej iväg!

Ha en bra dag,alla.

Min gubbe går oxå ute som vanligt, till 17-18tiden.
Nu har det slutat snöa här, men blåser storm i stället.

nu skall jag gora vatten men var tvungen att checka in..
ok kanske inte idavallen skall med pa ritten.. sa da har vi tant macaroni, mirameja, voffie, migsjalv, och lobell. och kanske min kompis anne som vantar fol sa hon vet inte om hon kommer eller inte..raknar inte med henne.. grodis vantar ocksa fol ...
det ar 5 tanter det.. har jag glomt bort ngn ber jag om ursakt.. men ni maste lata mig veta om ni vill komma med, oppet till alla.. jag arbetar pa budget just nu, brev kommer..
och ater ut till pallar.. som ater som de inte har sett ho forut lol.. bullarna mar bra i det har vadret, sa gor araber, men ja de har inte sa mkt har..

Wohoo, we´re back! Fast det fungerade ju hjälpligt med Facebook också, lite rörigare bara;)

Här snöar det lite, men det är plusgrader och vått så det blir ju inget, än iaf.

Har varit hos min privata sjuksköterska;) och kollat min astma, tyckte att jag kunde få ny medicin bara, men det gillades inte. Så nu har jag blåst och fått en ny medicin. Tog Bricanyl när jag var där så jag är alldeles skakig. Den tar jag ju bara i nödfall, när det känns nödvändigt, och nu skulle jag ta två doser. Men det blir nog bra, jag har nog vant mig, för jag tänker inte på att jag ibland andas tungt. Men det hörs;)

Ingen pålle idag, utom det vanliga när man har dem hemma, nu ska jag baka lite, för i kväll kommer goda grannar på besök. Han var svensk mästare i cutting för ett par år sen och hans sambo som föder upp hundar och håller på med agility. Trevligt!

hmmm kanske vore en ide med 1 buke fri dag i veckan...:laugh:

Var väldigt mycket snö i morse , hade kommit 37 cm :eek: blåste styv kuling , trevligt värre...

nåja slutade vid 10 så bara sätta igång o röja ett par timmar o under tiden kom solen fram o blåsten blev normal...

efter snöröjning o stallsysslor sadlades Springaren o glad i hågen luffsade vi iväg i snön...:laugh:

hade tänkt mig en lagom skritttur men nu hade pålle en annan uppfattning , de var ju lössnö i mängd o de anser pålle är lika med full fräs i galopp:D

så nu tänkte jag se vad husmusen lämnat kvar i kylen...

KL

ÅH......Tack gode gud!!!

Samma här. Jag fick det till ca 50 cm på vår lilla väg , där det blåser ner från en kulle.
Det slutade för några timmar sen, så det var till att skotta sig in till stallet och sen ut till gödselstacken.
Min stackars rygg! Ska åka och kolla den nästa vecka om det inte gått över. Har ont intill skulderblad och svank efter mitt ryggplask förra fredagen. Då önskar man ingen snö.

Hästarna verkar ha det bra ändå och de springer och sparkar bakut i lös-snön :)

Nu lägger jag mej i lite men du får ursäkta.Om jag vore du så skulle jag även skriva hur stor hon är samt vilken utbildningsnivå hon ligger på samt att hon tävlat mkt.Många överdriver utbildningsvivån i annonser så svart på vitt kanske lockar mer.Hoppas att du får tag i någon.Finns det ingen ridskola i närheten att sätta upp lapp i ?

Nu kan jag äntligen få svara dig ;) jag skrev ett svar men när jag skulle posta hade ju buke klappat ihop :mad: Och jag bryr mig inte ett smack om du lägger dig i :p

SÅ: Det som jag skrev i inlägget till Kat är inte annonsen. Jag vet inte om du läst annonsen här på buke men där står allt sånt som ras mm. Dock valde jag att inte skriva att hon var utbildad och tävlad t.o.m MSV Dressyr eftersom hon inte har kondis för att ridas så nu. Frågan är väl om hon någonsin kommer att komma tillbaka i den styrkan. Känns som förväntningarna på hästen blir fel om jag skriver att hon tävlat så högt. Det gäller ju liksom inte längre. Därför skrev jag att hon var välutbildad innom dressyr och att hästen gillar att jobba, så kan jag förklara resten för den som hör av sig.

Lapp till ridskolan skrev jag samtidigt som annonsen sattes ut men jag har inte hunnit dit och sätta upp den. Ska prata med ridskolechefen också när jag är där, om hon kan tipsa om någon. Jag och Kelly har ju ridit privat för henne så hon vet vad Kelly går för.

Nu har 103 läst annonsen. Noll svar :crazy:

ok jag fryser.. skottade fram dorren till veboa sa nu har jag tva pasar med ved pa tork, det blaser namligen sno in fran halen uppe vid taket... yep skall fixas pa tantcampen och forstas ar veden frusen.. men jag har torr frostfri ved ocksa..
tempen har gatt fran -3 tidigt i morse till -12 nu.. och de pratar om -20 inatt.. brr.. pallar har atit upp sin ho nu, sa skall gora vatten och sant nu sa de kan komma in snart.. plus jag vill inte vara ute och springa i kallt morker.
Jag har bestallt hohackar idag.. Madeira anvander sitt ho att cover upp sina poopar och det ar det ju inte for.. plus det blir sa mkt i karran.. jag ser pengarna ligga pa godselhogen.. och det ar onodigt.. nar babies kommer far jag val lagga lite pa golvet for henne ocksa forstas, men madeira far vanja sig vid att ata ho istallet for att shita pa det.. roligt det ar bara hon som gor sa..
jag ar fortfarande insnoad men grusvagen ar plogad.. just inte har.. far be kompis komma med 4wheel och hjalpa mig imorgon.. behover handla.. annars blir det ringa annan kompis som far handla och rida valdemar till stora vagen och hamta ica pasen lol.. nu onskar jag att jag hade en baksele..
det verkar som alla har skoj i snon, pa ett eller annat satt, herr gubbe hoppas musen lamnade en ost skalt till dig. annars far du val ta fram ngt fruset.. har ar inga moss. bortsett fran de drankta i fantas vatten container.. hon hade 3 stycken i dar haromdagen..

Hahaha! Ja varför gör vissa så? Mitt dräktiga sto gör små reden o skiter mitt i,ser ut som ett fågelbo med bruna ägg......:p Skitkul!:D
Har hon inte fattat att man äter hö o skiter på golvet i spånen,eller??

Nähä,strax intag av pållar innan de lättar o flyger iväg i blåsten,sen dax att grädda pannkakor,på sonens begäran.

nu onskar jag att jag hade en baksele..

:rofl::rofl::rofl: hihihi.......jag läste "nu önskar jag att jag hade en bakelse"

Fick verkligen inte in bakelsen i samanhanget. Men jag har nyss gluffsat i mig kaffe och semla. Det var semla nr 6 för i år och godast hitills.

Jag fryser som en hund jag med. Vi har bara -3 men det är kraftig nordanvind och den är som bekant kall.

Var annonserade du föresten Kat när du sökte medryttare? Buke, tidning, affärer, ridskola....?

Ska få upp lappen på FRK ( Ridklubben) under helgen. Ger det inget napp så lappar jag matbutikerna sen. Men vill i första hand få tag på någon av de tjejer som vill jobba hästen lite i dressyr också och inte bara skogsmull. Kelly älskar ju att bli jobbad så det vore nog kul för henne med någon som kan utmana hennes hjärna lite också.....

bakelse ar inte ett ord som anvands i detta huset!!!! inte heller tarta, kakor, gradde, marzipan etc etc.. gissa om det ar svart att ga i grocerian.. jag kryssar runt for att undvika "snaskematen" och ta mig till veggies och frukt. Och for att kunna ta sig till kassan maste man ga rakt mellan JATTESTOR godisavdelning (bade los och i pase) och chips/ostkrokavdelningen.. TTala om att ha skygglappar pa sig..
Kompis som jobbar i kassan pa coop har nu fatt uppdrag att ta ivag allt godis som jag kanske la i kassen.. Fragar om jag verkligen vill ha det?? och sager nej till mitt kop.. OK endast om det inte ar en massa folk och sant..
Bageri avdelningen gar jag aldrig till.. Kommer endast till knackebrod..
Jag har haft tva selmor i ar.. det skall bli allt.. Jag har faktiskt tappa nagra kilo och skall fortsatta med detta.. jag vill ju inte att stackars valdemar skall ga av pa mitten lol.. han behover ocksa tappa vikt.. sa nu inget mer sno, ingen kall luft, bara var kanslor i luften.. hoppas jag..

Jag annonserade overallt, buke, hastnet, www.medryttare.nu , blocket, sunnetorget (lokal stalle), lappar i butik, ridskolan etc etc.. spread the word men inget.. hoppas du har battre lycka..

IIIIIIIiiiiiik! jag har inte fått något brev/mail av dig idag Kat. Stryk inte mig från Skagern :eek:

By the way; Den här fina bilen (med ännu finare gubbar som körde :love:) har jag fått åka runt i idag

181709_10150093670811200_645741199_6367020_1200869_n.jpg

Skönt att höra att du är okey.Tack för att du frågade näee är inte okey,det är oförändrat,får kanske skylla mej själv lite som inte hållt mej i stillhet:o
Bestämt nu att det blir både sjukgymnastik o arbetsterapi,vem sjutton har tid med sånt!!:crazy:

Här har inte snöat på flera timmar men blåsten håller i sig.Jag fick masa mig ut för att kolla om min väg går att ta sig fram på i morgon bitti och till min förvåning var det endast någon enstaka stor snödriva annars var vägen helt bar.Så mycket snö har det inte kommit men den har yrat omkring.

Jag tyckte det var skönt att slippa ge mig ut på vägarna idag men min mor,78 år,hade gett sig iväg de två milen till stan i snörök och på glashala vägar.Det var visst extrapris på fläsk(?) i någon affär:crazy:

Idag verkar mina hästar faktiskt ha uppskattat att ha en lösdrift att gå in i:),båda stog där och vilade på foten när jag tittade till dom.Så nu fick de mat inomhus.

Gubbtjyv,:banana::banana:till dig!Du är fantastisk,kan se det positiva i mesta verkar det!Låter som det har varit aaaningen jobbigt med så mycket snö men ändå kommer du iväg på en härlig ridtur!Bra gjort:)!

Är helt med,hoppas att du får ngt svar på annonsen.
Joo visst sjutton kan hon komma tillbaka ,är ju inte länge sen hon blev av med sin odräglige unge,ge det tid bara.

Sjukgymnastik och arbetsterapi:eek:!Det här låter allvarligt,du gick alltså till läkare i allafall?

Jag håller min handled i schack med alvedon och hoppas på det bästa,till och från känns den inte alls ok:(.

Joo visst sjutton kan hon komma tillbaka ,är ju inte länge sen hon blev av med sin odräglige unge,ge det tid bara.

Aha!Nu förstår jag:)!Fattade först inte vad du pratade om,trodde det handlade om en medryttare som Voff skaffat och som jag hade missat:rofl:

Vad är det som händer här?Skador lite varstans i gänget nu:(.Svårt att klara sig när ryggen är ond,hoppas du får hjälp och ordning på den.

Mmm tog mitt förnuft till fånga och sökte läkare,som jag trodde inga frakturer men en jä... massa ligamentskador i fingrar,armbåge och axel.och så en blödning i hmm rumpmuskeln:o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 471
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
143 556
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Valet i USA
  • Kalla hamburgare