TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

KL

Här är det -1 och snöar, igen.
Har inget att göra idag. Jobbcoachen avbokade tiden jag hade idag...
Så det blir det vanliga att åka till stallet. Mock, fixa käk och vatten. Ta in gubben. Borsta av och badda "skållorna" med ÄC. Igår såg de redan bättre ut, mindre och inte lika kliiga:banana:
Så jag avvaktar med att ta ut vet.
2 av mina stallisar är veterinärer (även om de inte jobbar med häst), tycker att jag ska avvakta och badda med ÄC. Så jag går på deras råd.
Är ju dyrt att ta ut vet i onödan, om det inte behövs. Är arbetslös, så jag har inte så mkt slantar...
Ge hans Butta i munnen och släppa ut igen.

kl.
jaha nu skall mina hastar bli passagare... efter 2 ar av tjafs och 14000 senare far jag nu pass fran SH istallet for 1000 styck. Och det blir samma for folet nar det kommer.. Svenska arab registret har stangt, man kan inte fa dem registrerade som araber i sverige.. vilket strul det blev..
Sa nu samlar jag papper igen. kanske tar tid men har ju vantat i tva ar sa ett par manader till gor inget.
Solen skiner pallar ar ute och jag tittar pa hohogen.. Har faktiskt fatt in 5 balar.. woohoo bara resten kvar.. Valdemar var helt salig nar han gick ut.. stannade i hogen och dar trodde han att han skulle vara parkerad.. lol. Han kan ata den. Var latt sur nar jag chooade ut honom i hagen..
mirri skall fa en god ryktning senare.. han faller.. madeira ar ju i pyjamas nattetid sa hon har bara lite har.. de stora, ja som bild visade, de ar lurviga men har inte borjat tappa mkt annu..de kanske vet att det inte ar var annu.. grrr jag ar helt redo for porlande backar over gardsplan och snodroppar i dikena..
ha en bra dag

Ang #1275 med länkar (om ni inte har tid och lust att sitta och vänta - det ÄR verkligen segt ibland!).
Det var intron till:
- Follyfoot
- Deckare UPA
- Alias Smith and Jones
Nostalgi för oss som är födda på 60-talet....... :)

ÅHHHH! Follyfoot! Jag vet inte hur många gånger jag har läst böckerna! :love:

Jag kände inte igen något av det. Jag vet inte om det beror på att jag inte är svensk eller att TV aldrig har varit mitt intresse.
Jag är ju fött 60 så jag borde ju vara rätt ålder. Vi hade även svensk TV, men det var mest min mamma som kollade. Jag har inte haft TV själv efter jag flyttade hemifrån.
Har jag missad något viktigt?:D

Alias Smith and Jones är den enda jag känner igen :D Kanske inte tittade så mycket på tv när jag var yngre. Kommer inte ihåg riktigt.

Jag har bytt andvändar namn då ensammamma inte kändes riktigt som mig om ni undrar vem jag är nu ;)

Ni får ha en bra dag och kväll. Jag får ta tag i livet före jobbet nu om jag ska hinna med allt :grin:

God middag! Här är strålande solsken och på nollan!

Ponnytant, jag kände inte igen tvåan, men de andra:)

Ensammamma/carre (såg nyss) - jag har alldeles för nära, lätt att kvista dit efter jobbt, särskilt nu när de har öppet till 20.00:)

Skriver mest för att ha koll på hur långt jag har läst, har egentligen inte så mycket att säga:)

Ha en bra dag!

KL

Här är det vacker sol och klarblå himmel, snön gnistrar som kristaller och ute andas det frid.... här sitter jag åååå..........................................................

får fasiken inte fingrarna å göra lite vettigt skolarbete.....:o

Blä.....

å inte kan jag dra iväg på en Kameltur heller eftersom maken är borta å jag är alldeles ensam hemma med vovvarna .... dvs även sötlöken långnos som jag är "mommo" till....:laugh:

så, då vet ni.... Cizma är lat:devil:

Ha det gott allihopa.... kommer tbx senare,,,,

Ja slantarna har en förmåga att rinna iväg,huh får väl se hur det blir på scandinavium,brukar plocka till där av ngn konstig anledning:o

Samma strul med pass för min ena häst. Har försökt oräkneliga gånger i 14 års!!!!! tid att få henne registread i arab.

Säger bara en sak nu.:devil:arab:p

tant alg, ring till SH www.svehast.se, de sa att de kan bli speciellt registrerade om du har registrationspapper etc.. som araber.. som da ar giltligt overallt.. plus pass och sant..
och nu har jag varit pa phone med carolyn och vi skall lamna hastarna som registrerade i usa, men de far svenskt pass, genom att jag ar medlem i usa... och hastarna ar pa "besok" i sverige.. haha, vilken circus..
ok tillbaka till hobalarna... har ungefar 50 kvar tror jag.. toots

Dottern brukar vara glad och tacksam om jag mockar och ordnar åt hennes ponny de dagar hon har det körigt. Men det är inte alltid hon är så nöjd med själva stilen på utförandet. Hon vill alltså påskina att hennes och min häst har totalt olika prioriteringar här i livet, därför satte hon upp det här lilla klargörande anslaget på vår kyl igår. :grin:

P1000081a.jpg

Listan till vänster kunde vara skriven av mig :o Men nu saknades det några punkter.....

Japp då har jag bestämt mig att ta in en medis till Kelly. Jag känner att hon faktiskt behöver gå mer än vad hon gör och jag vet att hon verkligen vill gå mer också. Hon gillar ju verkligen att bli riden. Så nu har jag startat jakten. Jag har ingen som helst förhoppning om att hitta någon här tyvärr :cry:

Här är billigt att ha häst och vi har en riktigt bra och fin ridskola. De som vill ha mycket häst har egen och de som bara vill rida har så bra möjligheter på ridskolan.

Sen är det ju inte bara att hitta någon som vill, den ska ju passa Kelly också.

Näpp...nu blir det stallet för pyssel och insläpp!

*kl*
I dag har jag slutat tidigt (eller, ja jag jobbade ett tidigare pass) o tog en tur med dottern på mammaponnyn och jag hade 1½ åringen vid hand. Gick längs med stora vägen - det var lite läskigt.... Bussar o lastbilar är :devil: farligt!
Själva vägen upp till ridskolan är liten o smal, men inte så trafikerad och där går det jättebra! Bilarna kommer väldigt nära men hon bryr sig inte ett dugg!:bow:
Vi gick in i ridhuset, men under de 5 minuter vi var där o kollade läget bara så kom det in 3 hästar och då var det dax att gå ut. Spexet blev lite stissig när de andra kom in och mamma försvann i bortre änden. Inte stressad, men hon hade nog gärna släppt loss o galopperat runt och bockat lite ibland de andra hästarna.... inte riktigt läge för det :D

Gott när hästarna sköter sig som de ska :bow:

tant macaroni, later som dotter ar petig till overdrift, men kanske man kan vara det med en hasta endast..
ok jag ar petig ocksa till en viss punkt.. som sopa pellets/stro ivag ifran dorren. mer for att jag inte har nagra trosklar (annu), och ar snal.. har inte rad att waste the bedding..
Gillar Leos kommentar dock haha, det kunde vara Valdemar.. som forstas stannade vid ho hogen pa vagen in.. ja jag har fortfarande ne massa balar kvar men ryggen sa stop.. sa nu ligger de under presenning av sorts.. far fortsatta imorgon...

Haha, min pålle hade nog också varit nöjd med vänstra listan, möjligen med tillägg - glöm inte morötter!

Klurig dotter;)

Yrrol - vilken duktig liten pålle:)

75 stycken har tydligen läst min annons men ingen har hört av sig för mer info.:crazy:

och du ar forvanad?? jag satte ut annons ocksa for stallhjalp mot betalning och inte en person ringde.. sen medryttare och den enda som ringde ville ha betalt for ridningen PLUS att hasten skulle vara sadlad och klar nar hon kom...
jag har aven satt upp lappar pa ridskolan men inget intresse.. det ar hopplost att hitta ngn tyvarr.. sen i storstaderna finns det hur manga som helst.. dock inte alla ar kanske lampade.. du far bara ha talamod och tillslut kommer det nog ngn..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 471
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
143 556
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30