TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Nej jag är inte förvånad men det jag erbjuder borde ju ändå vara lockande för någon?

- Jag har en välutbildad, toppstammad häst som anses "fin" av populär ras.

-Stallet ligger mycket nära och lättillgängligt från centrum. Gångavstånd i princip.

-Bussen stannar 150 m bort.

-Belyst paddock

-Superfina ridvägar

-Ridkompisar

-Gratis

-Frivilligt att ta hit tränare och suga i sig av min häst kunskaper (finns inte många på den utbildningsnivån här och garanterat ingen på ridskolan)

Man slipper t.o.m in och utsläppen. De gör jag själv. Bara rida, borsta, mocka och blanda mat 1-2 ggr i veckan.

(nu är det 89 som läst.....varför läser man om man inte är intresserad? Skrev t.o.m i överskriften var stallet låg för att folk inte skulle behöva lägga ner tid i onödan på en annons de inte kunde svara på för att de bodde för långt bort..)

Senast ändrad av en moderator:

Du skojar????!!!! Ringde det en "medryttare" som ville ha betalt för att rida? Och få hästen färdigsadlad? Jisses är folk helt galna????:confused:

Nu lägger jag mej i lite men du får ursäkta.Om jag vore du så skulle jag även skriva hur stor hon är samt vilken utbildningsnivå hon ligger på samt att hon tävlat mkt.Många överdriver utbildningsvivån i annonser så svart på vitt kanske lockar mer.Hoppas att du får tag i någon.Finns det ingen ridskola i närheten att sätta upp lapp i ?

kl
Ja,så var man här igen då:).Lungt och skönt här,jag blir lite förvirrad på fb,vem som ser vad och så.

Har varit ute med hunden,blåsten och snön verkar tillta.

Återigen tillbaka på ruta ett vad gäller ridningen,har inte blivit något sedan i söndags och som det känns nu kommer det inte att bli något i helgen heller.

Min operation i måndags gick som den skulle,lång väntan innan för jag kom med Ronden till sjukhuset flera timmar innan men själva ingreppet med iordningställande av mig tog väl bara en halvtimme.Och jag fick en lugnande tablett som jag ville.

Vet inte om det är lite efterdyningar av den eller bara värken i handen som gjort att jag varit helt utslagen(mer än vanligt,alltså;))efter jobbet.Har slocknat före åtta flera dagar i rad.

KL

Här är det snöstorm, snöat hela dagen igår + natten:(
Gammelman mår bra. Sedan klippningen har han blivit piggare, syns i boxen... Igår hade han vält ena vattenhinken, så jag fick skotta ut en massa blöt spån. Rört runt allt, så det var en enda röra av skit, pink och spån.
Kommer direkt när jag ropar på honom i hagen, gnäggar:love: Igår när jag skulle ta in honom (hade insläpp), kom han i full fart upp till grinden, brukar annars bara lunka:laugh:
Märks på honom att det kryper i skinnet, och vill JOBBA! Vågar inte ge mig ut på promenad innan han får broddskor bak, vill inte han ska vurpa igen.
Ska ringa hovis i kväll, få se om han kan komma i helgen.
Börjar bli slut i foderförrådet mitt. Ska åka och handla i morgon på Cityg och GG. GG har 10% på allt nu 10-12 februari, så det gäller att passa på.

Idag blir det vanliga: Åka till stallet. Mocka och fixa käk och vatten. Ta in, borsta av. Badda skållor som verkar ha lugnat ner sig nu.

Tjohoo :D

Så kan man skjuta upp städningen ett par timmar :)

Mirameja: Skönt att operationen gick fint, och hoppas det det läker som det ska.

SKAGERN!!!!

Brev ar pa vag ut.. jag vill ha svar denna gang. Om ni inte svarar far jag bara ta bort er fran listan sedan jag inte vet vad ni vill ha och sant..
Pa listan har jag:
Tant Macaroni, Voffie, Mirameja,Idavallen (tror jag agobrahavana???) men Lobell fattas. send mig din email sa du kan fa breven med info om du vill komma.
Alltsa, de som jag inte hor tillbaka fran raknar jag med inte vill/kan komma. OM ngn annan vill komma snalla meddela mig.. Jag kan inte lasa era tankar om era planer..
Jag har varit i kontakt med de flesta gardarna och allt verkar fungera. Sa skriv tillbaka, lat mig veta vad som sker..

agobrahavanna är jag:).Är du verkligen säker på att idavallen ska med?Tror inte jag hört det förut i allafall.

Om det är brev 2 du menar, så har jag redan fått det.
Sista dan för att bestämma sig är 1 april, eller är det tidigare?

jag maste saga, fb ar bra, men det blev rorigt for allt var ju postat flera ganger.. dock roligt att ha gruppen dar med.. for mig sjalv for jag kan posta photos dar utan att ga knasig.. lol..men jag skall val lara mig har pa buke ocksa..
upptackte precis jag saknar en massa photos. tror de sitter pa ett stick fran gamla computern. sa det blir att hitta stick och forsoka pa den har putern.. livet har blvit alldeles for tekniskt..

pa palle fronten. ja det har snoat in i stallet da jag inte kan stanga dorren. de star annu inne men skall val ta ut dem sa de far springa av sig lite. det snoar fortfarande och ar ganska blasigt ocksa.. men de kan ju inte vara inne for flera dagar.. vad gor ni nar vadret ar sa har?? slapper ut for en liten stund eller vad?? tempen har droppat ner till -8 ocksa.. hoppas det inte skall bli kallt igen, jag har haft nog med det har.
ha en bra dag alla..

ok da ar du med.. jag tittade pa orginal no 2 och sag dig inte dar.. skall lagga till dig da pa brev 3. kanske dumt att ha nummer pa breven men da vet man var man ar i alla fall..lol..
sista datum ar fortfarande 1 april, bade for bestallning av vaskor (om sa onskas) och anmalan till ritten.. ingen andring for det..

Mina är ute som vanligt. De verkar inte bry sig alls. Ger lite extra hö bara.
Blir de blöta så slänger jag på täcke, och tar in nån timme tidigare bara.

KL
Här är det riktigt skit väder idag :cry:
Man tappar sugen att göra något, skulle kunna tänka mig att bädda ner mig i soffan hela dagen. Men är väll tvungen att åka och jobba sen :grin:

Skönt att det fungerar här igen så man har lite och läsa :D Då behöver jag ju inte ta tag i allt här hemma då tidan inte räcker till det :angel:

Usch varför ska det blåsa så,sitter och drar mej för att skotta fram bilen och åka till stallet:mad:
Misstänker att det står 3 hästar som vill in,japp de vill inte vara ute i sånt här väder

Jaaa, Buke lever...:D

Jaja, det var ju då för väl.... Idag ska jag försöka färdigställa min uppsats, det är redigt myggfritt ute men El Camelo njuter ny stor boll i hagen:D

Kul att vi nu har 2 samlingspunkter... då kan vi träffas ännu mera=)

Kram å hej på en stund...

Vet inget om araber men fjordhästarna?Har de problem med detta väder?Är väl anpassade till sådant här med sin tjocka päls.

Såg ett foto på en fux med stjärn i sällskap med en shettis.Var det El Camelo?Så fin,så fin!

Känner inte av något i op.området,ser bra ut runt omkring vad jag kan se(plåstret sitter ju kvar).Stygnen ska försvinna av sig själva sas det.Så jo,det är nog helt ok där:)!

Hur har det gått för dig?Du fick ju en del skador vid fallet,är det bättre nu?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 471
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
143 556
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar