TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Åhhhhhhh, tack o lov att vi är tillbaka i cybervärlden :bump::bow::banana: Var tvungen att kolla i morse innan vi for till Falun men då var det fortfarande kaputt.

Ja herre gud vilket väder vi fick, 4 dm snö och hård blåst :eek: Kan ju lätt säja att det var inte kul alls i morse när vi drog i väg. Snödrev och moddigt som bara den. Det var riktigt otäckt emellanåt men vi kom dit och hem helskinnade.

Har varit nere vid hästarna och värmt undan lite istappar under magen på dom. I går kväll var dom lite oroliga i snöovädret, nåt skällde uppe i branten bakom lagården och jag tror det var en räv. Det gillade inte damerna alls.

Skönt är det att vi är tillbaka på banan iaf :D Får läsa i kapp under kvällen.

pinto, det sucks.. big time.. och var radd om din rumpmuscle, det ar ju den som ger mig shit har.. och har gjort for 3 ar.. ibland har jag sa ont jag ar tvungen att ta fram mina extra ben.. my ft trainer sager ror dig men ta det lugnt.. och rakna med minst 6 manader for heaning..

mirameja, erhmm ok jag glomde bort vad jag skulle aga.. men nu ar det natt har pa torpet.. jag ar helt slut..

sa , natti natti till yalls..

Tror det blivit lite mismatch :laugh: Jag är inte med på Skagern, tyvärr:cry: Hade varit jättekul, men som ensam ekonom är inte månadskiften ens möjliga att vara borta, vad dom gör om jag "trillar av pinn" är dock inte mitt problem:p

hade tänkt mig en lagom skritttur men nu hade pålle en annan uppfattning , de var ju lössnö i mängd o de anser pålle är lika med full fräs i galopp:D

Min prinsessa och din Ädle springare skulle älska (och peppa) varandra, de har samma inställning:rofl:

KL

Snöväder kan ställa till problem för vissa, min snart ex sambo, skulle iväg i morse från gården. Han var inte riktigt mottaglig för hjälp och instruktioner så eftersom jag hade besökare från Holland som kom på morgonen så åkte jag till jobbet. Honom tog det två timmar att komma från gårdsplanen:crazy:

Och från 1.a April har jag en lägenhet så jag kommer inom 1,5 månad vara fri :banana:

Visserligen blir det 1 mil till stallet men söker ju ett hus eller gård så att jag kan bo med min häst, och kanske fler:p (hästar alltså, karlar göre sig icke besvär :laugh:)

Grattis! :bump:

Jag är rätt så nöjd med nuvarande sambo :p,
men har varit i samma sits för länge sen.

Skönt att bo själv istället för nån man inte trivs med.
Hoppas du hittar ett bra ställe senare. Får vallacker bo där, eller gäller det alla karlar? :)

Har ju oxå varit där.....
Började för länge sedan att,lite försiktigt, släppa in en valack...dock var inte han speciellt försiktig,trampade in med buller o bång:D
Det tog lååååång tid, men nu har jag ju tom en hingst!!!!:angel:
Ja,de är ju fyrbenta såklart!!

Kallt, kallt,idag !!:mad:
Hoppas jag satte på elen till vattnet igår kväll....!
Annars får jag en otrevlig överraskning när jag kommer ut i stallet om en stund!

Ha en bra dag!

Godmorgon flickor och pojke :laugh:

-22 grader i Färgelanda. Vi har fortfarande en halt pålla i stallet med utegångsförbud så de övriga tre fick stå kvar inne i morse och hålla henne sällskap. De får komma ut vid tiotiden. De behövs dessuton i stallet lite extra så vattnet inte fryser. Så istället för utsläpp fick jag stallpyssla för fyra.

Nu är stallet gjort för dagen i alla fall och nu väntar en go frukost. Sen bär det av på biljakt! Har hittat en mycket lovande i Kungsbacka som firman LOVAT att hålla till jag kommer. Måtte :devil: ta firman om vi möter denna bil också i grindhålet.

IKEA ska förhoppningsvis också hinnas med. Ska inhandla golv till vardagsrummet som ska totalrenoveras samt ett nytt soffbord (om bilden i katalogen gör det rättvist)

Present till en av mina bästa väninor ska också handlas. Hon fyller år och dit ska vi i kväll på whiskeymarinerad nötstek som ska grillas ute i Webergrillen. Det blir nog ett glas rött eller fler dessutom :d

Känns som om det kan bli en dyyyyr dag idag, men kul :angel:

Hoppas nu att bilen är vad ni har förväntat er.
Här runt Götet var det -12 grader när jag släppt ut pållarna strax efter kl 7.00

*kl*
I dag fyllde stora dottern 12 år och hon fick nu Destiny som "sin" ponny. :D
Ja, jag får väl stå kvar som ägare, men nu har hon en egen ponny som jag kanske kan få låna ibland.... undrar om man kan byta mockning mot att låna ponnyn? Vi får väl köra lite förhandlingar :p
Men.... då har ju inte jag någon att rida... betyder det att jag måste köpa mig en egen pålle nu då? hmmmmm..... Ja, jag har ju 1½ åringen - dock ikke ridbar på ett tag :rofl:

Klart du får köpa häst! Annars kan ni ju inte rida tillsammans!

Voff Nu måste det lyckas att köpa bil! Jag håller tummarna.

Idavallen Tråkigt när förhållande spricker. 1,5månad kan vara lång tid, men man kan se slutet ju.
Jag har själv varit där, men det är många år sen.

Fantastiskt att ni har ungefär lika kallt som vi. Vi har -14 och gnistrande vackert ute.

Oj vilken lycklig dotter det måste vara! Jag väntar på att 4-åringen ska vilja ha en hund så att jag får köpa oss en. ;) Jag har redan bestämt att det blir en svart mellanpudel... :D

Annars är allt som vanligt hör. Jag borde baka inför alla kalas som drar igång nästa söndag. Jag bakar ungefär en gång per år och så får det räcka så länge det räcker. Det brukar bli fram till påsk ungefär. Sen har jag inte tid att baka på sommaren. Men jag borde fara och rida idag också. I det här vädret!!!

Annars är jag och sambon lätt oense om kvällen. Han ska gå på en femtioårsfest och jag både vill och inte vill följa. Det är hans gamla gäng där mitt ex också håller till. Exet har hållit oss från många fester tidigare och jag borde gå på den här bara för att. Problemet är att jag kommer att känna kanske tre pers litegrann utöver sambon som kommer att prata bilar med i stort sett alla hela kvällen. Så jag kommer antagligen att sitta och längta hem i flera timmar. Så jag skulle helst vilja vara hemma. Men vi gör så himla lite tillsammans så det skulle vara kul att få klä upp sig men det är fel fest. Sen så viktväktar jag och smörgåstårta och en massa vin är svårt att räkna in. Plus att det blir smörgåstårta hos svärmor imorgon. Hur tycker ni att jag ska göra?

morrmorr till yalls. maiagull, stanna hemma om du inte kan saga nej till vin och tarta i kvall.. later som tarta med svarmor ar mkt trevligare.. och da kan du ata enbit utan att kanna dig syndig.. Plus hon formodligen forstar battre an en massa karlar ...
sen kan du forstas ga dit i kvall och kla dig till the 9s och lata x se vad han missade ut pa.. och vara en riktig butterfly.. jag skulle stanna hemma men sa ar jag ingen partypingla..

har ar det -18 och sol och hastar mumsar, kommer snart ut.. jag skall nog ut med valdemar en stund..men maste mocka och skotta. tar mig inte for langt dock, rally i skogarna meninte just har..
massor av folk i sunne och sant.. pa vagarna.. folk som skall runt..
cho, hoppas ditt vatten inte ger dig surprise.. och hoppy birfday till yroll dotter.. Nu far hon namntavla med dotters namn pa??
idavallen, saklart jag visste du inte skulle vara med pa ritten.. men du kommer val till tantcampen? lobell skall val aka med dig?? och grodis?? eller ar jag ute och cyklar igen??

nu har jag klamt i mig frukost och kaffee sa ut igen i snon som racker upp over stovelskaften.. jag vill ha var nu.. dangit..ha en bra solig dag alla

KL

Här är det -7,5 och sol:banana:

Har insläpp, igen... Insläpp i morgon med. Så jag ska iväg till stallet lite senare, runt 15tiden.

Storshoppa hästkäk står på schemat idag, blev inget igår pga vädret.
Funderar ff hur jag ska göra. Fortsätta med granngården avel, gå över till groov125 eller någon annan kraftpellets?:confused:
Pålle är smal, över rygg och i flankerna. Över revben och mage normalhull. De senaste 2 dagarna har han börjat äta bättre av sitt hösilage:banana:, får 10 kg nu om dagen + 1½kg lusern, ½ kg avel, 10 dl betfor torrvikt, 10-15 dl havre, 1 dl linfrö.

Skållorna såg bättre ut igår, inte fått några nya. Fortsätter att badda med ÄC.
Avvaktar med hovis, nu är det inte så halt längre. Iaf inte i hans hage och till och från hagen.

-6 och blå himmel och sol! Kanonfint mot den nya kritvita snön :)
Sambon får byta arbetspass. Är alltid sol och fint när han jobbar och på hans lediga helger regnar eller snöar det.

Idag vet jag inte vad som händer. Kanske en liten ridtur ensam beroende på hur ryggen mår.
Eller så tar jag en liten promenad. Huvudsaken är att det blir med hästsällskap.

Du måste väl komma över din ex!
Det är inte så dåligt att inte känna så många, det är trevligt att träffa nya folk.
Klä upp dig, ta till fest, prata bil eller vad du vill, ha roligt!
Man ska inte sitta ensam hemma när man är bjuden på fest!
Go girl!

Nu är jag på väg ut för en liten ridtur efter en seg förmiddag, mestadels i sängen. Vi hade en trevlig kväll med grannarna, men den blev sen/tidig, tror jag var i säng halvfem i morse:crazy: Och så har jag blivit förkyld:(

Men här är strålande solsken oc ett par minusgrader, så nu måste jag ut och få lite ljus!

nu finns det nya bilder pa mina pallar pa pallgruppen pa fb... om ngn ar intresserad

Jag har kommit över mitt ex för länge sen, tyvärr så funkar han inte riktigt så... Det är en långsint rackare och han snackat mycket skit om mig bland sina kompisar i flera år. Nu är det det gänget som ska träffas... Men jag har valt att inte fara, min magkänsla säger mig att jag har roligast om jag struntar i det.

Jag har åkt skoter i tre timmar idag och jag fryser än. Jag måste köpa varmare skor till att börja med. Men det är kul. :D

Dagen började isande kallt med -18 grader, burrr. Klev upp ganska tidigt för igår kväll krånglade vattentunnan vid pållarna så det var is på vattnet när jag var ner och nattade dom. Slängde mej i duschen och virade en handduk runt håret när jag gick ut till flickorna så det inte skulle frysa och se det gjorde det inte men däremot frös hela örona till is :eek:

Vattnet var iaf inte fryset utan lagom fisljummet alldeles som det ska vara. Det var väl antagligen jag som ryckt i kabeln när jag skottade snö där nere på kvällskvisten.

Har haft besök av min allra bästa barndomsvän med familj i dag, det är inte ofta vi ses men jag räknar henne ff som min allra bästa vän. Varje gång vi ses eller talar i telefon så är det som om vi nyss träffade varandra och då kan det ha gått månader sen, vi bara fortsätter där vi sist va på nå vis.

Nu har jag just kommit in från lite hästmys och pyssel i solskenet. Det är helt underbart väder i dag! Såg att Ina håller på att tappa 2 framtänder i underkäken, lilla hjärtat. Inte undra på att hon är stingslig och lite sur.

Sitter och kollar på skidåkning en stund innan lilla älskade Melvin kommer hit. Han ska sova här i natt så i kväll blir det lördagsmys med gullungen :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 471
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
143 556
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar