TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Låter som att du haft en myspys tur på hästryggen :D Lycka till i morron!

Tack,tack:)!Och själv hade du varit på långritt såg jag,vad innebär det?Flera mil antagligen.Är ni helt solo ute i bushen eller stöter ni på andra som rider i dina trakter?Stannar du för fikapaus?Gärna detaljerad beskrivning av turerna,jag gillar att läsa om andras upplevelser.

Tack för "lycka till"!Ska nog gå bra,den här gången tänker jag be om lugnande direkt,det gjorde jag inte när den sattes in med följd att jag höll på att tuppa av när jag hörde kirurgen beskriva vad han höll på med:D.Minns inte hur det kändes efteråt sist för då var det så mycket annat på gång men antar att jag blir lite stel bara.Har iallafall bokat Ronden dit och får skjuts av särbon hem:),han jobbar ju på sjukhuset(rörmokare).

tja de varierar men vi är alltid ensamma nästan för de som finns här omkring har mindre hästar och vill inte rida of trail o lika länge.

vi brukar börja på någon skogsväg , för att sedan braka ut i skogen o leta nya stigar o vyer . växlar med att rida på en gammal nedlagd banvall , som går en massa mil , kan nästan ta mig halvvägs till stockholm på den .

Är vi på banvallen så om Springaren är på humör brukar vi ligga o rulla på i de tempo han väljer .

har ibland termos med kaffe med o tar en fika på något fint ställe , men Springaren har inte så långt tålamod :laugh: så de blir inga långa fikapauser ...

oftast är vi ute mellan 2-4 timmar beroende på i vilket tempo vi kör ..brukar bbli ett par sådana turer i veckan o däremellan nöjer vi oss med 1 timmes turer .

rider i snitt 25 dagar av 35 ,,,de dagar jag inte rider jobbar jag:laugh:

märkvärdigare än så är de inte ...men en dag utan vara ute med hästar i någon form , är en om inte förlorad dag så en ovanlig dag...:laugh:

och det sa du aldrig.. sarbo ar rormokare!!!!!! ar han till rent? jag behover ju en kran pa utsidan av huset sooooo badly.. ar trott pa att dra slang in i koket varje gang jag skall vattna.. Om jag betalar honom, kan han tanka sig att satta in en hotwater/coldwater pipe och den skall ocksa ha "backsug" i sig...

Sa kan han fa vara med pa tantcampen ocksa hahaha..

Jag ar allvarlig dock, har ringt massor men ingen har tid.. har materialet har.. bara att goras.. och yours truly ar mkt, men rormokare ar jag inte..

kl
Idag var det en sådan dag jag åkte på enbart stalltjänst men var ju bara tvungen att passa på att ta lite kort på dottern o pållarna.
Dotterns ponny,blivit 17 år nu.
DSC02366.jpg

DSC02371.jpg

Fortsättning,börjat sätta igång unghästen efter en lång vila.
DSC02382.jpg

DSC02410.jpg

Sen ett dåligt kort på min lilla busa,hade mörknat när det var hennes tur.
DSC02417.jpg

Du,jag har en diskbänk i groventren som han inte har kopplat in än och den har stått där i ett par år nu:),har inte hjärta att tjata på honom när han väl är ledig.Men jag ska så klart fråga honom,han brukar vara hjälpsam:love:.

Dom är fina alla tre men färgen på unghästen är ju bara så härlig!Vad kallas den(färgen alltså:))

ha ha de där var riktigt bra sagt :banana: klurat ut de själv eller ??

Njae, det var därför det var citationstecken;) Tror att Robban Broberg bl a har använt uttrycket i nån låt.

Ja, vi har ganska snöfritt här nu. Skönt. I kväll regnar det, bra, då försvinner det snabbare:)

Dottern har ridit en sväng idag, dä var den rackaren lugn som en filbunke:crazy: Måste ha varit blåsten och vårkänslorna som svallade över igår:mad:

I morgon är det återbesök, håll tummarna!

Den kallas för det tråkiga dvs gul-brun:crazy:
Det är dotterns ponny som är mamma.

Det är redan ganska bra, inte ens blåmärke. Det träffade ju precis mellan höft och revben, och där är bara "lilla" valken, inga ben, inga muskler, sån tur har jag nog haft:)

Däremot fick sonen precis reda på, via Fb eller nåt, att en klasskompis dött:eek: Tydligen nyss fått reda på att han hade diabetes, enda jag vet, får kanske mer info i morgon. Fy fan, 19-åringar ska inte bara gå och dö:cry: De ska ta studenten, få jobb, flytta hemifrån...

Det är redan ganska bra, inte ens blåmärke. Det träffade ju precis mellan höft och revben, och där är bara "lilla" valken, inga ben, inga muskler, sån tur har jag nog haft:)

Däremot fick sonen precis reda på, via Fb eller nåt, att en klasskompis dött:eek: Tydligen nyss fått reda på att han hade diabetes, enda jag vet, får kanske mer info i morgon. Fy fan, 19-åringar ska inte bara gå och dö:cry: De ska ta studenten, få jobb, flytta hemifrån...

Det där kan jag hålla med om. Barn/ungdomar ska leva, de ska få upptäcka världen. Det är så grymt :cry:

KL,tar första bästa......!

Oj oj vad mkt som händer,både tråkigheter o roligheter!

Har nu suttit o läst ikapp efter mina jobbarnätter,är ledig idag men imorg är det dax igen...! Som vanligt glömmer jag det jag tänkt att jag ska svara på,men men.
Tycker ni är såååå duktiga,alla! Rider,kör o hoppar,kör NH övningar,pysslar o donar! Själv gör jag inte ett smack....:crazy: Ja förutom att mocka,väga foder o kolla igenom hästar då förstås.

Hade hovis här i tisdags o alla skötte sej finfint och nu är alla fina om fötterna.

Haft vattenfall ifrån hagarna (de ligger väldigt högt) i två dagar,så det porlat här på gården,men nu ska det ju bli kallt igen......Ja bara det får tina bort lite mer så man slipper värsta isgatan!

Nä,sängen verkar lockande.......trött,trött! Får återkomma när jag har något att berätta,just nu består livet av jobb,mockning o sova!

Pinto,blir så glad varje gång jag ser din "gul-bruna"!:love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 473
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
143 556
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar