TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

låter klokt :laugh: är väl inte längden på ridturen som är viktigast i de just nu...bättre 10 minuter än inga alls ju...

du rapporterar väl efteråt va:laugh:

Javisst var det Tajger du läste om. och om mig också :) Jag visste faktiskt inte om att vi skulle vara med i den tidningen också, så det var en kul överraskning.

såg att du skrev att Prinsen flyttat till Rimbo...då är han i närheten av oss.:laugh: kanske ska leta reda på han å hästnappa han :angel:

haha, ja gör det Gubben! Så kan du köra hem honom till mig igen. ;)

Det borde du veta vid det här laget att varje steg som tas till häst på det här stället rapporteras ingående:)!

Du också?Vad kul:)!Du tar väl med ett exemplar till campen så vi får se?Eller flera så kan vi köpa!

:laugh:nu blev de värre ju vi kanske kan ha delad vårdnad :laugh:

förstår du saknar de lilla livet..de är charmiga de där.

får se om jag hör var han är ........sådana däär finingar brukar de talas om

nu ar tva boxar rena och fyllda med 1000 krona varde av halmpellets.. skall val racka en vecka eller tva hoppas jag..
pojkerna kan inte komma i morgon sa jag far borja pa en av inneboxarna sjalv, jaja, nog att racka en vecka..

pa onsdag kommer ho igen.. hoppas de inte lagger det utanfor igen, jag skall vara hemma och vara slavdrivare tror jag..

har lite nya bulle bilder men som vanligt vet jag inte hur man postar..

annars inget nytt. mar illa, at resten av ground beef idag och tydligen klarar jag inte det.. far val aka och kopa mer salladstuff i morgon.. nu skall jag see herrn Blunder... vissa svarar juinte pa pheletonen... nattis yalls

Ja, det var ju ett tag sen de var här och intervjuade mig. Han tog några bilder också, men de kom inte med.

mona3kopia.jpg

Ja du gubbtjyv, han får inte mycket kraftfoder, en näve müsli och en halvliter havrefri Åsebro cool och lite betfor. Men han har ju rätt mycket energi i sig själv:crazy:

Nu är det dottern som tar hand om honom i morgon, och sen är det återbesök på måndag.

Hugger sista...
Här har det blåst rejält idag. Mitt stall igger dessutom högt på begert och öppet så blåser det vanligt hos andra är det full orkan där nästan.
Bild_(239).jpg

Ni ser själva vad blåsten tar tag i ponnyns täcke och dotterns jacka. Vad ponnyn tycker om att gå ut ser man också...ha,ha

Ang åka på kurser och träningar. Åker inte regelbundet, men är det kurs eller liknande för duktigt hoppryttare brukar vi pallra oss iväg.

Väldigt mycket knapplån - idag har jag ätit årets första semla:d Den var god, fast jag tog bort det mesta av grädden;)

Nu ska jag natta odjuren...:)

Nix inga som helst hätska toner från min sida.:laugh:
Sundt bondförnuft har en del medfött o en del får lära sig av sina misstag osv. Lite farligt o göra misstag med så stora djur bara.

Lugnet återställt;) Den som vill gå kurser gör det, och den som inte känner att den behöver bryr sig inte om det. Själv gillar jag att gå på föreläsningar av olika de slag, sen får man ta en del "frälsta" med en nypa salt;)

Apropå uttrycket "sunt förnuft" är det ett svårt uttryck, för ingen av oss menar samma sak. Det beror så mycket på vad man har med sig i bagaget. För mig är det sunt förnuft att rida med hjälm, t ex, medans det för andra inte spelar så stor roll. För mig är det sunt förnuft att använda/inte använda täcke på hästen efter väder, men det är ju inga absoluta sanningar.

Svårt uttryck, det där...

Lite öm i sidan idag, men bara en liten skugga till blåmärke. Hade nog tur i oturen när pålle fick spel...

Jaha, får väl be om ursäkt för mitt dåliga uppförande i går men det kokade över rejält. Ilskan har gått över men jag tycker fortfarande samma sak som i går. Nog om detta.

Solen skiner och det har varit kallt i natt, ner mot -15 men nu är det skönt och fortfarande minusgrader.

Var ute och partajade med arbetskamraterna i gårkväll så man är väl rätt seg i dag. Blir lite pyssel med flickorna i hagen under em för det är fortfarande skridskois med ett snötäcke över på hela gårdsplanen och vi har haft nog med gipsade kroppsdelar :angel:

Här är sol och -1.

Vaknade sent och fick massage av sambon. Ramlade på ryggen på isen i fredags och igår kväll kunde jag knappt lyfta armarna.
Det knakade rejält runt ryggraden och han har fått loss det värsta, men det gör ont överallt. Några kotor hade packat ihop sig.
Han vill inte att jag ska rida idag, men vi ska avvakta och se om nån timme.
Vill inte Trullan gå så har jag inte mkt att sätta emot för axlarna är helt ömma :crazy:

Men kanske man kan gå ut på en promenad i solen iaf.

Nu ska vi åka och köpa ipren och alvedon.

Äsch, det är klart man får bli irriterad och säga till ibland;) Och var kan man göra det, om inte bland vänner?

Här är det grått och dimmigt idag, temperatur precis över nollan. Och jag som längtar (nåja:angel:) efter att mocka hagarna, som nu börjas kännas rejält äckliga. Särskilt runt matplatserna... Men när det inte blir varmare än så här, så släpper det ju inte än på ett tag. Och sen säger de att det ska bli kallt, 10-15 minus, nästa helg igen:(

Men grusvägen är hyfsat ren nu iaf, så vi kanske kan få tömt gödselcontainern i vecka hoppas jag. Den är överfull...Det är otroligt vad en häst kan skita...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 474
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
143 556
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar