Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5
Vore väl bra om de på Ica tror att du bakar mkt,men tänk om de tror du sysslar med ngt annat i hemmets mörka vrå?
Haha, du menar att jag bakar semlor, och säljer dom svart ?
Ja, det har jag inte tänkt på ens, att det kan se misstänkt ut. Sist jag köpte en kartong sa kassörskan -Jaha här ska vi hem och storbaka! Jag - Nä. det är till hästarna!
Hon såg lite förvånad ut.
Jag får sprida ut inköpen över hela Sörmland
KL*
Angående det här med kurser. Jag går inga kurser och har ingen tränare.
Nog för att jag säkert skulle behöva och kanske det skulle vara nyttigt.
Jag bryr mej inte om vad folk kallar saker, men klart det måste finnas namn och inriktningar, annars blir det ju svårt för folk att veta vad det handlar om.
I mitt närområde finns det AR och NH. Jag har haft tankar att testa båda. Inte för att fastna i nåt fack, utan för att jag tror att lite av allt, kan vara bra.
Sambon som inte gått på ridskola och lärt sig själv tycker att "vanligt bonnförnuft" är nåt man kommer långt med , och jag håller med så länge det funkar, men hade jag haft en unghäst eller problemhäst hade jag nog kunnat tänka mej att gå på lektioner vare sig det kallas NH eller nåt annat.
Huvudsaken är ju att det funkar för mej och hästen.
10 min härifrån har de NH-kurser på helger och man kan även fortsätta med privata lektioner och jag har många gånger varit sugen på att åka.
Dels för att se nåt nytt, dels för att komma hemifrån på lite äventyr, och för att kanske utveckla mej själv. Och är det nåt jag absolut inte gillar, borde jag väl kunna plocka russinet ur kakan? Dvs ta det som funkar för mej och Trullan?
Nu måste jag spotta upp mej först så jag vågar, men annars kan jag mkt väl tänka mej att testa nya saker.