TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Hm, hur kan jag missat det. Har handlat på CityGross i 2 år sen de öppnade i Nyköping. Ska kolla nästa gång om de har.

Han sa att det inte funkar med klack (kilar) och brodd:confused:
Han har klackar i bak pga gammal skada hb, Ultuna rek. mig att ha dem när vi var inne för tandkoll och koll av hb. Antagligen en gammal gaffelbandsskada eller liknade. Han har gått dåligt med det benet (går på tå) flera år. Nu med klack går han mkt bättre, även om det inte är 100%bra. Har haft en ful griffelbensfraktur där 2003, då hittades även atros i kotleden.

Vet ej om alla Citygross har hästsortiment (de har täcken, ridgrejer, hästgrejer mm med), men det borde stå på deras hemsida.

VINN har oxå hästkäk, men dit är en bit att åka för mig, runt 4 mil enkel resa.

Min syrra bor i Tystberga, så det är nära dig?

Sambon sa nu att kan ha sett. Varför har han inte sagt nåt till mej? Kanske han vill spara pengar :D

Jag bor inte i Nyköping, men handlar där. Vi bor i Gnesta. Ligger ca 30 min från Tystberga :)
Du får säga till om du ska dit nångång.

oj ... va lite ensilge ... motsvarar ju bara ca 5-6 kg hö... men har får ju lusern också....

hmmm jag skulle nog renodla foderstaten en del...faktiskt..

du ger mycket proteinfoder,, vilket jag undrar om han behöver..du har bra kvot på ensilaget .

jag skulle ta bort groov 125 ...den är onödig i den mängden...

har han svårt o hålla hullet , så fri tillgång på lusernhack i boxen....

betforen är bra ger energi som har för lite av..

kan du ge olja vore de bra.. särskilt linfröolja för hull o hud...

du behöver inte mer protein utan energi....

låter väldigt underligt måste jag säga...

min har 8 mm höga kilar frram o har broddats i 3 vintrar utan problem....

vore jag du skulle jag höra med en annan hovslagare....ring o prata med klinikhovslagaren på ultuna.....

Sambon sa nu att kan ha sett. Varför har han inte sagt nåt till mej? Kanske han vill spara pengar

Vad i hela friden menade du med den meningen lobell??? vad har sambon kan ha sett?? en rav eller vad?? jag ar confused..

kl mig sjalv igen.. gubbe, selmor skall atas pa tisdagar endast.. och endast under fastan.. det ar fusk att borja innan och jag ar skyldig jag med.. men lovar mig sjalv att inte ata mer forrann fastan... och da endast pa tisdagar.. Fredag ar inte selma dag..ha en applepie istallet.. for fredags mys godis

Haha, jag svarade Lyrik ang hästfoder på CityGross. Jag frågade sambon om han sett det, och han kanske har det, sa han.

Såg lite skumt ut kanske :)

Fast när jag kollade Nyköping så verkar de bara ha isolatorer. Får kolla nästa gång.

lkväll blir jag tant officiellt, för sambon har köpt broddar till mej :)
Han kör ju färdtjänst och idag när han var på Nyköpings lasarett kl 10 på fm, hade de haft inne 100 st som ramlat på isen.
Han ringde mej för att varna, men då hade jag redan ramlat utanför :)
Och förut när jag gick i backen gled jag nästan ner i spagat.

Senast ändrad:

jag fastar varje tisdag ju:) men har glömt semlor såå jag måste ju äta ikapp de veckor som varit :rofl:

p jag råkade komma ihåg de idag....:rofl::banana:

Ok kamrater, är ni redo för nästa dos elände?

Svärfars begravning i sig var jättefin, enkel och fin, precis som svärfar var. Prästen var verkligen jättegullig och talade så trevligt om min svärfar, hon hade fångat hans personlighet mitt i prick. Slut på det trevliga.

När det var dags att gå fram och runt kistan bröt min femtonåring ihop totalt. Hon började storgråta helt hejdlöst. Alla tankar runt kompisen kom över henne. Det slutade med att vi satte oss i bänken och bara grät så vi skakade över Hilda både hon och jag. Prästen som naturligtvis förstod, vi bor på en väldigt liten ort, kom fram och bara med en gest gav hon oss så att säga lov att gå ut ur kyrkan. Jag skjutsade hem min flicka och åkte tillbaka till kaffet, dottern insisterade på att hon klarade sig hemma ... med sin magsjuka lillebror. Pratade lite med prästen, det kändes bra och hon förstod mer än väl att dotterns (och min) gråt var mer menad flickan Hilda än farfadern. Jag sa att det kändes så avigt, att gå på en nära släktings begravning och sitta och gråta över någon annan. Men svärfar var mycket gammal, mycket sjuk och det var liksom dags för honom.

Elände två. 21-åriga dottern och hennes sambo var med idag. De bor i en lägenhet inne i Enköping. De kom hem för en stund sedan bara för att upptäcka att de haft inbrott under dagen :crazy: De är så ledsna och grät i telefon ... Deras datorer är borta, spelkonsoller och mängder av spel. Mer visste de inte ännu.

nu räcker det! Tack!!

Ni är så söta allihop.

Och så något då som inte är elände. Snarare en efterlysning.

Är det någon av er gulliga gummor som bor i utgivningsområdet för Nerikes Allehanda? Gubben gör det inte, det vet jag redan :)

Men va f-n är det här!! :eek:
Hur mkt elände kan det bli? Usch vad trist för dom!

Och jag kan förstå att ni bröt ihop på begravningen. Ni blev ju påminda om att det är en till som gått bort.

Fy, vad kan man säga.
Hoppas att det går bra för er alla

Och nu måste ju resten av året bli mycket mycket bättre.

Kram

oj... vet inte vad att säga..ord blir futtiga....

men mitt i all sorg o bedrövelse kanske de var bra för er bägge o främst dottern d¨å , att de brast o hon kan sörja ordentligt nu....sorg skall man inte bära inom sig själv,,,

inbrott är tråkigt men trots allt går saker o ersätta , om inte bilder fanns på datorn förstås....

nu måste de vara så att resten av året kommer att bli slut på otrevligheter för eran del..ni har fått eran beskärda del...

kram...

Ok. Men du sparar slantar genom att handla hästkäk på Cg.
Jag sparar 50 spänn när jag köper havre. 80 kr kostar 1 säck på Cg, billigaste på GG 129...

Åker inte så ofta ner dit, har ingen hästvakt

Vet ej hur höga han har.
När han skoddes sist bak (efter jul), så var det massor av snö. Då har han inga problem med halka, bara med isen.
Hovis har lite bökigt med att fixa hans kilar. När han gjorde dem första gg, fick han åka till Mälarkliniken och be en kollega där svetsa dem. Gubben sliter inte så mkt på skorna nu, så de håller flera omgångar. Han går minst 10 veckor i bak pga han växer så dåligt där.
Byter hovis gör jag inte. Har haft denna i 1½ år nu, och det funkar bra. Min är lite speciell att sko, och det vet hovis om. Även att han inte för det mesta orkar med att sko runt om, utan skos antingen bak eller fram. Fram går han 8-10 veckor.

Han halkar inte i hagen, där är det gott om snö. Bara där det är is (på promenadstigen).

Olja vägrar han äta, inte ens ½ dl. Är sagt en kinkig och kräsen gubbe.
Eftersom han inte får/vill äta så mkt hösilage (får 2,3,2,3 kg), så vill jag ge honom lusern och groov125/granngården avel.
Betfor gillar han, iaf ren med havre.
Nackdelen med att ge mer "krubbmat" är att han äter sig mätt på det, sen orkar han inte äta hösilaget.
Hösilaget är ganska så grovt tyvärr.

Har inget nytaget foto på honom. Men på min FB finns det foton på honom (med selen) från april2010. Kan fixa nya - om kameran vil funka...

Senast ändrad:

tant macaroni, nu kan det bara bli battre.. for jag sager sa.. Grodis ar val den enda med nerikes allehanda.. men den finns ju online eller hur? vad skall vi titta efter?

jag om ngn vet hur hart det ar att forlora sina nara och kara, men allt jag kan saga, med tid laker alla sar, det tar tid, manga tarar rinner men en dag kan man tanka pa personen och istallet smila..

farfar var ju gammal, hans tid var upp sa att saga, det ar varre nar unga gar vidare. Men som jag har sagt de sista 15 aren, det finns/fanns en anledning att hon/de/han inte skulle vara med langre. De kom de gjorde vad som skulle goras och sen blev de anglar igen. Och samma med din dotters van. Inte for att det hjalper ngt just nu, men ngt att tanka pa i framtiden..

Det är svärfars dödsannons som ska vara i tidningen i morgon lördag. Jag hade velat få tag i ett par exemplar. Vi har inga släktingar kvar där borta över huvud taget, men svärföräldrarna är från Kumla-trakten och det är där de ville ha dödsannonsen. Dumt, för ingen som känner dem mer än någon random gammal bekant kommer att läsa den. Men så ville svärmor, suck.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 476
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
143 556
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar