TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Om gubbtjyv vill sälja och du kan köpa så gör det. Annars kan jag vara intresserad :)

Snor en knapp sådär bara.....

Har suttit o läst ikapp o blir tårögd (!) när jag läser om alla tråkigheter...... Usch så tragiskt!!
Men,som vissa sagt,varför ska man bara skriva roligheter?? Livet består ju inte av roligheter allena,så självklart delar man med sej av motgångar o sorger oxå!
Visst är det väl det vänner är till för? Med o motgångar..... även om vi inte alla känner varandra IRL! Fast det känns nästan så....! Så,nä, ingen behöver be om ursäkt,ut med det bara!

Idag då,tja som Tajger säger SOL!! Så skönt! Fast det har faktiskt snöat inatt och det försvinner nu,det plaskar o droppar.
Stallet nästan klart,hungern tog ett fast grepp om mej så det var att gå in o få sej något till livs.Och en eller två stora koppar kaffe,mmmmm!

Jobb inatt o imorgon,får väl gå....! Nä,det är faktiskt helt ok,även om jag känner mej så förb.trött,av nån anledning,vårtrötthet,kanske?

Ska till GBG den 24/2 fö,så om någon är där då så skrik gärna!

Hahahahahaha, men herre gud va vi lyckades krångla till det här nu då. Är du oxå våg? Jag är det och har en jobbarkompis som oxå är våg och vi kan hålla på i evigheter innan vi kan bestämma vem som ska göra vad :rofl:

Näe jag är skytt :)

Jag kom på att det ju faktiskt var du som skrev och ville ha en sån sadel först, så tänkte det var lite fräckt av mej att gå före :)

Jag har ju en ny sadel, men eftersom jag inte riktigt vet hur tjockisen kommer se ut mot sommaren , är ju bomlös bra att ha som extra skritt-i -skogen -sadel. Men jag behöver den inte egentligen. Är mer Jag -vill -ha -tarmen som suger.

Skulle du köpa den, och den inte passar så kan du ju tänka på mej ;)

Sambon ringde precis och gav mej order om att stanna inne tills bonusbarnen kommer hem från skolan. Akuten är tydligen full med fallskador nu efter snön, så jag får inte gå ut utan att nån är hemma :)

KL

Här har det börjat blåsa ännu mer och de utfärdar nu en klass 2 varning inför morgondagen. (men de brukar ju bli ingenting av dessa varningar :grin:)

Alla hästarna gick ut som tänkt i morse. Kelly i paddock, valack i lilla vinterhagen och ungfjantisarna i stora vinterhagen. Maskinerna går i skogsbrynet och vinden tjuter. Givetvis ger det lite oroliga hästar men det får de tåla. Då händer det!!

Brak! en stor gran far rakt ner i valackens hage och river med sig tråd och allt. Han får givetvis panik och sätter fart som tåget genom stängslet och in till unghästarna. Kelly går i paddocken alledes intill och bryter ihop.

Så nu står de inne igen!

Ghaaa....... lite lätt frustrerande.

Det är fortfarande mitt drömstall. Trivs så bra. Bara de blir färdiga med skogsarbetet så har vi hagar igen som räcker till alla. Hoppas det är sista dagen idag så de inte fortsätter till veckan. Men det är ju tillfälligt i alla fall. Och det var nog på tiden att de kom och tog skogen så inga fler träd blåser omkull.

Nu kommer solen åt hagarna på vissa ställen så det blir nog bra. Innan låg de helt i skugga. Gott med lite valmöjligheter för hästarna.

Jo, och viktigast är ju att ha bra hagar, så det blir nog bra när allt är klart :)

kl som vanligt..
inget hander pa torpet, ja inget nytt vill saga. har varit ute och borstat pa pallar.. de faller sa i afton blir det nog bvitamin for dem.. kor med spruta (20cc) och in i munnen..
har mockat och i morgon skall jag hamta pojkera pa ivarsbjorke.. snoskottning och mockning pa schemat.. jag kan ju inte kora skottkarran sjalv..
har gjort lite inne ocksa sa det kanns bra.. aven polerade en av sadlarna.. maste ha fatt fnatt lol..

jag hoppas alla mar battre, ser solen och det blir en bra weekend..

tant Cho: det ar dags for refill av magnesium.. om du skall till det stora varuhuset.. lat mig veta, tack tack tack..
nu skall jag gora fajitas.. mums

Det ordnar vi! Ska väl dit nu i veckan,tror jag! Två förpackningar igen? Ska jag skicka på samma sätt,tyckte du att det funkade eller finns det ngt annat bättre?

Har faktiskt sett solen här på em och jag passade oxå på att gå ut och borsta och grejsa med flickorna. Men inte fäller mina än inte! Ska iaf köpa hem B-vitamin, Gg har 10% på allt den 11 och 12 så jag tar nog en tripp då. Gäller att passa på när det är billigare :D Såg förresten att det blev missförstånd på fb, lessen för det :(

Gubbtjyv: Förlåt, förlåt att jag tjatar på dej men som jag sa för längesen så är jag inte rädd för att fråga om jag inte vet och nu är det så igen, att jag inte vet alltså :laugh: Ska jag ta röd eller blå Matildahavre? Är det mindre stärkelse i den blå oxå eller är den bara mindre fet?

va fasen .. sluta be om ursäkt för bövelen...om man inte frågar lär man sig inget....okey..

de är den röda säcken som är Matilda....blå är vanlig havre...

men tänk på att Matilda är högre i energi o fetthalt så till dina behöver du mindre av den röda än den blå....

:laugh:

KL

Nu har jag varit i stallet och pysslat och krattat Kelly. Bad henne slänga av sig den där vinterkappan hon har på sig för den är väldigt jobbig att hålla fin. Jag tror hon är döv eller så blev hon sur för hon vägrade att svara:confused:

Kanske ska ta och göra nått kul med den. Rastaflätor på hela hästen :idea:

Har läst nånstans att egentligen ska inte det behövas B-vitamin om det inte fattas i foderstaten, men att det i vissa fall kan lindra irritation som kan komma av pälssättning. Men att däremot protein behövs. Pälsen består till 90 % av protein.

Senast ändrad:

Består pälsen till 90% protein :eek:

Jaha...det är förklaringen till Kellys massiva pälsväxt. Jag öser i henne proteiner, så låter hon dem växa utanpå kroppen. Det var ju inte där de skulle vara.

Dumma häst :mad:

Resten var nog fett och mineraler. Kommer inte 100 ihåg var jag läste det dock.
Trullan skulle man kunna tro att var 90 % fett istället :)

Tja, egentligen ber jag inte om ursäkt utan jag ville bara göra dej lite medgörlig så att du skulle vara snäll och svara :D Det är ju sååå mycket enklare när man har ett levande uppslagsverk i "vänkretsen" här än att leta själv och få 1000 olika svar.

Det samma gäller väl b-vitamin och fällning, en fråga och 1000 olika svar. Winnie fick förra vintern eftersom dom andra hästarna i stallet fick och Arvid, mitt kära hjärtegull, är väldigt hjälpt av b-vitamin när han fäller.

Sen beror det på vem man frågar om det är bra eller verkningslöst. Det gör ju iaf ingen skada mer än att man kastar bort pengar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 477
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
143 556
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar