TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Nja,pigan var aldrig i farozonen men det har funnits andra idag som inte vetat om hur nära det varit:devil:.Ibland är vissa arbetskamrater FÖR hjälpsamma tycker mitt otacksamma jag och mitt bättre jag får nu dåligt samvete för att jag var snäsig.Får väl be om ursäkt i morgon,vill ju inte att någon ska bli ledsen.

Ni skulle sett mig när jag stog och sparkade på ensilagebalen,arg som ett bi:mad:(återigen blåsten som ställde till det,ursäkta tjatet om den!).Kändes som när hormonerna svängde som värst i kroppen vissa tider i månaden men den tiden är förbi,det som inte kroppen själv gjort sig av med tas nu bort på kemisk väg,allt för att inte göda några cancerceller.

Hörru Kat!Svälter hästar är väl det sista du gör;)?Har nog förstått att du inte kan motstå lille Valdermars bedjande blickar som säjer att han är SÅ hungrig....inte fått mat på...VÄLDIGT länge,matte;)!

Och handen är ganska bra,ved är inne nu,varmt och skönt,ska snart sova,en jobbdag till denna vecka.

kl

Så mycket som hänt i tråden! Kan inte komma ihåg vem som sagt vad ens om jag lägger pannan i veck ;)

Tänk att det är plusgrader =) Jag har njutit av att kunna rida på mjuk snö och inte denna skarsnö som varit överallt. Tror att all denna skritt träning som blivit iom isgatan som varit har givit resultat. pållan gick så fint både igår och idag. Galoppen som har varit hennes akilleshäl fungerade perfekt =D Tänk vad lite som behövs för att man ska bli stolt över sin pålla =)

Ha det gott allihop

*kl*
Usch å fy vilken dag vissa av er har haft :crazy:
Mcmarco, det är ju fruktansvärt är sådant händer.

Jag har haft en riktigt bra dag tycker jag. Fixat stallet på morgonen, jobba mina 6 timmar, hem o åt lite mat för att sedan åka med dottern till ridskolan.
Denna veckan fick hon en annan ponny, men det var ju hoppning så hon var väldigt spak. De hoppade inga höjder, utan det var sockerbitar / block och lite "bana" av dem. Så det gick jättebra!
sen var det ju min tur att ha lektion. Fick världens tyngsta fuxvalack, han har kropp som en polsk vagnhäst från 30 talet. Jätte snäll o fin, men ack så jobbig att rida. Här har man inte ridit regelbundet på 8 månader och får denna variant av Titanic att styra runt i ett ridhus! :eek: Han var sååå tung och stark och hård i munnen så jisses... Men det var roligt! Värre var väl sen när vi också skulle styra över "hindren". Hoppa av lite tidigt och dyka efter hindren... gissa om min rumpa lättade mycket och jag var så himla nära att åka av!! Efter 10 språng var jag nöjd, de andra ungdomarna (de är väl runt 18 år allihopa) galopperade på för glatta livet och hoppade med ett leende :p
Jag var nöjd med min lektion, lite dush o stretching efter åt och nu blir det John Blund. :p

Hoppning........är du alldeles från vettet :eek: Huvvaligen vilken tuffing du är, jag förstår inte att du törs men det är helt klart värt några :banana: :banana:!!

Visst är det så lessamt tragiskt, Mcmarco! Man ska va rädd om varandra och ta till vara på tiden vi har tillsammans. Man vet aldrig när det tar slut. Otäckt men sant!

Tror jag har hittat min sadel! En bomlös Barefoot Nevada :love: Så tjusig och det som är bra att en kompis har en sån och jag skulle få låna hem en och prova på mina flickor!! Bussigt tycker jag!

Är det nån här som har erfarenhet av en sån?

Dom har jag tittat på i flera år. Ska jag ha bomlöst igen vill jag ha en sån. Himla snygga!
Och bra att kunna prova innan.

En sådan var i ett stall där jag tränade hästar!
Om jag någonsin får råd vill jag också ha en sådan.:love:

En Nevada har jag liggandes o skräpar....köpte en för 3 år sedan o använt den 3-4 ggr .

Mig passar den inte . främst för att jag måste förlänga lädren men de är inte sadelns fel utan jag som har så långa ben :) o jag fann mig aldrig tillrätta i de här med att rida bomlöst . gillar de inte alls.

Men för de som gillar bomlöst o har normala benlängd :) är den nog riktigt bra , mjukt o skönt o sitta i den .

bomlösr fodrar ju en bra balans på ryttaren...

sedan tyckte jag min häst inte rörde sig som vanligt men de kan ju vara som jag tyckte.

Tror jag är för långbent o man ska nog inte väga 90 kilo om man ska rida bomlöst , men de är ju bara som jag tror ...

så nu ligger den o special padden o skräpar i ett hörn...tillsammans med annat som inte används :o

dags att oppna tanternas och gubbe latt anvanda sadel och andra prytlar shop...tank vad mkt vi kan bli av med som andra kan lagga pa hog...

morr morr yalls. har snoar det.. INTE vad jag ville nar jag kom up inte.. pallar har fatt ho och vatten, men ar fortfarande inne..det blir tacken pa idag.. har ingen lust att torka vata snohastar...
och jag som var sa glad i gar, sag pipps kvittrande i traden och sma blommor upp i rabatten.. som sagt det far vara nog nu..
hoppas ni har en bra dag, med eller utan flingor..de som kommer uppifran alltsa.. inte med 4 ben..

Hästshop för sån't som inte används...... ja, jag har hur mycket som helst!
För ett tag sedan gav jag bort en stor "blandhög för "stor ponny/liten häst". Fast inte märker jag någon större skillnad i drivorna.

När det gäller bomlöst så gillar jag dotterns Startrekk Espanola jättemycket. Fast den går ju inte att hoppa i (för er konstiga personer som gillar så'nt).

Igår kväll var vi och lyssnade på ett föredrag av ordf i hovslagarföreningen. Jätteintressant verkligen! Ämnet är ju hur stort som helst och vi blev långt ifrån färdiga - så det blir ett tillfälle till :) Bestämde mig iaf omgående för att nästa gång vår egen underbara hovis kommer (insåg under diskussionerna att vi verkligen ska hålla hårt i honom!) ska det vara sopat!

Jag kommenterar inte era inlägg - för jag har inte hunnit läsa tillräckligt. Som jag sa tidigare i tråden ligger jag lite lågt en tid. Följer er hyfsat iaf. Vet att Tajger kommer till Gbg på lördagen - så vi får tjenixa på varandra där. Ta en fika på Gothia kanske? Pinto kommer också.

Kram till hela högen!

Ja, vi får se om vi lyckas den här gången:)

Yrrol, det låter roligt med hoppning, men jobbigt med en sån häst. Men den verkade ju snäll iaf:)

Idag har jag ledig fredag! Lugn fm, sen kommer en gammal klasskompis sen högstadiet och fikar, och i kväll blir det "Wild west steakhouse" http://www.wildwest.se/ med ett gäng arbetskamrater. Kan nog bli en öl eller två ihop med goda grillade revben:d

Ha det gott!

B-spruta har han fått andra vårar - ej för pälsfällningen utan för sin känsliga mages skull. Har inte haft något effekt på pälsen alls.
Har ingen "egen" vet, så det blir Ambulanstoriska från Ultuna i sådana fall.

Hade en sådan en kortare tid då vår inte kunde ha sina vanliga när hon var dräktig.Tyckte inte om den,trots en rejäl förbygel så tyckte jag att den låg ostadig på ryggen.Men visst var den mjuk att sitta i .Men som sagt upplevde att den lätt försköt sej på hästen.

okey på mina brukar det sätta fart på fällningen,ger det när den har börjat.
Men sprutar dem 2 dagar i rad enl, instruktioner av min veterinär,fast det gör jag själv.

Jag väntar besked i dagarna på om jag får CSN när jag ska plugga på måndag. Om jag får, så vill jag gärna köpa den av dej.
PM:a priset om du vill bli av med den! :)

Samma dag det hände gick det knappt att prata med dottern. Hon skötte sina stallsysslor men var inte prat- eller krambar alls. Vi kom hem först vid 21-tiden på kvällen och som tur är hade barnen sällskap av vuxna systrarna till dess, de slapp vara ensamma hemma. Igår var vi till olycksplatsen och tände ljus, fast inte samtidigt. Hon gick med sina kamrater och jag var dit ensam. Hittade en annan av flickornas kamrater där och stod och kramade henne en stund. Platsen är så fin nu, med foton och hundratals ljus, blommor, nallar, kort och dikter. Igår lossnade dt för dottern och vi har pratat mycket om Hilda, om när de var små och lekte hemma hos oss, saker de gjorde och vad Hilda tyckte om. Tittat på bilder och så. Det är hjärtskärande. :cry:

Igår flyttade Prinsen. Han har fått ett nytt hem uppe i Rimbo. jag var med när köparna var här och fick ett gott intryck av hela familjen. Det blir bra!

Idag ska vi begrava svärfar. Halva barnaskaran är magsjuk så de som så gärna ville komma och ta farväl av sin älskade farfar kan inte komma. Tycker så synd om dem och önskar att jag hade kunnat ta över deras magsjuka, jag har redan sagt mitt adjö då på dödsdagen, begravningen gör verkligen mig detsamma.

Förlåt mig för att jag är så trist just nu. Men de sista dagarna har inte varit riktigt på topp. Ge mig ett par dagar till så är jag som vanligt igen-

Det är väl inget du behöver be om ursäkt för, det hade väl varit konstigt om du varit på topp just nu! Sköt om dig och dottern, kram!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 478
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
143 556
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar